شبندر
پالايش نفت بندرعباس

پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ دوره ۶ ماهه (حسابرسی نشده) دوره منتهی به ۱۳۹۶/۰۶/۳۱

به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت پالايش نفت بندرعباس طی نامه شماره مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۱۱ پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ با سرمایه ۱۳,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال مبلغ ۹۹۳ ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

سود هر سهم گزارش قبل: ۸۴۷ ریال
سود هر سهم گزارش جدید: ۹۹۳ ریال
درصد تغییر: ۱۷% تعدیل مثبت
پوشش ۶ ماهه ۶۳% مبلغ ۶۲۹ ریال

▪️مفروضات پيش بيني عبارتند از:

الف) افزايش نرخ نفت خام، ميعانات گازي، و فرآورده‌هاي نفتي نسبت به پيش‌بيني اوليه، به دليل افزايش نرخ بين‌المللي موارد ذکر شده بوده است.
ب) نرخ ارز براي ماه هاي فروردين لغايت آبان، معادل ميانگين بانک مرکزي براي ماه‌هاي ياد شده و براي آذر لغايت اسفند، بر اساس روند افزايش نرخ در ماه‌هاي گذشت، در محاسبات منظور شده است. با توجه به اين مفروضات، ميانگين نرخ تسعير ارز در نيمه دوم ۳۵٫۶۹۲ ريال و در کل سال ۱۳۹۶برابر با ۳۴٫۱۸۰ ريال خواهد بود. بالاترين نرخ ارز در اسفند ۱۳۹۶ به ميزان ۳۷٫۰۰۰‌ ريال خواهد بود. نرخ ارز در اولين گزارش ۳۳٫۰۰۰ ريال در نظر گرفته شده بود.

ج)نرخ خريد انواع نفت خام و ميعانات گازي در دوره‌ي پيش‌بيني، براساس ميانگين صورتحساب‌هاي دريافتي از شرکت ملي پالايش و پخش در شش‌ماه اول سال ۱۳۹۶ به ترتيب ۴۴٫۹۴ و ۴۹٫۳۸ دلار براي نفت خام و ميعانات گازي منظور شده است.

د) نرخ فرآورده‌هاي اصلي، بر اساس نرخ صورتحساب‌هاي ارسالي، و نرخ فرآورده‌هاي ويژه و نفتا، بر اساس نرخ‌هاي اعلام شده از سوي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در شش‌ماه اول سال ۱۳۹۶ محاسبه و منظور شده است.
ھ) کارمزد صادرات (۲ درصد فروش‌هاي صادراتي، ارزي وبنکرينگ) معادل ۴۶ درصد از هزينه‌هاي عمومي، اداري و تشکيلاتي شرکت است

و) نرخ‌هاي اعلامي از سوي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، با توجه به شاخص کيفيت محصولات محاسبه و به شرکت اعلام گرديده است.
ز) نرخ‌هاي اعلام شده بر اساس مصوبه‌ي مورخ ۳۱/۰۵/۱۳۹۵ وزير محترم نفت محاسبه شده است و بديهي است در صورت تغيير مصوبه، مباني اعلام نرخ و به تبع آن، مباني محاسبه‌ي سود وزيان و پيش‌بيني سود هر سهم نيز تغيير خواهد يافت.

ح) کليه‌ي محاسبات بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي از سوي شرکت ملي نفت، شرکت ملي پالايش و پخش، و مفروضات فوق‌الذکر انجام شده است و همچون سال‌هاي گذشته، احتمال تغييرات مداوم اطلاعات دريافتي و در نتيجه تغيير پيش‌بيني سود و زيان شرکت وجود دارد.

ط) شرکت، براي نيمه‌ي دوم سال ۱۳۹۶، برنامه‌‌ي تعميرات اساسي به شرح ذيل در نظر گرفته است.
تعميرات اساسي واحدهاي آيزوماکس و هيدروژن، از ابتداي آذر، به مدت ۳۴ روز – تعميرات اساسي واحد CCR، نيمه‌ي دوم دي، به مدت ۳۰ روز
تاریخ: ۹۶/۰۹/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *