متقاضیان خرید سیمان در بورس می توانند از این پس سفارشات ۱۰ تا ۱۰۰ تن را از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی به صورت آنلاین و با قیمت رقابتی خریداری کنند.

خرید سیمان با قیمت رقابتی در کارگزاری فارابی

پس از عرضه موفق سیمان به صورت عمده در بورس کالا و پایان قیمت گذاری دستوری آن، این بار نوبت به عرضه خرد سیمان در بورس رسید. شهریور ماه امسال زمزمه های فروش خرد سیمان در بورس آغاز شد. بررسی ها نشان می دهد با درج نماد گواهی خرید سیمان فارس، سیمان صوفیان، سیمان ارومیه و… در بورس، شرایط خرید سیمان از بورس برای فعالان خرد صنعت ساخت وساز شده است. به این ترتیب متقاضیان خرید سیمان از بورس، میتوانند از طریق سامانه معاملاتی فارابیکسو در کارگزاری فارابی، نسبت به خرید سیمان با قیمت رقابتی، به میزان مورد نیازشان اقدام کنند.

گفتنی است تا پیش از این معاملات خرد سیمان هم در بورس کالا انجام می شد که مشکلات متعددی را برای خریداران ایجاد کرده بود؛ اما از این پس

خریداران بین ۱۰ الی ۱۰۰ تنی سیمان می توانند به راحتی از طریق سامانه معاملات آنلاین فارابی، سیمان مورد نیازشان را خریداری کرده و سپس از طریق باربری های مجاز، محصول خریداری شده را تحویل بگیرند.

 

دریافت کد بورسی برای خرید سیمان

لازم است بدانید متقاضیان خرید سیمان در بورس، باید قبل از اقدام به خرید گواهی سپرده، کد معاملاتی سهام داشته باشند، کد معاملاتی سهام یا کد بورسی متفاوت از کد معاملاتی بورس کالا» است و اگر تاکنون اقدام به دریافت کد معاملاتی سهام نکرده اید، میتوانید با کلیک بر روی این لینک فرایند ثبت نام کد بورسی و احراز هویت خود را به صورت آنلاین و رایگان انجام داده و نام کاربری و رمز عبور فارابیکسو (سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری فارابی) جهت خرید گواهی سپرده کالایی دریافت کنید.

پس از ورود به حساب کاربری در سامانه فارابیکسو، با جستجوی نماد گواهی سیمان، شرکت مورد نظر را پیدا کرده و با انتخاب حجم، قیمت خرید و شارژ حساب کاربری، سفارشتان را ثبت کنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نماد مورد نظر، می توانید با مراجعه به سایت بورس کالا، اطلاعیه گشایش هر نماد را در بخش اعلانات بازار مالی مشاهده کنید.

گفتنی است حداقل حجم سفارش روزانه خرید سیمان در بورس توسط هر کد معاملاتی، ۱۰ تن و حداکثر ۱۰۰ تن است. معاملات سیمان به صورت حراج تک قیمتی بوده و پس از دریافت سفارشات و کشف قیمت روز، به صورت یکجا در همان قیمت کشف شده انجام می شود. همچنین کارمزد معاملاتی گواهی سیمان،۰/۲۴ درصد بوده و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز در هنگام خرید گواهی سپرده سیمان، از حساب خریدار کسر می شود.

تحویل سیمان از انبار بورس کالا 

با توجه به نوع معاملات سیمان، امکان خرید و فروش مجدد گواهی های خریداری شده وجود ندارد و خریدار سیمان باید نسبت به تحویل کالا در موعد مقرر اقدام کند تا شامل جریمه انبارداری نشود.

خریدار برای تحویل سیمان از انبار بورس کالا و انتقال آن، باید آدرس و محل دقیق انبار خود و همچنین شرکت باربری برای حمل را از طریق سامانه اعلامی کارگزاری فارابی تعیین کند. لینک سامانه، نام کاربری و رمز ورود به آن به همراه آموزش کامل نحوه تحویل سیمان – یک روز پس از خرید – توسط کارگزاری فارابی برای خریدار پیامک می شود.

پس از ثبت اطلاعات باربری و مقصد تحویل کالا توسط مشتری، این اطلاعات به شرکت تولیدکننده، جهت هماهنگی و تحویل کالا ارسال میشود.

آموزش خرید

آموزش نحوه خرید گواهی سپرده سیمان از بورس از طریق این لینک می توانید فایل آموزشی نحوه خرید گواهی سپرده سیمان از بورس را دریافت کرده و با ثبت نام در کارگزاری فارابی، به سادگی از طریق سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو، سیمان مورد نیاز را خریداری کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید سیمان از بورس کالا و تحویل آن میتوانید با کارگزاری فارابی به شماره ۳۲۵۲۲۷۵۹-۰۱۷  یا ۳۲۵۳۱۶۹۴-۰۱۷ تماس بگیرید.

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *