گزارش بازار شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷

شاخص کل با افت (۸۶۰) واحدی در محدوده ۱۶۴۴۹۱ ایستاد. ارزش معاملات در بورس به بیش از ۳۴۶ میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۵۴ میلیارد تومان رسید. نمادهای ، رمپنا ، شخارک ، کگل بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وامید ، وبملت ، فارس یشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند .

در تک نمادها وبملت و ذوب با افت قیمتی به کف مجاز رسیده اند و صف فروش سنگین نماد تازه وارد مادیرا همچنان پابرجاست. ونفت که معاملات منفی را آغاز کرده بود هم اکنون با افزایش تقاضا رشد بیش از ۳ درصدی را تجربه می نماید و رمپنا نیز با عقب نشینی نسبی از محدوده سقف مجاز حجم معاملات حدود ۱۲ میلیون سهمی و رشد بیش از سه درصدی را ثبت کرده است. و در کاشی سازها کترام و کلوند به سقف مجاز رسیده اند.

در این دقایق افزایش عرضه در نمادهای گروه بانک و خودرو افزایش فشار فروش در کلیت بازار را به دنبال داشته است.

نماد معاملاتي شركت توليد سموم علف كش «شسم» پس از ارائه اطلاعات مربوط به عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به اطلاعات و صورتهاي مالي مياندوره اي دوره ۶ ماهه منتهي به ۱۳۹۶/۰۶/۳۱، از طريق انجام حراج ناپيوسته بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت و با اعمال يك مرحله پيش گشايش ۳۰ دقيقه اي، امروز آماده انجام معامله است.

نماد معاملات شركت بيمه سامان «بساما» پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام (اصلاح اساسنامه)، از طريق انجام حراج ناپيوسته با محدوديت دامنه نوسان قيمت و با اعمال يك مرحله پيش گشايش ۳۰ دقيقه اي، امروز آماده انجام معامله است.

در گروه فراورده های نفتی نیز معاملات کم حجم در جریان است. شپنا، شراز و شاوان نوسانات مثبت محدود دارند و بقیه نمادها با افت قیمتی همراه هستند. شپاس امروز در کف قیمتی داد و ستد می شود.

در گروه محصولات غذایی نمادهای وبشهر، غشاذر، غفارس و غدشت مورد توجهند و عمده نمادها با افت همراهند. در قند و شکری ها قهکمت، قصفها، قنیشا و قمرو با رشد همراهند و در گروه زراعت و خدمات وابسته نماد تازه وارد زکشت با صف خرید پرحجمی روبروست و زمگسا و زگلدشت نیز با رشد قیمتی مواجهند.

بیشترین حجم معاملات ذوب ۱۳۵ میلیون سهم وتجارت ۸۷٫۸ میلیون سهم خساپا ۷۲ میلیون سهم وبملت ۴۳٫۷ میلیون سهم وبشهر ۴۰ میلیون سهم

رئیس شرکت ملی نفت لیبی طی بیانیه ای اعلام کرد هر تلاشی برای پرداخت باج به گروه مسلحی که میدان نفتی الشراره را بسته است، روال خطرناکی به وجود می آورد که بهبود اقتصاد لیبی را تهدید می کند.

#گزارش_بازار  #نماد  #عرضه  #تقاضا

ارزش معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *