گزارش هفتگی بازار بورس : اولین روز هفته در حالی شروع شد که تحت تاثیر رویدادهای جهانی قرار داشت.
ریزش قیمت نفت و افت محسوس قیمت جهانی کامودیتی ها و تقویت شاخص دلار موجب فشار عرضه ها در گروه های مرتبط شد. شدت عرضه ها در گروه های پالایشی و فلزات روی بیشتر بود که نهایتا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.
در ادامه بازار هفته، نماد فولاد با رشد حدود ۱٫۵ درصدی و زنگان با رشد ۱۰ درصدی و صف خرید مجدد به گردونه معاملات بازگشتند نماد زنگان با ثبت بازدهی۷۰ درصدی تنها طی حدود ۱۰ رشدی عجیب را رقم زده است..
۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم “وصنعت ” به قیمت پایه هر سهم ۱۹۰ تومان به ارزش پایه ۴۳۶ میلیارد پ از سوی کارگزاری فیروزه آسیا و برای شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران خریداری شد که پرجمیعت ترین شرکت بورس ایران از لحاظ تعداد سهامدار بشمار می رود.
در گروه اکثرا مثبت ساختمانی نماد ثزاگرس در حالی همچنان با صف خرید و بدون عرضه خاص رشد ۱۰ درصدی روزانه قیمت را تجربه کرد که علیرغم رشد بسیار چشمگیر ۱۶۰ درصدی (تنها طی یک ماه)، بدون توقف و بدون ارائه شفاف سازی به رشد سریع و مبهم خود ادامه می دهد. این در حالی بود که نماد تازه وارد شوینده به دلیل رشد ۲۰ درصدی طی ۴ روز متوقف شد!
مدیرعامل شستا از ادغام شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی زیرمجموعه وزارت رفاه خبر داد و گفت: توسعه کشورهای در حال توسعه متاثر از ایجاد شرکت‌های بزرگ و متمرکز است.
توقف نمادهای معاملاتی خکار، دانا و شلعاب جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، و خپویش جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیئت مدیره در پایان معاملات روز چهارشنبه نیز متوقف شدند.

منبع : بلاگ کارگزاری فارابی

راهنمای دریافت کد بورسی

کد بورسی بگیرید

افتتاح حساب آتی سکه

گزارش هفتگی بازار بورس گزارش هفتگی بازار بورس گزارش هفتگی بازار بورس گزارش هفتگی بازار بورس گزارش هفتگی بازار بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *