#خبرهای_موثر – خبر های موثر بورسی
#ذوب

معاون بازاریابی و فروش شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از برنامه این شرکت برای صادرات میلگرد به اروپا خبر داد. وی عنوان کرد: با اخذ گواهینامه CARES انگلستان قابلیت صادرات میلگرد ذوب آهن اصفهان به بازارهای اروپایی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به وجود آمده است.

#مبارکه

معاون خرید شرکت مبارکه گفت در حال حاضر ظرفیت فولاد به ۷٫۲ میلیون تن در سال رسیده است. همچنین در ۲ روز گذشته ۱۲۰ ذوب داده و رکورد تولید فولاد روزانه شکسته شد. فولاد مبارکه با همه توان با ۱۰٫۵ میلیون تن پتانسیل در بازار تولید می‌کند. در کل هلدینگ نیز اولین باری است که تولید ۱۰٫۵ میلیون تن انجام می‌شود. خوشبختانه فولاد صبا در ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت ۷۵۰ هزار تن آن در حال رسیدن به ۱٫۵ میلیون تن است. در حال حاضر ظرفیت به ۱٫۵ میلیون تن رسیده اما یک فرایند زمانی دارد که باید طی شود.

هرمزگان نیز به صورت تمام ظرفیت در حال تولید است. این شرکت در سال جدید از مرز تولید بهینه گذر و به مرز سوددهی رسیده است. در زمینه پودر قالب نیز اخیرا شرکتی با مشارکت فولاد مبارکه ثبت شده که شرکت خارجی با ۲۶ درصد سهام، این محصول را در کشور تولید کند. همچنین در بخش لوله‌های ریفورمر نیز یک شرکت فرانسوی با ۵۱ درصد سهام در ایران شرکتی را ایجاد و تولید را انجام می‌دهد. تولید رسمی این محصول از هفته گذشته و تولید آزمایشی آن از سال گذشته آغاز شده است. این لوله‌ها در احیای مستقیم استفاده می‌شود. فولاد مبارکه نیز با شرط تولید تحت لایسنس خرید از این شرکت را انجام می‌دهد.

#سیمان

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران با اشاره به صحبت‌های اسدالله عسگراولادی درباره کیفیت پایین سیمان تولیدی کارخانه‌های داخلی گفت: بهتر است ایشان قبل از اظهارنظر فنی با متخصصان این حوزه صحبت کنند.رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره آخرین وضعیت مشکل صادرات سیمان ایران به عراق نیز گفت: متاسفانه مشکل محدودیت صادرات سیمان ایران به عراق هنوز حل نشده است. این مشکلی است که باید دولت آن را حل کند. دبیر انجمن صنفی سیمان با بیان اینکه اگر سرما افزایش پیدا کند و کارخانجات سیمان مجبور به قطعی گاز شوند، دولت باید مازوت لازم را در اختیار کارخانجات قرار دهد، گفت: در حال حاضر بازار کشش افزایش قیمت سیمان را ندارد.

#مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه شاخص های اقتصادی از جمله کاهش نرخ سود بانکی خبر از بهبود وضعیت بازار مسکن می دهد، گفت: بازار مسکن در ماه های پایانی سال جاری خروج از رکود را تجربه می کند.نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت نیز برنامه های خوبی برای بهبود وضعیت بازار مسکن داشته و پیگیر خروج آن از رکود است.

#بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اصلاح نرخ سود بانکی، محدود به کاهش نرخ سود سپرده ها نیست و باید سود تسهیلات نیز کاهش یابد. وی ادامه داد:در شرایطی که میانگین سود واحدهای تولیدی حدود ۱۵درصد است و نرخ سود بانکی بالای ۱۵درصد بود بطور طبیعی انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش تولید کم است بنابراین کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار قرار گرفته شد.

#سنگ_آهن

قیمت سنگ آهن روز جمعه با افزایش بیش از یک دلاری به مرز ۷۰ دلار رسید. هر تن بیلت فولاد ۳۹۴۰ یوان معامله می شود.

#تاپیکو

نخستین محموله بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره‌خلیج‌فارس با مشخصات استاندارد یورو۵ به میزان ۱۷ میلیون لیتر، امروز به انبار شهیدرجائی بندرعباس تحویل شد.

#شبریز

پتروشیمی تبریز، برای اولین بار در سه ماهه اخیر افزایش تولید خود را به بالاترین میزان رساند. پتروشیمی تبریز با حضور در نمایشگاه پلاستیک استانبول و با بهره برداری از توان قرادادهای نمایشگاهی ٢٠١٧ استانبول صادرات خود را به بیش از ٥٠ درصد افزایش می دهد که این صادرات در بین پتروشیمی های ایران بی نظیر است.

#بودجه

ايسنا در خصوص بودجه خبر داده که در آخرین تصمیم‌گیری برای ارقام کلان، دلار به عنوان مبنای تبدیل درآمدهای ارزی به ریال ۳۵۰۰ تومان و نفت با هر بشکه ۵۵ دلار در نظر گرفته شده است.

#وشهر

مدیرعامل بانک شهر از همکاری این بانک با اگزیم بانک مجارستان برای تامین مالی تولید مشترک اتوبوس‌های درون شهری در ایران خبر داد.

#خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سیاست‌های واردات خودرو گفت: برنامه و سیاست‌های خود را درباره واردات خودرو تقدیم دولت کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم. وی ادامه داد: ما برنامه‌های خود را در زمینه واردات خودروهای SKD و خودروهایی که تعهد تولید داخل دارند و هر روز به میزان آن‌ها اضافه می‌شود به دولت اعلام کرده و منتظر تصمیم نهایی هیات وزیران هستیم.

ولید هالالات

سهامی سهامی سهامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *