یک کارگزاری با اعلام نقش گزارش های ۶ ماهه در تعیین روند حرکت بازار ، پیش بینی کرد سهام ۵ صنعت و ۱۹ تک سهم مورد توجه این هفته فعالان باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی تا دقایقی دیگر بازار سهام از شاخص ۱۸۲ هزار و ۹۲۹ واحد شروع بکار می کند که کارگزاری آبان اعلام کرد بازار سهام در دو هفته اخیر درگیر روندی اصلاحی در بسیاری از گروه ها بود و پس از کاهش نسبی دامنه نوسانات در بازار ارز، بی پروایی در ورود نقدینگی به بازار سهام نیز تعدیل شد و هیجان خرید مخربی که در حال رشد شدید و دسته جمعی گروه ها بود با فشار عرضه روبرو شد که البته طبق معمول حاشیه هایی را نیز به همراه داشت.

به نظر می رسد همچنان می توان گزارش های ۶ ماهه را به عنوان فصل جدیدی در حرکت بازار در سال جاری در نظر داشت و البته بازار با دقت زیادی تحولات اخیر را در وضعیت شرکت ها رصد خواهد کرد. نکته ای که در گزارش های ۶ ماهه مورد توجه فعالان قرار خواهد داشت، تاثیر رشد نرخ ارز بر وضعیت درآمدی شرکت ها و همچنین وضعیت فروش شرکت های حساس به تحریم خواهد بود و صرف سود محقق شده در ۶ ماهه اول را نمی توان بیانگر وضعیت پیش روی شرکت ها در ۶ ماهه دوم سال جاری دانست.

اما در بازار گروه های فرآورده های نفتی، بانک، محصولات شیمیایی، معدنی و فلزات اساسی همچنان مورد توجه هستند و البته در روند اصلاحی با شیب کمتری افت قیمت را متحمل شدند.

به نظر می رسد همچنان تک نمادهای مستعد مانند “وبملت، وتجارت، وخاور، شپنا، شبندر، شبریز، شتران، فولاد، فملی، کاوه، زاگرس، تاپیکو، شفن، شخارک، کگل، کچاد، کنور و معادن، شپدیس” در کانون توجه باشند. در این میان جزییات گزارش های ۶ ماهه این نمادها می تواند وضعیت گروه و البته کلیت بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار مرتبط به معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی نیز می تواند محرکی برای گروه خودرو و بانک و دیگر نمادهای حائز شرایط باشد و همچنین خبر تمدید تعلیق اقدامات مقابله ای FATF در رابطه با ایران نیز می توان بر کلیت بازار اثر مثبت داشته باشد و از فشار فروش در گروه های کوچک بازار نیز بکاهد.

اما در بازارهای جهانی رشد مجدد شاخص دلار فشار نسبی بر بازار فلزات داشت و نفت نیز با توجه به رشد پی در پی موجودی ذخایر نفت خام امریکا، با افت روبرو شد.

به نظر می رسد بازارهای جهانی با توجه به وضعیت مبهم و البته متضاد ایجاد شده در رابطه با ادامه سیاست های انقباضی امریکا و البته جنگ تجاری، همچنان فضایی نوسانی با گرایش به افزایش ملایم قیمت ها را پیش رو داشته باشند.

در بازار نفت البته فضای سیاست تاثیر بیشتری بر روند قیمت ها داشته و حواشی ایجاد شده پیرامون حوادث اخیردر ترکیه و افزایش تنش بین امریکا و عربستان و همچنین نزدیکی به موعد اعمال تحریم های نفتی ایران می تواند التهاب را در این بازار بیشتر کند.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۷/۲۸

روند حرکت بازار / روند حرکت بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *