وقت کدال بازی !

عجب بازاری شده عجب حالی عجب احوالی ! البته همین ابتدای امر بگوییم معتقدیم جنس منفی بازار امروز با جنس روزهای دیگر کمی فرق میکرد … بازار با شرایط منفی امروز را هم پشت سرگذاشت تا فضا کمی خاص تر دنبال شود البته امروز یک تفاوت عمده را با روزهای قبل داشت و آن هم موج جمع و جور شدن نماد ها بیشتر و قوی تر بود به نظر فضای بازار امروز یک گام دیگر به سمت جمع شدن نزدیک تر شد و ما شاهد بهبود نسبی اوضاع بودیم .

نکته ای که در بازار امروز بیشتر به چشم می آمد این بوده که شاهد افت فروشنده ها در بازار هستیم ببنید قیمت ها طوری شده که طرف تمایلی به فروش دراین نرخ ها ندارد و منطقی هم در این فروش نمیبیند.

ما روزهای قد کشیدنمان تمام شده و حالا دوباره با قدی کوتاه در قیمت ها بین دیوارها محصور شدیم . این پیش بینی را داریم که دیگر بازار به موج خبرهای منفی واکنشی نشان ندهد و کم کم دنبال خبرهای مثبت بگردد . این درست همان خاصیت بازاراست در این شرایط اخبار مثبت را کم کم بزرگ میکند و سعی میکند راه فراری پیدا کند … حالا که قیمت ها افت کرده و قد این فرد کوتاه تر شده و اثرات خبرهای منفی کمتر است و در واقع در این قیمت ها که فروشنده از نظر قیمتی خیلی ترغیب به فروش نمی شود وقت ارائه اطلاعات مثبت است…

در این شرایط به نظر بهترین اتفاق و بهترین کار برای کمک به بازار

در این شرایط به نظر بهترین اتفاق و بهترین کار همین است که شروع به بمباران اطلاعات مثبت کرده از افزایش سرمایه تجدید ارزیابی گرفته تا نرخ تسعیر بانک ها ، از تحولات ارزی گرفته تا احتمال افزایش تسعیر ارز شرکت ها ، از خبرهای مثبت از گزارش فولادی گرفته تا پالایشی و پتروشیمی … . جلوی سد این فروش از فردا با ابزار دیگری باید گرفته شود جریان پول کمک میکند ولی به تنهایی کافی نیست .

به نظر کار عزیزان در سازمان و مدیران کلان اقتصادی برای کمک به بازار از فردا آغاز می شود حالا نوبت آنهاست که هم کمی حقوقی ها را بسیج کرده که سهم بخرند و هم اطلاعات مثبت را راهی بازار نمایند.

اما یک نکته در مورد جریان بازار …

امروز به وضوح روشن بود که مثلا خساپا و خودرو دربازار موثر هستندو منفی انها بازار را منفی میکرد این که جریان پولی در مقطعی سراغ انها رفته بود و آنها را خوب میخرید شکی نیست ولی این ریسک داخل بازار است و کسی مقصر نیست ولی حالا همه بازار دارند چوب آن را میخورند به نظر این قاعده را در ذهن خود ثبت کنید در بازار منفی سهمی که به اصطلاح زیرپایش با جریان سود سازی محکم نباشد ریزش های شدید تری را دارد و اصلاح قوی تری میکند.

به نظر خودرویی ها کمی درگیر این جریان شده و فعلا کار سختی را در مواجه با جریان سودآوری دارند …

و نکته آخر

فردا شاخص با افت احتمالی تا مرز ۱۹۷ هزار واحد میرسد چه بخواهیم و چه نخواهیم چارتیست ها در بازار به اعداد حمایت و مقاومت حساس هستند به نظر فردا می شود روی موج این حمایت سوار شد و به بازار کمک کرد و از هر ابزاری که به بازار لطمه میزند باید پرهیز کرد حقیقت امر فروش در این نقاط هنر نیست فروش سهمی که ۲۵% اصلاح کرده به امید سیو سود منطقی نیست و بهترین کار شاید صبر است.

البته برای کسانی که جریان نقدینگی را در اختیار دارند و یا در قیمت های بالاتر فروخته باشند خرید فردا می تواند یک نقطه امن و ایمن باشد نمیگوییم بازار قطعا فردا برمیگردد ولی حداقل مطمئنیم از نظر سودآوری و جریان سودسازی قیمت های فعلی ریسک کمتری را نسبت به هفته های قبل دارند . فقط در هفته های قبل موج فضاسازی و هیجان بخر بخر داغ بود و امروز موج بفروش بفروش !به هر حال از فردا فرصت برگشت بازار فراهم تر و جریان خبری باید قوی تر باشد امیدواریم وضعیت فردا بهتر از امروز بوده و بازار کمی سبز تر به کار خود پایان دهد ..

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *