خبر های موثر بورسی ۲۹ آذر ۱۳۹۶

#فایرا

مهدی ثقفی با اشاره به وضعیت شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) مشکل تولید را گرانی مواد اولیه و کمبود آن اعلام و اظهار کرد: اکنون هزینه تمام شده آلومینیوم با توجه به قیمت‌ مواد اولیه از قیمت فروش بالاتر است. به گونه ای که تولید آلومینیوم تا ۱۱ هزار تومان در هر کیلوگرم هزینه دارد اما قیمت فروش آن به طور متوسط در بازار خارجی و داخلی ۹۰۰۰ تومان است که می توان گفت این محصول در هر کیلوگرم ۲۰۰۰ تومان ضرر می دهند.

#زغالسنگ

مصرف زغال سنگ در سال گذشته به میزان ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۵.۳۵۷ میلیارد تن در مقایسه با سال پیش از آن رسید که به دلیل قیمت‌های پایین‌تر گاز، رشد انرژی‌های تجدیدپذیر و بهبود بهره وری بود. طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای زغال سنگ با نرخ میانگین ۰.۵ درصد در سال تا سال ۲۰۲۲ رشد کرده و به ۵.۵۳۴ میلیارد تن می‌رسد که تنها اندکی بالاتر از سطح کنونی خواهد بود و به معنای آن است که رشد مصرف زغال سنگ به مدت حدود یک دهه راکد خواهد ماند.

#بودجه #عمرانی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: در این لایحه حذف یارانه بگیران دیده شده اما این مهم است که مبلغ حاصل از حذف یارانه در چه بخشی هزینه می شود، متاسفانه عملکرد بودجه سال ۹۶ نشان از عملکرد ناموفق دولت در تخصیص بودجه بوده است. وی اظهار داشت: در بودجه ۹۶ مقرر شده بود که ۱۰۸ هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری و ۷ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان برای پروژه های عمرانی اختصاص یابد اما ۹۳ درصد بودجه جاری و تنها ۷ درصد بودجه عمرانی تامین شد که وضعیت نگران کننده است و بعید می دانیم دولت تا پایان سال بتواند بودجه عمرانی را به طور کامل تخصیص دهد.

#کچاد

مدیرعامل چادرملو با تاکید بر اراده مدیران چادرملو بر تکمیل زنجیره تولید در این شرکت گفت : روند توسعه بخش چادرملو با هدف ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی همچنان ادامه دارد و انشالله پس ازبهره برداری از واحد مگامدول احیاء مستقیم چادرملو که مراحل پایانی خود را طی می کند . ۲ طرح مهم تولیدی در دستور کار داریم که شامل طرح احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت تولیدسالیانه ۴ میلیون تن وسرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریال و همچنین طرح احداث ۲ واحد نورد به ظرفیت تولید سالیانه ۱ میلیون و ۱۰۰ هزارتن با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریال وکل سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال با سهم ارزی ۱۳۱ میلیون یورو می باشد.

#پتروشیمی

هزینه‌های خوراک نفتا روندی افزایشی پیدا کرده‌اند، که البته در نتیجه‌ی افزایش قیمت‌های نفت خام ایجاد شده است. تا این موقع از سال، قیمت نفتا برای واحدهای کراکینگ‌با‌بخار آسیایی به میزان ۴۷۹ دلار در هر تن (CFR چین) رسیده است. اما پیش بینی ما برای نوامبر سال ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸، ۵۴۱ دلار در هر تن (CFR چین) است. پیش بینی می‌شود سیاست دولت چین در مدت زمان باقی مانده از سال جاری و نیز در سال ۲۰۱۸، نقشی به مراتب بزرگ‌تر در شکل‌دهی به بازارها داشته باشد. رشد مصرف محصولات پتروشیمی چین همچنان بر خلاف انتظار در حال افزایش است. در حوزه پلیمر، این امر عمدتاً به دلیل رشد چشمگیر تقاضا به بسته‌بندی برای خریدهای ازراه‌دور اینترنتی بوده است.

#دامپروری

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد: قیمت هر کیلو شیر خام با چربی ۳/۲ درصد و بار میکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار در کارخانه ۱۴۴۰ تومان است.
ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *