چند سئوال از مدیریت فناوری بورس و ۵ پیشنهاد برای رعایت حقوق در عرضه اولیه

یک کارشناس با گلایه و طرح چند سئوال از شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درمورد عرضه اولیه اخیر، ۵ پیشنهاد برای رعایت حقوق برابر تمام خریداران در عرضه های اولیه ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عرفان قنبری با بیان اینکه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران هر روز سوال جدیدی برای فعالان بازار طرح می کند، به بورس پرس گفت: در معاملات دو روز گذشته “کگهر” با توجه به محدودیت حجمی ۱۰۰۰۰ سهمی متوسط خرید برای هر کد حدود ۱۶۰۰۰ سهم بوده در حالی کاربران آنلاین در صف های میلیونی در حسرت یک سهم از عرضه های اولیه می مانند برخی از کد ها چند برابر محدودیت حجمی خرید می کنند!

وی ادامه داد: آیا مدیریت فناوری بورس لازم نمی داند در این خصوص توضیح دهد؟ آیا اصلاح هسته معاملات برای جلوگیری از ورود کد های تکراری در جایگاه خوب در صف خرید بسیار مشکل است؟ آیا امکان جلوی گیری از خرید مجدد در روز های بعد کدهایی که یک بار موفق به خرید شده اند آن هم در جایگاه خوب در صف خرید امکان پذیر نیست؟

این کارشناس ۵ پیشنهاد برای رعایت حقوق برابر تمام خریداران در عرضه های اولیه ارایه کرد و گفت:

محدودیت حجمی تا زمان تعادل معاملات به گونه ای تعیین شود که تعداد کاربران بیشتری موفق به خرید شوند (مانند همین محدودیت در نماد کگهر با توجه تعداد بالای سهام شرکت).

قنبری اصلاح هسته معاملات برای جلوگیری از ورود کدهای تکراری در جایگاه مناسب در صف خرید، تمکان ایجاد محدودیت برای کاربرانی که در روزهای کاری گذشته موفق به خرید در صف خرید شده اند، شانس برابر برای سفارش های کاربران برخط و ایستگاه های معاملاتی، حذف دسته سفارش و یا رفع محدودیت تعداد سفارش ها دسته سفارش دستگاه های معاملاتی و همچنین ایجاد محدودیت برای کدهای معاملاتی در دسته سفارش ها جهت ایجاد شانس برابر برای مشتریان کارگزاری ها را از دیگر پیشنهادات معرفی کرد.

وی ادامه داد : با این همه امید است مدیریت فناوری بورس تهران در جهت احیای حقوق برابر برای تمامی فعالان بازار، قدم های تاثیر گذاری بردارد.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۳۰

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *