زرين معدن آسيا (فزرين)

#فزرین

شرکت زرین معدن آسیا، بر اساس گزارش ۱۲ ماهه ترازنامه ۳۸۰ میلیارد ريال موجودی نقد و مجموعا ۳۸۴ میلیارد ريال بدهی جاری دارد و تنها ۸۵میلیارد ريال آن بدهی بانکی است.

فزرین با سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیارد ريالی، ۳۷۶ میلیارد ريال سود انباشته دارد و عمدتا بخش اعظم سود حاصل شده در هر سال را تقسیم می کند.

این شرکت طی سال ۹۶ توانست ۹۹۱ میلیارد ريال فروش و ۳۰۷ میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی کسب کند. حاشیه سود ۱۲ ماهه ۳۱درصد بوده در حالی که حاشیه سود سال قبلی ۲۴درصد است.

این شرکت به دلیل تغییر در ترکیب فروش و عدم وجود یک روند ثابت در برنامه فروش، طی دوره های سه ماهه حاشیه سودهای متفاوتی را تجربه می کند و در واقع حاشیه سود دوره های سه ماهه قابل تعمیم به دوره های بعدی نیست.

فزرین با فروش ۵,۱۹۰ تن کنسانتره سرب و ۶۱,۸۲۰ تن کنسانتره روی به این سود رسیده است. در دو ماه ابتدای سال جاری ۷,۰۴۷ تن کنسانتره روی و ۳۸۶ تن کنسانتره سرب تولید کرده است. باید توجه داشت که این شرکت طی سال جاری (دو ماه نخست) ۵,۸۵۹ کانه آرائی با فناوری هوی مدیا داشته است. خط تولید ظرفیت بسیار بالایی دارد اما اینکه چه زمانی تولید صورت گیرد به زمان دریافت خاک بستگی دارد.

*توصیح:
جداسازی به روش واسطه سنگین Heavy Media Separation یا به اختصار HMS روشی است که از خاصیت اختلاف
چگالی بین کانی مورد نظر و باطله استفاده می کند و به پرعیار سازی کانه مورد نظر می پردازد. بنابراین شرط اولیه برای استفاده از
این روش این است که چگالی کانی مورد نظر نسبت به باطله دارای اختلاف کافی باشد. این روش از زیر مجموعه های روش های
جدایش ثقلی محسوب می شود و از آن برای فرآوری زغال سنگ و تعداد زیادی از کانه ها از قبیل آهن، سرب، روی، کرم، منگنز،
قلع، تنگستن، فلوئورین، منیزیت، سیلوین، گرونا و الماس استفاده شده است.

درآمد حاصله از هوی مدیا با اهمیت نیست اما حاشیه سود آن بسیار بالا است. در صورتی که مقادیر تولید و فروش به همراه ضریب مصرف همچون سال ۱۳۹۶ باشد، با فرض نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی، سود هر سهم ۱۴۰۰ ريال خواهد بود اما اگر در نظر بگیریم که دلار ۵۰۰۰ تومان باشد ( چون در بازار تقریبا هیچ محصولی نیست که با دلار ۴۲۰۰ واقعا عرضه شود ) آنگاه با روی ۲۹۰۰ دلاری، سود هر سهم به مرز ۱۶۵۰ ريال خواهد رسید.

با توجه به سیاست تقسیم سود ۸۰۰ ريالی، با کمترین سود تحلیلی P.e این سهم به مرز ۴ واحد می رسد و با منطقی ترین سود تحلیلی عملا p.e به زیر ۳٫۵ واحد خواهد رسید.

اگر نرخ دلار توافقی برای محصول معدنی پذیرفته شود، عملا قیمت کنسانتره در بازار داخلی با رشد همراه می شود. به طور کلی کنسانتره بسیار جای چانه زنی دارد چون نرخ TC قابل مذاکره است و شرکت می تواند به راحتی با پایین آوردن نرخ TC عملا قیمت ريالی محصول را بالا ببرد گویی که دلار ۴۲۰۰ تومانی را بالاتر فروخته لذا به نظر می رسد سود بتواند نسبت به سال جاری رشد کند و تحت این شرایط با دید مجمع (با توجه به وضعیت خاص بازار) فزرین شرایط خوبی دارد.
هلالات

تاریخ:۱۳۹۷/۰۳/۲۹

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در تلگرام

…………………………………………………………………………………
برای ثبت نام در کارگزاری فارابی و یا دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و از خدمات منحصر به فرد کارگزاری فارابی و پیشرفته ترین پنل معاملاتی کشور استفاده نمایید.

دریافت کد بورسی

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه یکتای شما برای معاملات در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس است که با داشتن آن می‌توانید برای خود (یا شرکت) سهام و یا اسناد خزانه اسلامی (اخزا) و یا تسهیلات مسکن خرید و فروش نمایید. کد بورسی همانند شماره ملی منحصربه فرد است. پس از داشتن کد بورسی می توانید از طریق یک (یا چند کارگزاری) به خرید و فروش سهام (و یا اوراق اسناد خزانه اسلامی و یا تسهیلات مسکن) بپردازید.

حتی اگر از چند کارگزاری خرید و فروش آنلاین سهام انجام دهید، کد بورسی شما یکسان خواهد بود. (زیرا پس از تکمیل مراحل اولیه، درخواست شما در سازمان بورس انجام می‌شود.) بعد از داشتن کد بورسی لازم است رمز خرید و فروش آنلاین سهام دریافت کنید و معاملات خود را آغاز کنید. اکنون در چند دقیقه می‌توانید همزمان برای دریافت کد بورسی و خرید آنلاین سهام اقدام کنید. با این روش می‌توایند به صورت آنلاین و رایگان کد بورسی دریافت کنید.

پیمانکاران دولت لازم است برای دریافت مطالبات خود یک مرتبه کد بورسی اخذ نمایند. جهت دریافت کد بورسی برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی ( اخزا ، سخا )روی لینک پایین صفحه کلیک کنید .

کارمزد فروش اسناد خزانه اسلامی چقدر است؟

هنگام فروش اسناد خزانه اسلامی، طبق قوانین سازمان بورس، به صورت خودکار مبلغی به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. این کارمزد دو بخش است شامل ۰٫۰۰۰۶۳ کارمزد کارگزار و ۰٫۰۰۰۱۴۴ کارمزد شرکت فرابورس، که جمعا ۰٫۰۰۰۷۷۴ می‌باشد. (یعنی بابت فروش ۱۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه، ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد از شما کسر می‌شود.)
…………………………………………………………………………..
درباره شرکت کارگزاری فارابی:
شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.
این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.
همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.
این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين) زرين معدن آسيا (فزرين)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *