گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۳۰ مرداد

در گروه محصولات شیمیایی رشد قیمت جهانی اوره و زمزمه های افزایش نرخ شوینده ها اقبال به این دو طیف از نمادهای گروه را در پی داشت.
شیراز، کرماشا، شپارس، ساینا، شوینده، شپاکسا و شغدیر با افزایش تقاضا به صف خرید رسید که البته صف خرید سنگین نماد شوینده قابل توجه بود.

تقويت احتمال آزادسازي قيمت هاي داخلي محصولات فلزي گرايش مجدد بازار به اين گروه را در پي داشت د. آگهی عرضه مجدد محصولات فولادی در بورس کالا با نرخ ارز پایه ۴۲۰۰ تومانی که امروز اعلام شد می تواند مجددا افزایش عرضه در بازار را در پی داشته باشد.

در گروه فلزات اساسی متاثر از جو مثبت ناشی از احتمال آزاد سازی قیمت های داخلی، معاملات در ابتدای بازار با افزایش تقاضا همراه بد و نمادهای ذوب فولاد، فملی، فاسمین، کاوه فخوز، ارفع، فسرب، فسپا، فایرا، فنوال، هرمز، فولای و فلوله در محدوده های مثبت قیمتی معامله شدند و عمدتا صف خرید را نیز تجربه نمودند. اخبار مربوط به تعیین تکلیف و آزاد سازی نرخ های داخلی مس در بورس کالا، صف خرید قابل توجه نماد فملی را به دنبال داشت.

در دوشنبه شب گفتگوی ویژه خبری موضوعش در مورد خودروسازها و قطعاتی ها بود که در نهایت در پس از پایان برنامه قرار بر افزایش قیمت خودرو تا چند ماه آینده با کمک بانک مرکزی بود

همین خبر باعث شد گروه خودرویی به لیدری سایپا صف خرید سنگین را تجربه کنند. البته در دقایق میانی بازار حقوقی سایپا با عرضه صف خرید باعث شد دقایقی خساپا در مثبت ۴% معامله شود اما باز به صف خرید رسید

در روز چهارشنبه خبری در مورد قطعه سازها منتشر شد که احتمالا بازار شنبه گروه خودرویی ها را کم رونق کند.

محمدرضا نجفی منش رییس انجمن قطعه سازان گفت: روز گذشته شاهد انتشار خبرهایی به نقل از یکی از نمایندگان مجلس بودیم که اعلام کرده بود بر اساس تصمیمات دولتی به قطعه سازان ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می گیرد. ما این موضوع را بررسی کردیم و متوجه شدیم صحت ندارد. اظهارات این نماینده به دلیل برداشت و استنباط نادرست از تصمیمات اخیر دولت بیان شده است.

تاریخ:۱۳۹۷/۰۶/۰۳

#گزارش_بازار          قیمت جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *