نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی‌ تغییر می کند/ آخرین صورت حساب صادره

نائب رئیس انجمن صنعت پتروشیمی با اعلام احتمال تغییر نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی‌ و عدم صدور صورت حساب سه ماه اخیر، گفت : دریافت قیمت خوراک به صورت ارزی غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریبرز کریمایی از احتمال تغییر در نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی‌ خبر داد و به صدا و سیما گفت: ارقام فعلی مربوط به دورانی بود که پتروشیمی ها ارز صادراتی را با دلار ۴۲۰۰ تومانی در نیما عرضه می کنند اما از ۱۶ مرداد با اجرای سیاست های جدید ارزی و امکان ارز صادراتی با قیمت روز در بازار ثانویه، نرخ خوراک هم باید تغییر می کرد.

وی ادامه داد:کسی انتظار ندارد پتروشیمی ها نرخ خوراک را با نرخ تسعیر ۳۸۰۰ تومان دریافت کنند اما ارز صادراتی را با ارز بازار ثانویه بفروشند. اگر تغییری در نرخ ارز حاصل از صادرات پتروشیمی ها ایجاد شده ، قطعا باید نرخ تسعیر خوراک آنها نیز تغییر کند. در این میان بعد از تغییر سیاست های ارزی و تشکیل بازار ثانویه، هنوز صورت حساب خوراک برای واحدهای پترشیمی صادر نشده است.

این مقام مسئول افزود:

آخرین صورت حساب صادره خوراک گاز و خوراک اتان مربوط به سه ماه قبل است و باید منتظر ماند و دید وزارت نفت در صورت حساب جدید، چه نرخی را منظور خواهد کرد. البته محصولات شرکت های پتروشیمی در بازار داخلی همچنان با دلار ۴۲۰۰ تومانی عرضه می شود و اگر قرار باشد تغییری در نرخ خوراک منظور شود، باید خوراک تعهدات داخلی شرکت ها از قیمت گذاری های جدید مستثنا شوند.

کریمایی درباره برخی پیشنهادات مطروحه مبنی بر عرضه خوراک به صورت ارزی هم توضیح داد: طبق تبصره دو ماده یک قانون هدفمندی یارانه ها، باید نرخ خوراک صنایع داخلی براساس نرخ تسعیر ارز و به صورت ریالی محاسبه شود. بنابراین دریافت قیمت خوراک بصورت ارزی اقدامی غیرقانونی است. اگر همه چیز براساس ارز برنامه ریزی شود ، پول ملی تخریب می شود. بنابراین نرخ خوراک باید بصورت ریالی محاسبه اما قطعا با توجه به نرخ تبدیل ارز اصلاح شود.

تاریخ :۱۳۹۷/۰۶/۲۴

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در تلگرام

……………………………………………………………………………..
درباره شرکت کارگزاری فارابی:

شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.

این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.

همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.

این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *