مشخصات آخرین شرکتی که درج و آماده عرضه اولیه شد/ جلسه معرفی امروز

شرکت سنگ آهن گهر زمین با سرمایه ۱.۲۳ هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ایستاد و امروز هم معرفی می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سنگ آهن گهر زمین با نماد “کگهر” به عنوان صد و پنجمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس از ۱۲ آبان ماه در گروه استخراج کانه های فلزی و زیرگروه استخراج آهن درج شد و طبق برنامه اعلامی ، امروز با حضور مدیران و سهامدار عمده معرفی می شود.

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت در سال ۸۳ به منظور بهره‌برداری از آنومالی شماره ۳ منطقه گل‌گهر با براورد ذخیره ۲۴۰ میلیون تن در شهرستان سیرجان تأسیس شد.

مرکز اصلی “کگهر” که دارای ۳۱۴ نیروی انسانی است، در شهرستان سیرجان کیلومتر ۵۰ جاده شیراز واقع شده و سرمایه اسمی آن ۱٫۲۳ هزار میلیارد تومان است.

موضوع فعالیت این شرکت که دارای سال مالی منتهی به آذر است، اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره گندله و فولاد از آن، نصب و راه اندازی،تعمیرات ،نگهداری، بازرسی، سرویس تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت، خرید و تهیه انواع و اقسام ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات و مصالح مورد نیاز برای انجام موضوع شرکت، مشارکت و سرمایه گذاری در سایر شرکت ها و طرح های معدنی و صنعتی،انعقاد قرارداد های پیمانکاری به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی، مبادرت به کلیه امور بازرگانی از قبیل خرید و فروش صادرات و واردات و کلیه امور و عملیاتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد،است.

در ترکیب سهامداری هم شرکت های گل گهر با ۳۰ درصد، سرمایه گذاری امید با ۲۷٫۵ درصد، سرمایه گذاری غدیر با ۲۲٫۵ درصد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ۲۰ درصد حضور دارند.

جواز تاسیس کارخانجات خطوط تولید کنسانتره شامل پنج خط و هر خط ۲ میلیون تن در سال و خطوط تولید گندله شامل دوخط هر کدام با ظرفیت تولید ۵ میلیون تن در سال با مدت اعتبار تمدید شده تا تاریخ ۲۷ مرداد سال جاری است.

خط تولید خردایش با شروع بهره برداری رسمی از طرح های مولد شرکت که منجر به فروش کلوخه برداشتی از معدن شده از تاریخ دی ماه سال ۹۴ بوده و خردایش سنگ آهن و کنستانتره سنگ آهن خطوط ۱ و ۲ تولیدی نیز از تاریخ دی ماه سال ۹۴ شروع شده است.

همچنین جهت اخذ پروانه بهره‌برداری جهت خطوط تولید کنسانتره و گندله اقدامات اساسی انجام گرفته و با توجه به موضوع اخذ گواهی عدم آلایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.

بر اساس قرارداد منعقده در ۲۰ دی ماه سال ۹۵ با سازمان ایمیدرو، انجام عملیات تجهیز آماده سازی باطله برداری و استخراج حداکثر ۲۴۰ میلیون تن سنگ آهن از توده شماره ۳ گل گهر سیرجان به مدت ۲۵ سال به این شرکت واگذار شده است( بر اساس آخرین توافق سهم مالکانه ایمیدرو از برداشت معدن معادل ۲۲ درصد است).

این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۹۶-۹۷ مبلغ ۳۳۷ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۱ ریال، رشدی ۱۷۹ درصدی داشته است.همچنین “کگهر” سال مالی گذشته را با تحقق ۴۴۶ ریال سود برای هر سهم به اتمام رسانده و توزیع سود نقدی در برنامه نداشته است.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *