تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص کل پس از نزول از ۸۱٫۵۰۰ تا ۷۶٫۰۰۰ موفق شد مجددا به مدار صعودی خود بازگشت نموده و خط روندنزولی (سبزرنگ) را بشکند.
باتوجه به اینکه نزول اخیر درقالب یک ۵تایی ایمپالسیو (بعنوان مثال موجa) انجام شده است پس میتوانیم انتظار داشته باشیم که هم اکنون درون موج اصلاحیb قرار داریم که این موج صعودی میتواند بلحاظ زمانی تا حوالی انتخابات ادامه پیدا کند.

در تصویر زیر میتوانید یک مدل موجشماری الیوتی را که در ادامه تحلیلهای قبلی ، بر روی نمودار شاخص انجام شده است ملاحظه بفرمایید، که البته این صرفا یکی از سناریوهای قابل اعمال به این چارت است و میتوان یک مدل سناریوی خوشبینانه تر را نیز برای آن متصور شد (که بعنوان مثال هم اکنون در موج۱ از سری صعودی جدید هستیم!) که فعلا از ذکر آن در این مطلب خودداری میکنم چون شخصا چندان با آن موافق نیستم و شرایط بازار از قبیل حجم معاملات روزانه و سایر شرایط را مناسب برای چنین سناریویی نمیبینم!!

 

بهرحال هریک از دوسناریوی فوق نیز که صحیح باشند در هر دوحال میتوان گفت که:

اتمام یک نزول۵تایی و سپس وقوع واگرایی مثبت در انتهای ریزموجهای۳و۵ از موج نزولیa و همچنین شکسته شدن خط روند نزولی همگی حاکی از آن هستند که هم اکنون در یک رالی صعودی میان مدت قرار داریم و روندصعودی فعلی در ساده ترین حالت تا محدوده ۸۰٫۵۰۰-۷۹٫۵۰۰ بعنوان تارگت کلاسیک موج صعودی b ادامه خواهد یافت.
بنابراین به لحاظ تکنیکال میتوان فعلا سهامدارای و عدم نقدشدن و خروج از سهم های موجود در سبد و بویژه عدم پریدن از این شاخه به آن شاخه از ترس جاماندن از بازار را به کلیه مخاطبان عزیز توصیه نمود.

پشوتن مشهوری نژاد

 

تحلیل تصویری تکنیکال را در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: aparat.com/kargozari.org

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *