گوهران
سرمايه گذاري توسعه گوهران اميد از زیر مجموعه های سرمایه گذاری امید است که خرداد ماه سال ۱۳۹۵ برای اولین بار در قیمت ۱۰۸۰ ريال عرضه شد.

ارزش بازار در تاریخ عرضه ۲۱۶میلیارد تومان و سرمایه اسمی بی تغییر نسبت به وضعیت جاری ۲۰۰میلیارد تومان بوده است.

گوهران سال گذشته ۲۰۰ ريال سود تقسیم کرد لذا مجموع بازدهی این سهم طی ۱۸ ماه اخیر کمتر از ۱۰درصد است. سال مالی گوهران منتهی به آذر است و طی ۹ ماه منتهی به شهریور ۱۳۷ريال سود کسب شده برای هر سهم که:

۳۰میلیارد تومان سود تقسیمی(۱۵۰ريال هر سهم) کسب شده و تغییر خاصی تا پایان سال مالی ندارد.

تا ۹ ماهه ۴میلیارد تومان سود فروش سهام داشته اما به دلیل فروش هلدینگ فارس طی ماه اخیر زیان کرده و تقریبا سود فروش سهام به صفر رسیده است.

در گزارش ۹ ماهه ۴۲میلیارد تومان ذخیره داشته اما همکنون ۳۰میلیارد تومان ذخیره دارد و این یعنی ۱۲میلیارد تومان سود ناشی از آزاد سازی ذخائر (۶۰ريال هر سهم)

با رشد قیمت سهام زیر مجموعه های بورسی طی آذر ماه (با قیمت های ۲۵آذر) حدود ۶ میلیارد تومان (۳۰ريال هر سهم) از ذخائر کاسته می شود.

با این اوصاف سود هر سهم گوهران در سال جاری به رقم ۲۰۰ ريال نزدیک می شود.

پرتفوی شرکت عمدتا شامل:

۱۱۵میلیون سهم وامید
۱۰۹میلیون سهم رکیش
۱۸٫۵میلیون سهم جم
۵۹میلیون سهم پارسان
۴۹میلیون سهم مبین
۴۱میلیون سهم کگل
۱۸میلیون سهم تیپیکو
۱۳میلیون سهم مپنا
۱۳میلیون سهم فارس

و امثالهم است. لذا مشاهده می شود پرتفوی شرکت تا حد زیادی DPS محور و تحت تاثیر دلار و قیمت جهانی است و پتانسیل نسبتا خوبی دارد. نکته مثبت این سرمایه گذاری قیمت آن است که در محدوده کمتر از ارزش اسمی است اما در طرف مقابل پرتفوی شرکت در زیان است و نسبت p.n در حد ۷۵درصد است.

ولید هلالات
وب سایت شرکت گوهران
سرمايه گذاري توسعه گوهران اميد سرمايه گذاري توسعه گوهران اميد سرمايه گذاري توسعه گوهران اميد سرمايه گذاري توسعه گوهران اميد

از امروز سهام داری کنید

فیلم های آموزشی در کانال آپارات کارگزاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *