گزارش هفتگی بازار بورس :

در اولین روز کاری سال ۹۷، همانند سال‌های قبل بازاری کم داد و ستد و متعادل را شاهد بودیم. افزایش نرخ دلار تا ۵۰۰۰ تومان و در پیش بودن جلسه آینده سنای آمریکا پیرامون تصمیم گیری در مورد برجام موجب احتیاط بیشتر سهامداران در خرید و فروش‌ها شده است

افزایش قیمت نفت طی چند این هفته در بازارهای جهانی، باعث شد که شاهد معاملات مثبت گروه پالایشگاه و تشکیل صف خرید در چندین نماد باشیم.

شاید مهم‌ترین خبر بازار سرمایه در سال ۹۶ بازگشایی وبصادر در آخرین روزهای کاری سال ۹۶ بود. این سهم در همان روز بازگشایی با صف خرید مواجه شد و در این هفته چندین روز صف خرید را تجربه کرد تا کمی از ضرر سهامداران خسته و متضرر این بانک کاسته شود.

در ادامه معاملات گروه بانکی در این هفته نمادهای وپارس، وسینا و ونوین با صف فروش، دنبال شدند.

نماد وتجارت هم پس از ۸ ماه بسته بودن، پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه و افشای اطلاعات با اهمیت با رشد حدود ۵ درصد به گردونه معاملات بازگشت.

گروه‌های بزرگی چون گروه خودرویی و گروه فلزات اساسی با نوسانات مثبت و منفی در این هفته همراه بودند و بعضی نمادها در روزهایی از هفته با صف خرید و در روز دیگر با صف فروش همراه بودند.

البته تک سهم‌ها و گروه‌های کوچک مورد استقبال اهالی بازار سرمایه قرار گرفتند. نماد بازار پایه‌ای فن آوا در گروه متعادل آی تی ورایانه این هفته با رشد ۱۸ درصدی مواجه شد.

تکنو هم در گروه تجهیزات و ماشین آلات برقی همانند هفته پایانی سال ۹۶، این هفته هم مورد استقبال قرار گرفت و از ۲۶ اسفند تا امروز توانسته از قیمت ۲۰۰۰ ریال به ۲۶۰۰ ریال برسد.

گروه کوچک کاشی و سرامیک، نمادهای کهرام و کترام هر کدام ۴ و ۲ روز متوالی صف خرید را تجربه کردند.

تبرک نماد تازه وارد گروه غذایی در همان روز اول با عدم استقبال خریداران مواجه شد تا در اولین روز ورود خود به بورس سرنوشتی همچون سهم شفا داشته باشد. در اولین روز حضور تبرک این سهم تا قیمت‌های ۱۳۳۰ هم معامله شد اما در روزهای آتی حمایت بازارگردان تبرک، باعث شد این سهم قیمت‌های ۱۴۱۰ ریال را هم بتواند لمس کند.

سهم تازه وارد شفا هم بعد از گذشت ۲ هفته از عرضه اولیه با حمایت سهامدار عمده به قیمت ۴۱۴۰ ریال رسید به اختلاف کمی با قیمت عرضه اولیه خود داشته باشد.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع ۹۶۹۳۸ واحدی قرار گرفت تا به نسبت به هفته قبل با افزایش ۸۰ واحدی مواجه شود.

منبع : بلاگ کارگزاری فارابی

#گزارش_بازار

افزایش نرخ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *