۱) دیدار مقامات گارد ساحلی امارات با دریاداران ایرانی ، بازتاب گسترده در سطح جهانی داشته است. در همین حال رییس شورای بازرگانان ایرانیان دبی گفته در مذاکراتی که با حاکمان دبی داشتیم، آن‌ها قبول کرده‌اند به ایرانی‌هایی که سرمایه دارند و قصد دارند تجارت سالم با امارات داشته باشند، ویزا برای تجارت بدهند و بانک‌ها نیز با سفارش مقامات دبی حساب باز خواهند کرد! حالا که امارات از یمن خارج می شود، منتقدان حکومت این کشور گفته اند با طناب شما به چاه رفتیم و میانه راه طناب را بریدید!!

۲) نیروی دریایی سپاه پاسداران شناوری حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت را توقیف کرده است. این شناور متعلق به عراق است و بنزین ایران را قاچاق می کرده است. عراق گفته ارتباطی با جریان شناور ندارد.

۳) آئین‌نامه اجرایی استخراج رمزارزها را ابلاغ شد. مصرف برق و گاز برای استخراج رمزارزها در ساعات اوج مصرف ممنوع اعلام و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور هم غیر مجاز خوانده شده است.

۴) قوانین جدید بازار پایه ابلاغ شد. مهمترین تفاوت با قوانین قبلی در این است که فعلاً مظنه‌های خرید و فروش برای ۶ ماه طبق روال سابق قابل رویت است. ضمنا هر هفته یکبار قیمت سهام بازار پایه کشف قیمت می شود و دامنه نوسان ۳درصد میگیرد.

۵) مرحله دوم عرضه بنزین سوپر پالایشگاه ستاره خلیج فارس متعلق به تاپیکو بدون مشتری ماند. حالا برای ۱۴ مرداد ماه، ستاره خلیج فارس LPG خود را ۳۶۰-۳۷۰ دلار در هر تن عرضه می کند.

۶) بیانیه وزارت دفاع فرانسه: فرانسه،‌ انگلیس و آلمان با هماهنگی و به اشتراگ گذاشتن اطلاعات درصدد تقویت امنیت دریانوردی در خلیج فارس هستند اما قصد اعزام تجهیزات نظامی بیشتر به این منطقه را ندارند.

۷) کاندیدای جانشینی آمانو در آژآنس: آژانس باید در گزارش کردن هر گونه عدم پایبندی به توافق هسته‌ای از سوی ایران سرسخت باشد.

۸) ذوب آهن ۵۵درصد محصول را صادر کرده، بازارهای جدیدی همچون غنا کشف کرده و محصول به شرق آسیا هم می فروشد. میزان فروش مطابق برنامه است و ۱٫۲ میلیون تن محصول را صادر می کند.

۹) در شبکه های دولتی چین این بحث مطرح شده: حالا که آمریکا بر کل صادرات ما به این کشور تعرفه وضع کرده، چه لزومی برای مذاکره است؟ میز مذاکره را ترک کنیم! برخلاف انتظار ترامپ که تصور می کرد چینی ها با وضع تعرفه ۱۰درصد بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای این کشور وارد مذاکره می شوند، چینی ها بر طبل ترک میز مذاکره می کوبند! حالا آمریکا از استرالیا مدد خواسته تا در این جنگ، وارد شود و تعرفه بر چین وضع کند. استرالیا تامین کننده خوراک فولاد چین است و این جنگ اگر به خاک استرالیا بکشد، فولاد جهانی، بسیار تحریک می شود!

۱۰) نشست خبری ظریف ساعت ۱۱ امروز دوشنبه برگزار می شود.

۱۱) مدیرعامل ملی صنایع مس: در ۶ ماه نخست سال جاری به درآمد کل سال ۹۷ می رسیم!

۱۲) مدیرعامل شپنا: اگر شرایط به شکل فعلی باشد، سود سه ماه نخست قابل تکرار است!

۱۳) مدیرعامل کگل: بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران با موفقیت با شبکه سراسری انتقال نیروی برق کشور سنکرون گردید.

۱۴) اوره گرانول ایران با قرارداد CFR بنادر خارجی ۲۵۰ دلار هر تن.

۱۵) بانک گلدمن ساچ پیش بینی کرده است که تهدیدات دونالد ترامپ برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی علیه ۳۰۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی ، احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر را بیش از پیش افزایش داده است.

موفق باشید . ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *