ریشمک11
ریشمک

شرکت تولید کننده شیرین بیان با نماد ریشمک، شرکتی صادرات محور است که از افزایش نرخ دلار بهره می برد. این شرکت در سال مالی منتهی به آذر ۹۵ توانست ۱۴۶۹ ريال سود برای هر سهم داشته باشد و نسبت سود خالص به فروش ۴۵درصد گزارش شده است.

برای سال مالی جاری که منتهی به آذر ۹۶ است سود هر سهم ۱۲۶۱ريال پیشبینی شده بود که گفتیم می تواند ۲۰-۲۵درصدی به شرط تحقق کامل فروش بر سود خود بیفزاید.

گزارش جدید نشان می دهد که سود خالص به ۱۳۱۳ ريال رسیده و اما علت رشد سود افزایش سود سرمایه گذاری است اما بودجه سال ۹۷ نیز اعلام شد.

در گزارش جدید سود سال ۹۷ در سطح ۱۳۹۷ ريال پیشبینی شده و نسبت سود خالص به فروش ۳۳درصد است. فرض شده هر تن پودر شیرینی بیان ۲۲۱٫۴۰۰ ريال به فروش برسد و عصاره شیرینی بیان نیز با نرخ ۱۸۴٫۵۰۰ ريال فرض شده است.

در گزارش این شرکت نرخ برابری دلار به ريال برای فروش صادراتی تا پایان آذر ۹۷ به صورت متوسط ۴۱۰۰۰ ريال در نظر گرفته شده است در حالی که همکنون نرخ واقعی دلار ازین رقم بالاتر است.

ریشمک سیاست تقسیم سود ۱۰۵ تومانی را در برای مجمع در نظر دارد این یعنی ریشمک که طرح انتقال کارخانه و افزایش تولید را در پیش دارد و از افزایش نرخ دلار بهره می برد، نسبت قیمت به درآمد پس از مجمع ۶٫۷ واحدی دارد که به نظر می رسد مناسب باشد.

با این اوصاف باید گفت گزارش های این شرکت نسبتا خوب است و این امیدواری فراهم است که سود خالص به مرور افزایش یابد و با تقسیم سود مجمع شرایط برای بهبود قیمت سهام نیز مهیا شود.

همچنین ریشمک به دنبال دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۶۱درصدی از محل سود انباشته است که این رویداد باعث می شود تا قیمت سهم رقیق تر شده و شرایط معاملاتی آن بهبود یابد.
تاریخ: ۹۶/۰۹/۰۸

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه یکتای شما برای معاملات در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس است که با داشتن آن می‌توانید برای خود (یا شرکت) سهام و یا اسناد خزانه اسلامی (اخزا) و یا تسهیلات مسکن خرید و فروش نمایید. کد بورسی همانند شماره ملی منحصربه فرد است. پس از داشتن کد بورسی می توانید از طریق یک (یا چند کارگزاری) به خرید و فروش سهام (و یا اوراق اسناد خزانه اسلامی و یا تسهیلات مسکن) بپردازید.

حتی اگر از چند کارگزاری خرید و فروش آنلاین سهام انجام دهید، کد بورسی شما یکسان خواهد بود. (زیرا پس از تکمیل مراحل اولیه، درخواست شما در سازمان بورس انجام می‌شود.) بعد از داشتن کد بورسی لازم است رمز خرید و فروش آنلاین سهام دریافت کنید و معاملات خود را آغاز کنید. اکنون در چند دقیقه می‌توانید همزمان برای دریافت کد بورسی و خرید آنلاین سهام اقدام کنید. با این روش می‌توایند به صورت آنلاین و رایگان کد بورسی دریافت کنید.

پیمانکاران دولت لازم است برای دریافت مطالبات خود یک مرتبه کد بورسی اخذ نمایند. جهت دریافت کد بورسی برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی ( اخزا ، سخا )روی لینک پایین صفحه کلیک کنید .

کارمزد فروش اسناد خزانه اسلامی چقدر است؟

هنگام فروش اسناد خزانه اسلامی، طبق قوانین سازمان بورس، به صورت خودکار مبلغی به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. این کارمزد دو بخش است شامل ۰٫۰۰۰۶۳ کارمزد کارگزار و ۰٫۰۰۰۱۴۴ کارمزد شرکت فرابورس، که جمعا ۰٫۰۰۰۷۷۴ می‌باشد. (یعنی بابت فروش ۱۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه، ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد از شما کسر می‌شود.)
………………………………………………………………………………………..

درباره شرکت کارگزاری فارابی:

شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.

این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.

همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.

این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *