کم پس‌انداز کن ، همیشه پس‌انداز کن…

برای پولدار شدن باید توجه داشت که باارزش‌ترین متاع در اختیار شما همانا وقت شماست . گذشته و آینده را بیش‌ازحد در ذهن خود نپرورانید بلکه بر زمان حال و اکنون تمرکز کنید. برای رسیدن به استقلال مالی یا همان پولدار شدن باید اقدام و عمل را از همین حالا شروع کنید و حرکت و تلاش را به آینده موکول نکنید. پس‌انداز کردن یکی از همین اقدامات است. از همین امروز هر مقدار که می‌توانید پس‌انداز کنید و این رویکرد را به‌طور مستمر ادامه بدهید. در طول زمان اثرات شگفت‌آوری را در توان مالی خودخواهید دید.

بهتر است که از ابتدا پول‌هایتان را مدیریت کنید تا بعداً از ناپدید شدن آن‌ها تعجب نکنید
بیایید باهم روراست باشیم ، اگر مدیریت پول‌هایتان را در دست نداشته باشید خیلی زود مایملک خود را صرف خریدهای بیهوده خواهید کرد و از ناپدید شدن آن‌ها متعجب خواهید شد. راه‌حل فائق آمدن بر این مشکل این است که هرماه لیست درآمدها و هزینه‌های خود را تهیه کنید و با توجه به نیازهایتان بودجه مناسب را کنار بگذارید و دقیقاً طبق بودجه تخصیص‌یافته پول‌هایتان را خرج کنید.

دارایی‌ها را افزایش دهید ، قرض‌ها را کم کنید

خریدن اجناس مصرفی پول را از جیب شما خارج می‌کند و کمکی به استقلال مالی یا به‌اصطلاح عامیانه “پولدار شدن” شما نمی‌کند.
برای معکوس کردن این روند باید پول خود را صرف دارائی‌هایی کنید که برای شما درآمدزایی داشته باشند. خرید سهام در بازار بورس از این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند باشد.

نکته مهم این است که پول شما در طول زمان منبع درآمد شما باشد و علاوه بر حفظ ارزش اولیه ، ارزش‌افزوده نیز به آن تعلق گیرد.

از ریسک کردن نترسید بلکه با آمادگی به استقبال ناملایمات بروید
تمام ابعاد زندگی ریسک دارد و گریزی از آن نیست. شما تنها می‌توانید پیشاپیش خود را برای ریسک‌های احتمالی آماده کنید. مباحث مالی هم از این قاعده کلی مستثنا میستند و حاوی ریسک‌های خاص خود هستند. باید بجای هراس و گریز ، شیوه‌های مدیریت ریسک را بیاموزید و مجهز شوید . با مدیریت صحیح ریسک خواهید توانست بر ریسک‌های مالی تفوق یابید و با اطمینان به‌سوی کسب استقلال مالی گام بردارید.

مترجم:
بابک شکوری

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *