از ۲۶۰ هم رد شدیم !

امروز چهارشنبه اخر هفته نصف ونیمه را خوب تمام کردیم و شرایط نسبتا خوبی را داشتیم بازارهای جهانی هم دیروز حسابی یاری کرد تا امروز با یک رشد چشم گیر ۴۳۰۰ واحدی در شاخص مواجه باشیم تا پس از مدت ها بازار با این رشد به کار خود پایان دهد و بالاخره ۲۶۰ هزار را زده باشیم و از روی ان رد شده باشیم . دیروز هم عرض شد که این بحث های نموداری و تکنیکالی بسیار مهم بوده و نشان میدهد که بازار از بعد نموداری گارد خوبی گرفته است .

خیلی ها میپرسند درایور یا راننده این روزهای بازار کدام عامل است برخی معتقدند نقدینگی و حضور افراد مختلف حقیقی در بازار یک عامل بوده و برخی دیگر نیز بر این عقده اید که تحولات بازارهای جهانی نیز شرایط موثری را دارد . البته در سوی دیگر برخی معتقدند حرکت بزرگ بعدی بازار با تحولات خوب سیاسی همراه می شود ولی هر چه که هست دو عامل حجم بازار و روند شرکت ها نشان میدهد موج امیدواری به بازار سرمایه بیشتر شده و این اتفاق خوب و مثبتی است .

دیروز در مورد برخی اتفاقات و تحولات صحبت کردیم امروز کمی بیشت حرف میزنیم

ببنید تب جالب و عجیبی در بین مردم در مورد بازار سهام به راه افتاده است. چند وقت پیش بود به یاد دارید در یکی از گزارش بازارها نوشتیم : جدال بین افراد حاضر در بازار را به یاد دارید ؟! گفتیم یک عامل برنده بازی را مشخص میکند و ان زمان است … روز های قبل نیز عنوان شد که چند طرز فکر این روزها در بازار در حال جنگ هستند و بی شک یک عامل برنده این بازی را مشخص خواهد کرد … زمان !بازار به وضوح درگیری تقابل افکار سه طرف است و دسته اول افراد بدبین دسته دوم خوش بین های فول اعتبار و دسه سوم افرادی که مابین این دو طرز فکر هستند.

این روزها عامل زمان نشان داده است که جریان بازی برای کسانی که نقد کردن و مدتی کنار نشستند خیلی منطقی نبوده و به نظر یک عامل این جریان را به سمت دیگری هدایت کرد و این همان نقدینگی موجود در بازار و فضای حضور افراد حقیقی در بازار است .

ببیند شما در بدترین مقطع بازارهای جهانی رکود انواع بازارها و خلا خبری به این شرایط رسیدید البته هزینه هایی هم داشته است این جریان پول سبب سفته بازی هم شده و برخی سهم ها با همین پول ها باد شدند ولی به هر حال باعث شد تا از این مقطع تاریخی کمی به سلامت تر عبور کنیم … برای روزها اتی نیز معتقدیم این روند کافی است چند روزی ادامه داشته باشد گرم شدن موتور بازار دوباره حجم و جریان پولی را راهی سهم ها خواهد کرد و گرم شدن تنور بازار سرمایه به نفع همه است به هر حال این پول ها را هم باید مراقب بود بازی جایی ناگهان خالی نکند و بشود حکایت این که پول ها بپیچد و بازار نپیچد !

و اما یک نکته کوتاه

به نظر این هفته را با کمک همین حجم ها و بازارهای جهانی به خوبی تمام کردیم در هفته بعد تقریبا ۳ روز کاری مهم داریم و ان ۳ روز اول هفته است بعد وارد تعطیلات می شویم و بعد هم گزارش های ماهانه به دل بازار میریزد به نظر فاز بازار می تواند در روزهای اتی و طی ۱۰ روز کاری دستخوش تغییرات مهمی شود و باید این را زیر نظر داشت به خصوص این که آمار گمرک هم منتشر نشده و ابهام و هیجان گزارش های ماهانه بالاست … هفته های بعد دوباره بازار و کدال توفانی و داغ می شود …

بتاسهم

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

برای خرید عرضه های اولیه و برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *