دستورالعمل حاکمیت شرکتی ابلاغ شد/ زمان اجرای رویه های مهم

سازمان بورس دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های بورسی و فرابورسی را ابلاغ و اعلام کرد این دستور العمل مهم از اول شهریور سال آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و عضو هیات مدیره ، دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های بورسی و فرابورسی را به کلیه ناشران و حسابران معتمد ابلاغ کرد که قرار است از اول شهریور ۹۸ اجرایی شود.

طبق این دستورالعمل ، در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، پیش گیری از وقوع تخلفات و نیز ساماندهی و توسعه بازار شفاف و منصفانه اوراق بهادار طبق بندهای ۸، ۱۱ و ۱۸ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذر ۸۴ مجلس) و در راستای اصلاح نهادی حاکمیت شرکتی طبق بند ح ماده ۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران که ۲۷ تیر ۹۷ در شش فصل، ۴۴ ماده و ۲۴ تبصره به تصویب هیات مدیره سازمان بورس بهادار رسیده است ابلاغ می‌ شود.

این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ (به استثنای مواردی که تاریخ‌های اجرای آن به شرح ذیل تعیین شده)، لازم‌الاجرا است.

همچنین اساسنامه نمونه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس متناسب با دستورالعمل فوق اصلاح و متعاقبا ابلاغ خواهد شد.

ناشران مکلفند اساسنامه خود را مطابق اساسنامه نمونه و مفاد دستورالعمل مذکور اصلاح کرده و به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده برسانند.

این دستورالعمل شامل نحوه انتخاب عضو مستقل هیات مدیره، تعداد اعضای غیرموظف و مستقل اعضای هیات مدیره، میزان سهام وثیقه مدیران، محدودیت عضویت در هیات مدیره چند شرکت و حداقل زمان درج آگهی دعوت به مجمع، قبل از برگزاری مجمع در روزنامه کثیرالانتشار، در مورد انتخاب اعضای هیات مدیره است.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۱۳

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در تلگرام

…………………………………………………………………………………
برای ثبت نام در کارگزاری فارابی و یا دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و از خدمات منحصر به فرد کارگزاری فارابی و پیشرفته ترین پنل معاملاتی کشور استفاده نمایید.

دریافت کد بورسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *