به پرداخت ملت (پرداخت)

#پرداخت

شرکت به پرداخت ملت در مجموع ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶ توانست به درآمد ۱۲۸۲میلیارد تومانی برسد که رقمی در سطح بودجه پیشبینی شده است.

پرداخت پیشبینی کرده بود ۴۴۱میلیارد تومان کارمزد تراکنش داشته باشد که ۴۳۲میلیارد تومان محقق شد که البته انحراف ناچیزی محسوب می گردد.

پرداخت در ۹ ماه ۱۷۵ تومان سود ساخت. این شرکت در دوره ۹ ماهه به دست آورد و قصد داشت که در مجموع ۱۲ ماهه به سود ناخالص ۳۳۵میلیارد تومانی برسد.

با توجه به حجم تراکنش ها، گزارش های شاپرک و همینطور ارزش ريالی کارمزد تراکنش ها تا حد زیادی انتظارات شرکت برآورده شده است.

آخرین گزارش های شرکت سود ناخالص عملیاتی را ۳۴۷میلیارد تومان و سود خالص هر سهم را ۲۶۹تومان پیشبینی کرده اما به نظر می رسد رقمی در سطح ۲۵۰ تومان eps محقق شده باشد که ۹۰درصد آن نیز تقسیم می گردد.

باید توجه داشت که شرکت برنامه افزایش سرمایه از ۹۵میلیارد تومان به ۲۰۰میلیارد تومان از محل آورده نقدی را در دستور کار قرار داده و احتمالا مجامع تقسیم سود و افزایش سرمایه هم زمان خواهد شد.

قیمت سهم همکنون ۱۷۶۰ تومان است و با احتساب تقسیم سود و تکرار پذیر بودن سود فعلی، P.e این سهم پس از مجمع در محدوده ۶ – ۶٫۵ خواهد بود.

ریسک این شرکت و صنعت، تغییر در میزان کارمزد ها است در حالی که فرصت این صنعت افزایش ضریب نفوذ در جامعه است که به افزایش تعداد تراکنش ها می انجامد.

تاریخ :۱۳۹۷/۰۱/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *