گزارش هفتگی بازار بورس :

در شروع اولین روز از هفته خبر تصویب معافیت مالیاتی شرکت ها در افزایش سرمایه از محل تجديد ارزيابی داریی ها، شاهد افزایش تقاضا و جهش قیمتی اکثر نمادهای گروه خودرویی بودیم

تا جایی که نمادهای خرینگ، خکاوه، خاور و خودرو یا صف خرید شدند و یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.شنبه در مجلس پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در مجلس تصویب گردید و بر این اساس شرط معافیت از مالیات از این محل افزایش سرمایه، در صورتی که منجر به خروج شرکت از ماده ۱۴۱ قانون تجارت گردد برقرار خواهد بود.

نماد تازه وارد شوینده تا اواخر بازار شنبه با صف خرید بیش از ۴۰ میلیون سهمی به رشد قیمتی خود ادامه داد تا ارزش بازار بالای ۳۸۰ میلیارد تومانی را تجربه نماید اما در اواخر بازار، صف خرید آن عرضه شد و در نهایت در روز یکشنبه متعادل شد تا بازدهی حدودا ۳۷ درصدی را نصیب سهامداران کند.

در روز یکشنبه شاهد معاملات بلوکی و همراه خريد حقوقی ها در درصدهای مثبت نمادهای ومعادن و شبندر از ريزش شاخص کل جلو گیری شد و بیشترين تاثیر مثبت بر شاخص کل را نظاره گر شديم.

وزير انرژی عربستان که قبلا از نفت ۶۰ دلاری ابراز رضايت می کرد، اکنون نفت ۷۰ دلاری را به عنوان رقمی می داند که قیمت نفت بايد مورد معامله قرار گیرد.
در روز دوشنبه در اوایل بازار بازار نماد وتوکا توسط سازمان بورس تعلیق شد.

نماد بکام با جهش قیمتی، صف خريد شد اما در ادامه بازار با پیام ناظر بازار مبنی بر تعلیق شرکت و ابطال معاملات مذکور مواجه شديم.
نماد قزوين پس از اعلام تعديل مثبت ۳۹ درصدی عمدتا به دلیل کاهش بهای تمام شده و وصول يارانه دريافتی از دولت با رشد حدود ۴ درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.

در روز چهارشنبه فباهنر پس از برگزاری مجمع فوق العاده تصويب افزايش سرمايه % ۲۵ از محل سود انباشته، با رشد حدود ۸ درصدی مورد بازگشايی قرار گرفت.

مديرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گفت: با پذيرش گندله و کنسانتره سنگ آهن شرکت صنعتی و معدنی گل گهر برای عرضه در تالار داخلی بورس کالا، اين دو محصول به زودی در بورس کالا عرضه می شوند. شرکت ملی مس ۱۱ طرح توسعه ای را برای افزايش ظرفیت مس محتوای معدنی به ۴۰۰هزار تن تا سال ۹۹ را اعلام کرد. اين شرکت درخصوص برنامه های بلندمدت توسعه ای که از چند سال پیش آغاز
شده قصد دارد به تدريج تا ۳ سال آتی ظرفیت مس محتوای معدنی را به ۴۰۰ هزار تن برساند

در گروه اکثرا متعادل و کوچک لاستیک و پلاستیک سازی، ادامه دادوستدهای پرحجم، مثبت و همراه صف
خريد نماد پلاسک در کنار نمادهای پسهند و پتاير قابل توجه بود.

نمادهای شخارک، کیسون، حپترو و غمارگ با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گرديدند.

منبع : بلاگ کارگزاری فارابی

#گزارش_بازار

معافیت مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *