بازار
#خبرهای_موثر

#ارز
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور اعلام کرد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان از حدود یک هفته پیش آغاز شد که این روند زمینه عادی شدن تدریجی شرایط در بازار قطعه و خودرو را فراهم می کند.

#ارز
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اگر ارائه ارز در سامانه جامع تجارت به صرافی بانک ها محدود شود، این سامانه با شکست مواجه می شود. وی با اشاره به تحریم های بانکی و دلاری گفت: باید قدردان صرافی های بخش خصوصی باشیم چرا که آنها توانستند در دوران تحریم، بانک ها را در مقابل تحریم های بانکی حفظ کنند، بنابراین باید فعالیت صرافی های بخش خصوصی را گسترش دهیم و ارائه ارز در سامانه جامع تجارت را محدود به صرافی بانک ها نکرد.

#طلا
طبق جدیدترین گزارش بانک جهانی، بازار طلا که سه ماهه نخست را پشت سر گذاشته، ممکن است بهترین عملکرد سالانه را نشان دهد اما سرمایه‌گذارانی که بدنبال قیمت‌های بالاتر برای نقره در سال جاری هستند، ممکن است مایوس شوند.

#سنگ_آهن
قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد در چین در روز دوشنبه با ۰.۴۵ دلار افزایش به ۶۸.۲۵ دلار رسید. شمش فولاد در چین بدون تغییر ۵۶۴ دلار معامله شد.

#فولاد
میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ کشور طی ماه فروردین ۹۷، ۲۳ درصد افزایش یافت. شرکت های بزرگ فولاد ساز در نخستین ماه امسال، یک میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۷ تن شمش فولاد تولید کردند.

#زاگرس
پتروشیمی زاگرس قصد دارد یوتیلیتی اختصاصی در خود شرکت بسازد و اقدام به خرید کشتی جهت حمل۵۰ درصد ظرفیت فروش کند.

#نفت #تحریم
وزیر انرژی روسیه گفت، وی قصد دارد در جریان دیدار با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در یک نشست اقتصادی در سن‌پترزبورگ که اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد، در مورد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

#فیلتر
وزارت خزانه داری آمریکا رئیس كل بانک مرکزی ایران را تحت تحریم‌های جدید قرار داد.

#بانکی
شعب بانک آینده اوراق مشارکت خطوط قطار شهری مشهد به نرخ سود علی الحساب ۲۰ درصد می‌فروشند. تعدادی از بانک های خصوصی که این روزها به راحتی از مصوبه شورای پول و اعتبار و دستور بانک مرکزی تخدی کرده اند به سپرده گذاران سودهای بالای ۲۱ درصد می پردازند.

#تحریم
یک منبع آگاه گفت: «شرکت‌های اروپایی از ترس تهدیدهای آمریکا در جهت تحریم شرکت‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند، اعلام کرده‌ که تمایلی به ادامه ارائه خدمات به ایران ندارند و برای این تصمیم‌گیری نیز معطل تصمیم دولت‌های خود نمانده‌اند.»

#خودرو
عضو شورای رقابت گفت: تاکنون درخواست جدیدی مبنی بر افزایش قیمت خودروسازان به شورای رقابت نیامده است.

#خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو اظهار داشت : کاهش میزان تعرفه در خودروهای ارزان قیمت و خودروهای هیبریدی قابل قبول است اما واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باید متوقف شود زیرا این خودروها لوکس هستند و فقط موجب خروج ارز از کشور می شوند. وی گفت افزایش قیمت خودرو به زودی در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می شود . این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت قطعات و خودرو تصریح کرد : ظرف چند روز آینده قیمت خودرو در کمیسیون بررسی خواهد شد و علت افزایش و میزان افزایش قیمت ها بررسی خواهد شد.

#خودرو
مشاور عالی گروه خودروسازی سایپا گفت: ارزبری صنعت خودرو با وجود داخلی سازی همچنان ادامه دارد به طوری که هم اکنون میزان ارزبری یک پراید به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است که با احتساب افزایش ۱۵۰۰ تومانی قیمت دلار، به همین میزان شاهد افزایش قیمت تمام شده خودروها هستیم. وی از ضرورت افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با ارزبری فعلی صنعت خودرو سخن گفت.
ولید هلالات

تاریخ: ۱۳۹۷/۰۲/۲۶

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در کارگزاری فارابی

…………………………………………………………………………………
برای ثبت نام در کارگزاری فارابی و یا دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و از خدمات منحصر به فرد کارگزاری فارابی و پیشرفته ترین پنل معاملاتی کشور استفاده نمایید.

دریافت کد بورسی

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه یکتای شما برای معاملات در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس است که با داشتن آن می‌توانید برای خود (یا شرکت) سهام و یا اسناد خزانه اسلامی (اخزا) و یا تسهیلات مسکن خرید و فروش نمایید. کد بورسی همانند شماره ملی منحصربه فرد است. پس از داشتن کد بورسی می توانید از طریق یک (یا چند کارگزاری) به خرید و فروش سهام (و یا اوراق اسناد خزانه اسلامی و یا تسهیلات مسکن) بپردازید.

حتی اگر از چند کارگزاری خرید و فروش آنلاین سهام انجام دهید، کد بورسی شما یکسان خواهد بود. (زیرا پس از تکمیل مراحل اولیه، درخواست شما در سازمان بورس انجام می‌شود.) بعد از داشتن کد بورسی لازم است رمز خرید و فروش آنلاین سهام دریافت کنید و معاملات خود را آغاز کنید. اکنون در چند دقیقه می‌توانید همزمان برای دریافت کد بورسی و خرید آنلاین سهام اقدام کنید. با این روش می‌توایند به صورت آنلاین و رایگان کد بورسی دریافت کنید.

پیمانکاران دولت لازم است برای دریافت مطالبات خود یک مرتبه کد بورسی اخذ نمایند. جهت دریافت کد بورسی برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی ( اخزا ، سخا )روی لینک پایین صفحه کلیک کنید .

کارمزد فروش اسناد خزانه اسلامی چقدر است؟

هنگام فروش اسناد خزانه اسلامی، طبق قوانین سازمان بورس، به صورت خودکار مبلغی به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. این کارمزد دو بخش است شامل ۰٫۰۰۰۶۳ کارمزد کارگزار و ۰٫۰۰۰۱۴۴ کارمزد شرکت فرابورس، که جمعا ۰٫۰۰۰۷۷۴ می‌باشد. (یعنی بابت فروش ۱۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه، ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد از شما کسر می‌شود.)
…………………………………………………………………………..
درباره شرکت کارگزاری فارابی:
شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.
این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.
همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.
این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *