خبرهای موثر بورسی ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

خبرهای موثر با خبر هایی از ایران خودرو ، گروه لبنی ، بانک صادرات ، ملی مس ، ارز ، فولاد و ….

فملی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه تولید مس منطقه کرمان گفت: بر اساس مصوبه‌ای که در بحث رفع آلایندگی از دولت گرفته ایم ، باید تا پایان سال ۹۷ دو کارخانه اسید را در سرچشمه خاتون آباد راه اندازی کنیم. حمد مرادعلیزاده با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی کارخانه اسید سرچشمه و ۴۰ درصدی کارخانه اسید خاتون آباد خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران ما در سرچشمه، میدوک و شهربابک، تا پایان دی ماه برنامه تولید از برنامه پیش بینی شده جلوتر است.

ارز

رئیس کل اسبق بانک مرکزی در مورد دلایل افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر گفت: یکی از دلایل افزایش نرخ ارز افزوده شدن نقدینگی است که برای حفظ ارزش دارایی و فعالیت های اقتصادی تقاضای ارز می کند. وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از شرکت های صنعتی و تجاری از جمله پتروشیمی ها و شرکت های فولادی که ارز خود را به بازار عرضه می کردند، امروز در شرایطی که نرخ ارز رو به افزایش است، عرضه ارز را به بازار افزایش داده اند.

شپدیس

پتروشیمی پردیس با توجه به ظرفیت تولید مطلوب خود ۴٫۵ درصد از کل تجارت سالانه اوره جهان را در اختیار دارد. کل تجارت سالانه اوره در دنیا ۶۷ میلیون تن است که ۳ میلیون تن آن یعنی درحدود ۴٫۵ درصد توسط پتروشیمی پردیس تامین می شود و درماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی براساس برنامه ریزی های انجام شده صادرات ۲۵۰ هزار تن اوره هدف گذاری شده بود.

واحد آمونیاک فاز سوم اوایل آبان به تولید رسیده و با ۱۰۰ درصد ظرفیت درحال فعالیت است اما واحد اوره این فاز در حال حاضر ظرفیت ۸۵ درصدی دارد ولی می تواند تا ۹۵ درصد ظرفیت اسمی خود نیز تولید کند. فاز سوم پتروشیمی پردیس افزون برواحد اوره و آمونیاک دو بویلر دارد که تامین کننده بخار مورد نیاز فاز ۲ و ۳ است و بخار فاز اول از طریق پتروشیمی مبین تامین می شود.

فولاد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: صادرات آهن و فولاد ایران به عمان در ۹ ماهه نخست امسال از مرز ۷۰۰ هزار تن گذشت و نیمی از صادرات غیرنفتی به این کشور را به خود اختصاص داد. در ۹ ماهه امسال (منتهی به آذر) ۲۰۰ میلیون دلار آهن و فولاد به عمان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

خراسان

توقف عرضه اوره پریل و کریستال ملامین پتروشیمی خراسان پتروشیمی خراسان اعلام کرده که از فردا یازدهم بهمن ماه گاز این مجتمع قطع خواهد شد و از این رو عرضه اوره پریل و کریستال ملامین این شرکت، فردا انجام نمی شود.

نفتا

تخمین زده می شود که در ماه ژانویه حدود ۱٫۹-۱٫۸میلیون تن محموله نفتا به آسیا وارد شده باشد. انتظـار می رود تا اوایل آپریل و بازگشت مجتمع ها از تعمیرات اساسی تقاضای نفتای آسیا کاهشی باشد و در صورت ادامه روند کنونی تا پایان فوریه، قیمت تا مرز ۵۷۵دلار در هر تن نیز می تواند کاهش یابد. واردات سنگین نفتا از اروپا به آسیا از جذابیت فرصت آربیتراژ سابق را غرب شرق را به شدت کاسته است.

زاگرس

بر اساس گزارش منابع مختلف، شرکت پتروشیمی زاگرس ایران فرایند مطالعات مهندسی را برای تکمیل زنجیره ارزش خود به منظور تولید پلی پروپیلن و پلی اتیلن از متانول را در واحد تولیدی خود در عسلویه شروع کرده است.

وبصادر

بانک صادرات ایران در راستای سیاست های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی و تاکیدات بانک مرکزی مبنی بر الزام بانک ها به خروج از بنگاهداری، و نیز به منظور چابک سازی و افزایش سهم دارایی های مولد در چارچوب بودجه مصوب، سهام ٥ شرکت زیر مجموعه خود را واگذار می کند. این بانک در نظر دارد سهام هر یک از شرکت های «انرژی سپهر»، «سرمایه گذاری توسعه سپهر تهران»، «توسعه سپهر ماندگار خراسان»، «توسعه سپهر فارس» و «سرمایه گذاری خدمات نوین گردشگری سپهر جم» را به طور یکجا و نقد یا به صورت نقد و اقساط واگذار کند.

لبنی

هر کیلوگرم محصولات لبنی ایرانی در ۹ ماهه سال گذشته ۱٫۵ دلار صادر می شد، در حالی که این رقم در سال جاری به ۱٫۷ دلار به صورت میانگین رسیده است.

خودرو

در خصوص معامله بلوکی سهام ایران خودرو آخرین پیگیری های انجام شده نشان می دهد دو سپرده برای شرکت در این خرید بزرگ ارائه شده است و تا آخرین لحظات قبل از انتشار خبر هیچ منبعی اهلیت یا عدم اهلیت هیچکدام از دو خریدار را تایید نکرد اما منبعی آگاه در بازار سرمایه اعلام کرد برای تایید اهلیت طبق قانون ۹ روز زمان پیش بینی شده است که این ۹ روز می تواند بعد از انجام معامله ادامه پیدا کند. بنابراین قطعا عرضه این بلوک انجام خواهد شد و می تواند تکلیف بلوک سرنوشت ساز روز چهارشنبه روشن شود. همانطور که پیش بینی می شد قطعه سازان بزرگ ایرانی در دو طرف این رقابت نفس گیر قرار گرفته اند که مورد حمایت گروه های مختلف سیاسی و اقتصادی هستند .

ولید هلالات

فیلم های آموزشی در کانال آپارات کارگزاری

کانال کارگزاری در بورس

آموزشگاه بورس ایران

خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *