#خبرهای موثر

#بازار
بهادر بیژنی معتقد است در مساله برجام اگر اروپا تن به خواسته آمریکا بدهد قطعا موارد مشابه دیگری نیز پیش خواهد آمد و فقط منحصر به بحث برجام نیست. به همین دلیل احتمالا اروپا منفعل نمی ماند و تلاش می کند توازنی بین ارتباطاتی که با آمریکا دارد و حیثیت و قدرتی که دنیا برای اتحادیه اروپا قایل است، برقرار کند.

#فولاد #برجام
صادرات فولاد ایران از ۸ آگوست امسال به بعد تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت و به همین علت مسوولان باید هرچه سریعتر تمهیدات لازم را برای کاهش حداکثری تاثیرات منفی بازگشت تحریم‌های آمریکا بر صادرات فولاد ایران بیندیشند.

#زغالسنگ
رئیس هیات عامل ایمیدرو از نهایی شدن طرح جامع زغالسنگ پس از بازنگری و بررسی های متعدد خبر داد.

#یورو
حمدالله کریمی درباره تاثیرات جایگزینی یورو با دلار گفت: در برنامه ششم توسعه کشور بر لزوم انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه تاکید شده در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما باید پذیرفت روند عملیاتی شدن این موضوع کُند است.

#خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هنوز قرارداد تولید پژو ۲۰۰۸ با فرانسه عملیاتی نشده تا ۳۰ درصد محصول آن صادر شود و همچنین تاکنون قرارداد به تولید نرسیده و خط تولید این محصول آماده نیست اما پژو بر تعهدات خود پایبند می‌ماند.

#ارز
رییس کمیسیون اروپا گفت: کمیسیون اروپا درحال ارائه پیشنهاد انتقال مستقیم پول به بانک مرکزی ایران به دولت های اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا است. همچنین سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اروپا درپی ایجاد روشی برای انجام مبادلات بانکی بدون توجه به تحریم‌های آمریکاست. وی گفت: اروپایی‌ها تلاش دارند تا ۸ آگوست (اواسط مرداد) و قبل از آنکه تحریم‌های آمریکایی اجرایی شوند بتوانند این­ روش‌ها را برقرار کنند. وی افزود: بر اساس­ این روش‌ها ­شرکت‌ها می‌توانند بدون توجه به تحریم‌های فرا سرزمینی به فعالیت‌ها خود ادامه دهند و این جوهره این روش (مکانیزم) است.

#پتروشیمی
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری از چند طرح در سال جاری خبر داد. هلدینگ خلیج فارس تلاش می‌کند که پروژه بیدبلند۲ امسال به بهره‌برداری برسد. در این مجتمع بازیابی گاز غنی و تولید اتان صورت می‌گیرد؛ درصورتی که از پتروشیمی ایلام نیز پشتیبانی خوبی صورت گیرد، اواخر امسال به تولید می‌رسد. شرکت پتروشیمی مرجان نیز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (سایت دوم) اجرا شده و سالانه ۱۶۵۰هزار تن متانول تولید می‌کند و خوراک این طرح توسط پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود. همچنین شرکت پتروشیمی بوشهر در سایت ۲ پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

#سنگ_آهن
کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر حوزه معدن و صنایع معدنی درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر صادرات سنگ آهن ایران توضیح داد: چینی‌ها فعلا خرید سنگ آهن ایران را محدود کرده‌اند. فعلا فروش محموله‌های ایران به صورت اسپات و لحظه‌ای است. به‌هرحال خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های آمریکا روی صادرات سنگ آهن ایران بی‌تاثیر نخواهد بود.

#فخوز
علیرغم مشکلات دشواریهای ایجاد شده توسط امریکا، اروپاییها از کیفیت محصول ایرانی استقبال کرده و آماده همکاری همه جانبه اند بطوری که در جریان مذاکره هیات اعزامی فولاد خوزستان به آلمان و اسپانیا، یکی از بزرگترین قراردادهای فروش به امضا رسید.

#فولاد
سازنده کارخانه های فولادی ایتالیایی، دنیلی تلاش برای پوشش مالی سفارشات جدید به ارزش ۱٫۵ میلیارد یورو را به دنبال خروج ایالات متحده از معاهده هسته ای ایران متوقف کرد.

#روانکار
قیمت های روغن های پایه ایران عمدتا در این هفته ثابت بودند، اما دورنمای بازار با توجه به ابهاماتی که به دنبال تصمیم آمریکا برای اعمال دوباره تحریم ها بر روی این کشور به وجود آمد، نامشخص شد.

#سوئیفت
اگر اتحادیه اروپا حاضر به اخراج مجدد ایران از سوئیفت نشود، آمریکا ممکن است سوئیفت را تحریم کند اما این اقدام می تواند برای منافع آمریکا مضر و دارای تبعات برای سیستم مالی جهانی باشد.

تاریخ:۱۳۹۷/۰۲/۳۰

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در کارگزاری فارابی

…………………………………………………………………………………
برای ثبت نام در کارگزاری فارابی و یا دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و از خدمات منحصر به فرد کارگزاری فارابی و پیشرفته ترین پنل معاملاتی کشور استفاده نمایید.

دریافت کد بورسی

خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر خبرهای موثر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *