گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱ آبان

ابتدای هفته بازار شروع مثبت و پرتقاضایی را در اکثر گروه ها تجربه کرد.

در فلزی ها. ذوب صف خرید داشت و فولاد و فملی نیز افزایش قیمت نزدیک به ۴ درصدی را در ابتدای معاملات تجربه کردند.

در گروه فراورده های نفتی پالایشگاه ها معاملات بهتری داشتند.، شپنا، شبندر، شبریز، شراز، شاوان و شتران به صف خرید رسیده و نماد شتران با توجه به اضافه شدن سهام مربوط به افزایش سرمایه اخیر با عرضه نسبی بیشتری روبرو بود.

بازار در روز یکشنبه همچنان مثبت بود اما در اواخر بازار عرضه ها بر تقاضا غلبه کرد و نوسانگیران که این روزهای بازار دست این افراد است با نوسانگیری منتظر کاهش قیمت دوباره سهام شدند

در روز دوشنبه بازار با فشار عرضه در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد.

بانک ملت بعد از ارائه گزارش عدم شناسایی سود حاصل از تسعیر ارز در گزارش ۶ ماهه ، فشار فروش را در گروه بانکی افزایش داد. صف خرید نماد پارس و معاملات مثبت نماد زاگرس از نکات قابل توجه بازار در دقایق ابتدایی بود.

در فلزی ها همسو با جو کلی بازار، افزایش عرضه ها مشهود بود. ذوب صف فروش پرحجمی داشت و از طرفی میدکو با صف خرید همراه شد.

گزارش محیرالعقول ایران خودرو و سایپا که زیان سنگین شناسایی کرده بودند گروه خودرو را این هفته نحت تاثیر قرار داد و باعث شد اکثر نمادهای این گروه چند روزهای پایانی هفته را با صف فروش را تجربه کنند.

عده ای اعتقاد دارند که سایپا و ایران خودرو عمدا چنین گزارشی به بازار مخابره کردند تا مشمول ماده ۱۴۱ بشوند و بتوانند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی استفاده کنند.

در اخرین روز بازار اکثر گروه ها با فشار عرضه های سنگین همراه بوده است به طوری که شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شپنا، شتران، تاپیکو و … با افت ۴،۲۵۸ واحدی به ارتفاع ۱۸۱،۰۶۰ واحدی رسیده است.

پالایشگاهی ها که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند روز پر عرضه همراه با فشار فروش در محدوده های منفی را تجربه کردند به طوری که نماد شپنا که به دلیل شفاف سازی در خصوص نحوه محاسبه فروش محصولات پالایشی ها با نرخ ارز نیما در دو روز کاری قبل بسته شده بود با افت ۴٫۵ درصدی بازگشایی شد و در اواخر بازار به صف فروش نیر رسید.

شاخص کل با افت ۱۹۰۰ واحدی نسبت به هفته قبل در ارتفاع ۱۸۱ هزار واحدی ایستاد

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۰۳

#گزارش_بازار

پالایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *