سبد پیشنهادی هفته اول خرداد ماه ۹۶ 

انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و جناب آقای حسن روحانی برای ۴ سال دیگر رئیس جمهور ایران باقی ماند . جدا از تنش ها و حرف و حدیث هایی در طی این روزها بر بازار سرمایه حاکم بود ، دیروز شاخص کل با ۷۳۳ واحد افزایش به رقم ۸۱۰۷۷ واحد رسید . بازار تقریبا سبز شروع کرد و سبز به کار خود پایان داد  .نکته قابل توجه در معاملات دیروز ، افزایش عرضه در نیمه دوم بازار و عدم ورود نقدینگی جدید به بازار بود .

بررسی سهام پیشنهادی هفته گذشته :

هفته گذشته با توجه به جو سیاسی حاکم بر بازار ، تنها سه سهم خودرو و خزامیا و پلاسک را معرفی کردیم .تا این لحظه ، خودرو و خزامیا هر دو در محدوده نزدیک به مقاومت اول خود قرار دارند . پلاسک نیز علی رقم صف خرید دیروز ، امروز کماکان در محدوده ۱۰۰۰ – ۱۱۰۰ ریال و در قیمت ۱۰۵۰ ریال در حال نوسان است .

با توجه به جو مثبت حاکم بر بازار ، و احتمال افت هیجان ناشی از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، این احتمال وجود دارد که بازار تا پایان وقت امروز (( یکشنبه )) با افزایش عرضه مواجه شود و دوشنبه نه چندان سبزی در پیش رو نداشته باشیم .

پیشنهاد می کنم در این بازار , نگاهی به سبد سهام حود بیاندازید .چنانچه سهمی را از قبل و در قیمت های بالا خریداری کرده اید و در ضرر هستید ، با توجه به جو مثبت بازار ، با ضرر کمتر از آن خارج شود . 

کماکان بخشی از نقدینگی خود را حفظ کنید و به سود بانکی یا سود اوراق مشارکت قانع باشید .

سبد پیشنهادی بررسی سهام این هفته :

بازار پایه (( پیشنهاد بررسی )) : 

پتروشیمی گلستان (( شستان )) : حدود ۵ سال از پذیره نویسی این سهم در قیمت ۱۰۰۰ ریال می گذرد و با اعلام خبری مبنی بر مشارکت یک شرکت لهستانی در این طرح و خبری مبنی بر فروش یکی از زمین های این مجموعه ، سهم از قیمت ۵۶۰ ریال در اسفند ماه ۹۵ به حدود ۱۵۰۰ ریال در اردیبهشت ماه رسید و هم اکنون در محدوده ۱۱۰۰ ریال در حال نوسان است  . از نظر تکنیکال سهم در قیمت خوبی  بعد از اصلاح قرار دارد . عدد ۱۰۰۰ ریال نیز حمایت خوبی برای این سهم است .

تپکو : اخبار بنیادی خوبی از این سهم به گوش می رسد و ظاهرا یعد از توافق اولیه با خریدار عمده  و ارائه مدارک ، سهم آماده تغییر سهام دار در محدوده قیمتی ۱۵۰۰ ریال است . قیمت سهم در محدوده ۱۱۸۰ در نوسان است و نسبت به روز چهارشنبه حدود ۱۵ درصد رشد داشته است . این سهم نیز از نظر تکنیکال آماده صعود است و عدد ۱۰۰۰ ریال حمایت خوبی برای این سهم است .

سهام موجود در بازار پایه صرفا جهت بررسی معرفی شده اند .

بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *