داروسازي شهيد قاضي (دقاضي)

#دقاضی

شرکت داروسازی شهید قاضی، از جمله شرکت هایی دارویی است که در تابلو “ج” بازار پایه فرابورس درج شده و روزهای زوج، مجاز به معامله است.

این شرکت برخلاف عموم بازار پایه ای ها، بنیاد نسبتا قوی دارد همچنین برخلاف دارویی ها، روزهای نسبتا بهاری خود را سپری می کند.

۴۰درصد سهام این شرکت در مالکیت تیپیکو قرار دارد همچنین وغدیر و دجابر، شهرداری تبریز و درازک سایر سهامداران درصدی این شرکت هستند که در مجموع ۹۵درصد این شرکت را در اختیار دارند.

ارزش بازار این شرکت دارویی ۳۰۰میلیارد تومان و سرمایه اسمی آن نیز ۱۳٫۵میلیارد تومان است ضمن اینکه سهمی کم معامله محسوب می شود.

این دارویی که سال مالی آن منتهی به شهریور است در سال ۹۶ توانست ۶۰۹میلیارد ريال سود خالص بسازد.

نکته بسیار مثبت دقاضی عدم وجود بدهی بانکی است. داروسازی شهید قاضی بر طبق ترازنامه ۶ ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۶ تنها اما سیاست های سهامداران در تقسیم سود چندان جالب نیست به شکلی که با تقسیم سودخالص+سود انباشته باعث شده اند تا شرکت چیزی حدود ۱۱۷۰میلیارد ريال سود سهام پرداختنی داشته باشد.

شهید قاضی تولید کننده انواع سرم است و به عنوان محصول فرعی آمپول هم تولید می کند.

این شرکت در سال مالی ۹۵ توانست ۱۴۹۷ میلیارد ريال فروش، ۸۳۷میلیارد ريال سود عملیاتی و ۶۹۷میلیارد ريال سود خالص بسازد که حاشیه سود ناخالص عملیاتی بیش از ۶۰درصد است!

در سال مالی ۹۶ دقاضی ۱۴۲۱میلیارد ريال فروش، ۷۷۷میلیارد ريال سود عملیاتی و ۶۰۱میلیارد سود خالص ایجاد کرد. حاشیه سود در این سال نیز ۶۱درصد بوده است.

در ۶ ماه سال مالی منتهی به شهریور ۱۳۹۶ شاهد تحقق ۸۵۰میلیارد ريال فروش هستیم که ۵۰۸میلیارد ريا سود ناخالص عملیاتی برای شرکت ایجاد کرده که نسبت به مدت مشابه در سال قبلی ۲درصد کاهش نشان می دهد و حاشیه سود ۶۰درصد است.

سود عملیاتی محقق شده در ۶ ماهه ۴۶۲میلیارد ريال است که نسبت به مدت مشابه سال قبلی ۴درصد کاهش نشان می دهد و مجموع سود خالص ۳۴۳میلیارد ريال در ۶ ماه منتهی به اسفند است که برابر با ۲۵۴۳ريال eps است.

سهمی با p.e 5 واحدی که مجمع تقسیم سود برگزار کرده و به نظر می رسد ثبات سودآوری دارد و با توجه به ثبات حاشیه سود و درآمدها، سود سال های ۹۵ و ۹۶ در سال جاری نیز تکرار می شود اما اگر شرایطی مهیا شود که این صنعت افزایش نرخ دریافت کند، محتمل است که بتواند بهبود سودآوری را تجربه کند و رقم سود خالص به بالای ۵۰۰۰ ريال در هر سهم به صورت قابل تکرار در سال مالی ۱۳۹۷ برسد.

**سال مالی شرکت از ۳۱شهریور به ۲۹ اسفند تغییر کرده است لذا شرکت باید همکنون صورت مالی ۶ ماهه حسابرسی تهیه کرده، مجمع تقسیم سود برگزار کند.
ولید هلالات

تاریخ :۱۳۹۷/۰۲/۰۵

فرابورس فرابورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *