گزارش بازار دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷

شاخص کل با رشد ۳۱۶۶ واحدی در محدوده ۱۶۶۳۰۴ ایستاد.ارزش معاملات در بورس به بیش از ۳۸۱ میلیارد تومان و در فرابورس به ۶۴۵ میلیارد تومان رسید.نمادهای ، فولاد ، فملی ، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای جم ، اخابر ، همراه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند .

بازگشت شپدیس به گردونه معاملات با حدود ۶٫۵ درصد مثبت ۱۴۴۹۰ ریال.

در گروه رایانه پرداخت و مفاخر مورد توجهند و معاملات بقیه نمادها نوسانی و با گرایش به محدوده های منفی است. در ارتباطی ها نیز امروز های_وب منفی داد و ستد می شود و دو نماد اپرداز و اوان معاملات مثبتی را ثبت کرده اند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی نوسانات نرخ ارز را عاملی تاثیرگذار در تغییر شرایط واگذاری شرکت‌هایی دانست که دارایی و بدهی آنها ارزی بوده، بنابراین این دسته از شرکت‌ها باید دوباره قیمتگذاری شده و در مورد آنها تصمیم‌گیری دیگری شود.

نماد معاملاتي شركت گلتاش‌ (شگل۱) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف گرديد.

بیشترین حجم معاملات :::ذوب ۱۴۴٫۴ میلیون سهم…وتجارت ۱۱۷٫۸ میلیون سهم…..خساپا ۱۰۷٫۴ میلیون سهم…وغدیر ۶۶٫۲ میلیون سهم…..حریل ۴۴٫۵ میلیون سهم

در گروه محصولات شیمیایی همسو با کلیت بازار معاملات مناسبی در جریان است. شغدیر، پترول، شخارک، شفارس، شپارس و شگل مورد توجهند و شبصیر نماد تازه وارد گروه متعادل و مثبت داد و ستد می شود. شسینا، شفن، شدوص و شتوکا، پاکشو، شاملا، ساینا، شپتر و فارس با نوسانات منفی همراه هستند. شپدیس نیز پس از برگزاری مجمع بازگشایی می شود.

جم نیز مجاز-محفوظ شد و هم اکنون حوالی ۱۷۵۸ تومان رقابت می شود…

تاریخ :۱۳۹۷/۰۹/۱۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *