آماده باش ؟!

امروز بازارسرمایه یک روز خوب را پشت سرگذاشت خوب ازاین نظر که اتفاقات خوبی را در این بازار شاهد بودیم یکی از مهم ترین اتفاقات بازار امروز افزایش حجم بازار است که طی ۵ الی ۶ روز کاری در حال رخ دادن است اتفاقات بعدی این بود که بازار کمی از سمت سهم های کوچک در حال توجه به ابعاد بنیادی بازار و شرایط خوب بازار است و اتفاق مهم سوم این بود که گارد شاخص از نظر تکنیکالی و نموداری شرایط خوبی را گرفته و می تواند برای بازار بسیار امیدوار و امید بخش باشد .

امروز حرف ما کمی بیشتر است ابتدا از یک نکته مهم آغاز میکنیم .

ببنید به یاد دارید در زمان عرضه های اولیه معتقد بودیم این عرضه ها در نهایت به سود بازار است ببنید این اتفاق کم کم در حال رخ دادن است تب عرضه های اولیه باعث شده همان نخ اول سیگار عمل کرده و کم کم افرادی که سود شیرین عرضه های اولیه را چشیده اند به این بازار علاقه مند شده و حجم بازار و حجم خرید و فروش ها در حال افزایش است وارد یک مهمانی که میشوی همه از بازار سرمایه می پرسند وارد بانک می شوی ۵ نفر در صف منتظر گرفتن سود جم پیلن و نوری هستند !حتی در یک شعبه کوچک در شهرستان !!و این اتفاق به نظر اتفاق خوبی است و باید با قدرت ادامه پیدا کند .

بارها نوشتیم بازهم میگوییم باید عرضه های اولیه با شتاب بیشتر ادامه پیدا کند

این ویترین باید همیشه پرنور و جذاب و زیبا باشد . باید از طریق صندوق ها به جذب بیشترو هدایت قوی تر پول به سمت بازار حمایت کرد بازار این روزها می تواند با این جو پول های خوبی را جذب نماید ولی این یک بعد موضوع است بعد بعدی اتفاقاتی است که در کنار این رویداد های خوب در حال رخ دادن است چند روز پیش داشتیم فایل صوتی را گوش میدادیم که یکی از دانشمندان بازار سرمایه فریاد می زد آآآ ای چه نشستید ! بابا دنبال بنیادی و نمودار و خلاصه این چیزی نروید یادتان باشد گنج !

در خانه خرابه است ! فکر کنید این را به تازه واردانی میگویند و انها با این طرز تفکر وارد بازار می شوند که بله گنج چند برابر شدن پول در خانه خرابه که چه عرض کنیم در ویرانه های بازار است ! ویرانه هایی که امیدواریم به جای گنج مار خوش خط و خالی ظاهر نشود و همچون بازی مار پله خدای نکرده نیش انها باعث سقوط به پله های پایین تر شود . حجم معاملات امروز چند نماد بازار پایه و بدون بنیاد به شدت نگران کننده است و چند برابر سهم های بزرگ بازار ! و بازهم هشدار میدهیم که باید مراقب این موضوع بود …

اما در مورد بازار شرایط خاص پیش می رود در مورد بازار امروز به نظر چند اتفاق مهم در حال رخ دادن است

حجم رو به رشد بوده و طی معاملات امروز در حدود ۹۳۲۱ میلیارد ریال سهام در بازار داد ستد شد نسبت به روز گذشته در حدود ۶ درصد رشد داشته است این اتفاق خوبی است از سوی دیگر چارتیست ها معتقدند بازار در یک مقطع حساس گارد خوبی گرفته است و از نظر نموداری نیز شرایط خوبی را دارد با دو دوست تکنیکال کار صحبت میکردیم و نظر هر دو بزرگوار این بود که بازار مسیر خوبی را در پیش گرفته است

نظر هر دو را بیان میکنیم

یک تحلیل مهم این است که بررسی شروع روند شاخص کل طی ۱۵ ماه گذشته نشان میدهد که این شاخص از سطح ۹۲۸۵۵واحد وارد یک رالی صعودی شده و طی مدت ۵ ماه تا سطح ۱۹۷۰۰۰واحد رشد داشته است و پس از ثبت بازدهی حدود ۹۰ درصدی وارد اصلاح موقت شده است و طی مدت ۴ماه تا سطح ۱۵۴۵۵۰واحد اصلاح کرده و تقریبا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته گام صعودی جدیدی را آغاز کرده که تا سطح فعلی شاخص در ۲۵۷۷۰۰ واحد ادامه داشته است.

این روند در حال حاضر با محدوده مقاومتی کلاسیک ۲۶۰ هزار واحدی روبروست و با توجه به وضعیت اسیلاتورها و اندیکاتورهای این شاخص بنظر میرسد بتواند از این سطح مقاومتی عبور نماید و تا سقف ۳۲۷هزار واحدی که هدف کلاسیک این روند میتوان در نظر گرفت رشد داشته باشد ( هاشم ذولفقاری) و تحلیل دیگری بر این عقیده بود که گارد بازار در این چند روز بسیار خوب بوده است و به نظر میرسد مقاومت ۲۵۸۵۱۴ واحد اولین نقطه پیش روی شاخص باشد که در صورت شکسته شدن هدف بعدی شاخص می تواند ۲۹۷۳۴۱ واحد باشد ( شاهرخ شریعتی) .

این خوب است که بسیاری از چارتیست ها به نمودارها و روند حس خوبی دارند حالا سوال این است که این اتفاقات خوب قرار است با چه درایوری حرکت کند این مهم ترین سوال بعد است که سعی میکنیم روزهای بعد در مورد این روند و این اتفاقات بیشتر صحبت کنیم … این حرکات امروز به نوعی یک هشدار و زنگ آماده باش است که به صدا در امده امیدواریم بیداری و هوشیاری را رقم بزند و زود خاموش و ساکت نشود .

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

2 پاسخ به “گزارش بازار سه شنبه ۲۲مرداد ۱۳۹۸”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *