چهارشنبه شیرین !

امروز چهارشنبه پارت اول بازار ۳ روزه بین تعطیلات کار خود را در حالی پایان برد که فضای نسبتا خوبی را در بازار شاهد بودیم و تقریبا می توان گفت شروع خوبی را در سال ۹۸ با این ۳ روزه آغاز کردیم و کمی همه به بازار سرمایه امیدوار شدند . امروز در بازار شرایط بهتر بود و چهارشنبه شیرینی را تجربه کرد.

به نظر بازار امروز یک نکته خاص و مثبت داشت و آن هم این بود که در مصاف با مرز ۱۸۰ هزار یک گام قوی و محکم را تجربه کرد و چنان از این مرز گذر کرد که فرصت فکر کردن به کسی را نداد . حتی برای گذر از این مرز به نیروی کمکی گزارش ها نیز نیازی پیدا نکرد و با جو عمومی بازار از این محدوده گذشت تا چارتیست ها حداقل به بازار امید بیشتری را داشته باشند.

از نظر حجمی نیز وضعیت بازار امروز خوب بود و تعداد بیشتری از گروه ها مثبت شدند صبح اندک بهبود را در وضعیت بازارهای جهانی داشتیم و این هم به رونق نسبی بازار اضافه کرده بود واقعا این روزها نمی دانیم از حاشیه های بازار چه بگوییم که بتواند وصف حال این روزها باشد ولی یک نکته برای ما جالب است که بازار با خوش بینی به آینده نگاه میکند. و این را می توان از رگه های مثبت گزارش های اسفند ماهانه دید و این اتفاق می تواند به رونق بازار در هفته های بعد نیز کمک کند گزارش های ۱۲ ماهه شرکت ها جسم سخت روحیه بدبینی برخی افراد را صیقل میدهد و آن را شفاف تر و روشن تر میکند.

در نهایت

نکته ای که امروز به ذهن میرسد در مورد زمزمه های یک بازار دیگر در حوزه دلار است که گفته می شود بازار ارز در سال ۹۸ بر مبنای آن حرکت میکند این بازار کمک خواهد کرد که احتمالا چند نرخی بازار فعلی تا حدودی برداشته شود و نرخ ها به هم نزدیک شود نرخ دلار بازار فعلی کمی کاهشی شده و در سوی دیگر نرخ دلار بازار نیما نیز کمی رشد کند. به نظر این اتفاق خوبی است و برای بازار سرمایه نیز رخداد مهمی حساب می شود و بخشی از درآمد شرکت ها در سال ۹۸ را افزایش میدهد و این نکته مهم بازار احتمالا در روزهای پس از تعطیلات است.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار جست و جو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *