“کگهر” با۶۸۰ تومان کشف قیمت شد/ گلایه آنلاینی ها / کاهش سهمیه و آمار خریداران با رکورد جدید

با آغاز فرایند عرضه اولیه ۵ درصد سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین که با گلایه برخی معامله گران آنلاین همراه بود، هر سهم دهمین شرکت جدید سال ۶۸۰ تومان قیمت خورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دقایقی پیش فرایند عرضه اولیه ۵ درصدی سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین در فرابورس آغاز و طی آن هر سهم این شرکت جدید ۶۸۰ تومان کشف قیمت شد. قرار است ۵ درصد دیگر سهام این شرکت ۱٫۲۳ هزار میلیارد تومانی طی شش ماه آینده به فروش برسد.

در این رویداد، ۶۱۵ میلیون سهم “کگهر” با محدوده ۶۵۰ تا ۶۸۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۶۰۰۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده اما با توجه به استقبال زیاد متقاضیان ، به هر فرد دو هزار و ۸۲ سهم با نقدینگی بیش از ۱٫۴ میلیون تومانی خواهد رسید که برآورد می شود حدود ۳۱۰ هزار سهامدار قادر به خرید باشند که در این صورت رکورد جدیدی در آمار خریداران سهام جدید ثبت خواهد شد.

رکورد قبلی مربوط به عرضه اولیه پتروشیمی بصیر در ۱۵ آبان با بیش از ۲۶۰ هزار نفر بود.

در این میان ، تعدادی از معامله گران آنلاین قادر به ثبت سفارش نشده و با اعلام شکایت از برخی شرکت های کارگزاری، خواهان تمدید زمان سفارش گیری بودند.

تا پیش از این سهام ۹ شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود، پتروشیمی پارس، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم ، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و دارو سازی اوه سینا و پتروشیمی بصیر در بازار سهام عرضه اولیه شده و شرکت سنگ آهن گهر زمین دهمین شرکت جدید سال جاری بشمار می رود.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۲۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *