بازدهی

چند رکورد جدید و ادامه مهمان نوازی بورس ۵۰ ساله در طلایی ترین پاییز/تردد ۹۶ نماد

در طلایی ترین پاییز بورس ۵۰ ساله چند رکورد دیگر به دست آمد و میانگین بازدهی به ۱۰۳ درصد رسید و ۹۶ شرکت هم در تابلوها تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران در حالی صد و بیست و چهارمین روز کاری سال را سپری کرد که به رکوردهای تر و تازه ایی دست یافت تا با پهن کردن فرش قرمز و سفره ایی خوش رنگ و لعاب ، فعلا” میزبان شایسته و مهمان نواز بسیار دوست داشتنی برای سرمایه های قدیم و جدید باشد.

براساس این گزارش، امروز هم روند صعودی قیمت سهام اکثر شرکت ها ادامه یافت تا شاخص بورس طی ۷ روز کاری با افزایش بی سابقه ۳۱ هزار و ۸۱۰ واحدی مواجه شود و طلایی ترین پاییز عمر ۵۰ ساله را به نظاره بنشیند و شاهد میانگین سود ۱۰۳ درصدی آن هم در ۷ ماه اخیر باشد. درصدی که طی سال های به دست نیامده بود و حتی خوش بین ترین تحلیل گران هم نمی توانستند چند ماه قبل آن را پیش بینی کنند.

به این ترتیب درحالی به جز ۱۰ شرکت بورسی ، ۲۶۰ شرکت دیگر با رشد قیمت سهام به کار خود پایان دادند تا باز هم رکوردهای جدید ثبت شود که رکورد جهش روزانه شاخص نیز شکسته شد و طی آن بعد از پرش دیروز ۶ هزار و ۷۷۰ واحدی امروز با بیش از ۷ هزار و ۶۹۷ واحد به ارقام این متغیر مهم افزوده شد.

با این شرایط دماسنج بازار هم برای اولین بار از کانال ۱۹۵ هزارتایی عبور کرد و آماده سیر در ارقام بیش از ۲۰۰ هزار واحدی شد. از سوی دیگر ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی هم از ۷۴۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

در رکوردشکنی امروز شاخص، شرکت های چون گل گهر، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، چادرملو، پتروشیمی پارس، ملی مس و پارسان با اثر ۶۵۶ تا ۲۶۲ واحدی بیشترین سهم را داشتند.

این درحالی است که رکورد تازه ایی هم برای آمار معاملات ثبت شد و طی آن با معامله بیش از ۴٫۸ میلیارد سهم، بالغ بر هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان جابجا شد. بیشترین ارزش معاملات هم به شرکت های ملی مس، پالایشگاه بندرعباس و فولادمبارکه به ترتیب با ۱۷۳ ، ۱۴۲ و ۱۱۵ میلیارد تومان اختصاص داشت.

همچنین در حالی بیشترین تقاضای خرید شرکت های بورسی مربوط به پتروشیمی مبین و بانک صادرات با ۱٫۳ و ۱٫۲ میلیارد سهم و در سال های ۹۳ و ۹۴ بود که با بازگشت “وتجارت” ، صف خرید بیش از ۱٫۵ میلیارد سهمی تشکیل شد تا رکورد تازه ایی ثبت شود.

با این اوصاف هرچند اکثر فعالان با تکیه بر مسائل مختلف و قیمت دلار و رشد چند برابر سایر بازارها و… به روند صعودی قیمت ها امیدوارند اما با توجه به تجارب سال های گذشته و شرایط اقتصادی و سیاسی ، کارشناسان به اتخاذ رویه های محتاطانه و پرهیز از رفتارهای هیجانی و خود فریبی و عدم انتقال همه دارایی ها به بورس و گریز از حرص تاکید دارند.

توقف و بازگشایی ۹۶ شرکت

براساس این گزارش، در جریان معاملات امروز ، نماد ۳۲ شرکت‌ هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ( بزرگترین شرکت بورس با ارزش روز ۵۱٫۶ هزار میلیارد تومانی ) ، توسعه معادن روی، سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات، پترول، خدمات انفورماتیک، فنرسازی خاور، پتروشیمی فناوران، سیمان غرب، پشم شیشه، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید

شیمیایی سینا، بهسرام، داروپخش، داروسازی امین، داروسازی زاگرس فارمد پارس، ساختمان تهران، کابل البرز، قند اصفهان، معدنی املاح ایران، آلومراد، قند مرودشت، البرزدارو ، ذغال سنگین نگین طبس، صنعتی مینو ، ایران تایر، کمباین سازی، گلتاش ، سیمان درود، ، معادن بافق، مس شهید باهنر و لعاب ایران به دلایلی چون رشد بیش از ۲۰ تا ۵۰ و ۶۰ درصدی و اعلام رویداد مهم بسته شدند.

در مقابل نماد ۶۴ شرکت‌ باز شد که شامل

سرمایه‌گذاری غدیر، بانک های پارسیان و تجارت، چادرملو، گل‌گهر، پتروشیمی خارک، فولاد هرمزگان ، سرمایه‌گذاری خوارزمی، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، پتروشیمی آبادان، سرمایه‌گذاری ساختمان ، برکت، چدن‌سازان، حفاری شمال، داروسازی کوثر، توسعه صنایع بهشهر، فولاد آلیاژی، نورد آلومینیوم، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، ریخته‌گری تراکتورسازی، موتوژن، پمپ سازی، توسعه ساختمان، سرمایه‌گذاری سبحان، کارخانجات مخابرات ایران، سیمان غرب، نفت بهران، سایپا آذین، صبانور، جوشکاب یزد، لبنیات پاک، مینو، کاشی سعدی، کاشی الوند، باغمیشه، قند پیرانشهر، خودکفایی آزادگان

بالاست ، پتروشیمی کازورن، بهپاک، توکارنگ فولاد سپاهان، پخش البرز، سیمان هگمتان، کاشی تک‌سرام، شیشه و گاز، سرمایه‌گذاری توکافولاد، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، فرآوری ذغال‌سنگ پرورده طبس، سیمان مجد خواف، فارسیت دورود، گروه دارویی البرز، بارز، نوش‌پونه مشهد، نصیرماشین، توکارنگ فولاد سپاهان، داروپخش، سبحان انکولوژی، سیمان لار سبزوار، کارخانجات مخابراتی ایران، بیمه ما، پخش البرز، توکاریل، تبرک،صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و بیمه حافظ بودند.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۷/۰۸

میانگین بازدهی / میانگین بازدهی / میانگین بازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *