۱) بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در نخستین سفرش بعد از رسیدن به این مقام به بروکسل به رهبران اتحادیه اروپا خواهد گفت که چه با توافق و چه بدون توافق، کشورش این بار در موعد مقرر (۳۱ اکتبر) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

۲) بر اساس این اسناد که در روزنامه ساندی‌تایمز منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود که خرو ج بدون توافق به هرج و مرج در بنادر بیانجامد و مساله مرز ایرلند نیز با اعتراض‌های خیابانی همراه شود. در این صورت ممکن است کمبود اقلام غذایی ایجاد شود!

۳) دونالد ترامپ می گوید فشار تحریم های نفتی بر ایران بیشتر از انتظار آمریکا بوده است.او همچنین بار دیگر تاکید کرد که ایران در پی مذاکره با آمریکاست. ایران می خواهد مذاکره کند. آنها فقط نمی دانند که برای این کار چه باید بکنند. آنها مردمان مغروری هستند اما اقتصادشان رو به سقوط است. دارد سقوط می کند. تورم به شدت بالاست. وضعشان بد است. آنها نفت نمی فروشند. ما تحریمشان کردیم و نفت کمتری می فروشند. یعنی کمتر از آن که فکر می کردیم.

۴) جبل‌الطارق درخواست آمریکا مبنی بر توقیف و ضبط نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا) را که حامل نفت ایران است رد کرده و گفته است به این دلیل که متعهد به قوانین اتحادیه اروپا است، نمی‌تواند درخواست آمریکا را اجرا کند.

۵) صد سال پیش در چنین زمانی یک شاه افغان جسور، به سلطه بریتانیا بر این کشور خاتمه داد و پس از ایجاد استقلال برای کشورش آنرا به روحانیون سپرد.

۶) دعوای کلامی میان صادق لاریجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام و محمد یزدی دبیر مجمع مدرسین حوزه علمیه قم بالا گرفته است. لاریجانی نامه ای نوشته که بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

۷) رفع تعهد ارزی واردکنندگان کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی، تنها در صورت توزیع در شبکه مشخص شده و قابل ردیابی از سوی دولت، امکان‌پذیر است. برخی چنین استنباط کرده اند که دولت نمی خواهد دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند!

۸) بانك سپه و تجارت از سوی بانک مرکزی مامور پرداخت تسهیلات به قطعه سازان شدند.

۹) نفت کش ایرانی جبل الطارق را ترک کرد.

۱۰) مجموعه استراتوس (وابسته به محمد صدر هاشمی) مدیریت بانک اقتصاد نوین را از دست داد و وبانک مدیریت را پس از یک دهه به دست گرفت. رویداد مثبتی برای بانک اقتصاد نوین ارزیابی شده است.

۱۱) وزیر خارجه پس از کویت به اروپا می رود و نهایتا قرار است به ژاپن سفر کند. ظریف پس از تحریم ها تعداد سفرهای خود را افزایش داده است.

۱۲) ایران آماده برداشتن گام سوم در ۱۶ شهریو می شود. سالن مونتاژ سانتریفیوژهای جدید و مدرن را ساخته‌ شده که حدود ۲۰ سانتریفیوژ IR6 در این سالن مونتاژ شده است.

۱۳) راجنات سینگ، وزیر دفاع هند به پایگاه نظامی «پوکران»، جایی که در سال ۱۹۹۸ در آن آزمایش هسته‌ای با موفقیت انجام شد، سفر کرد و از همان جا پاکستان را تهدید کرد.

۱۴) افتتاح کارخانۀ تولید بنتونیت در شرکت فولاد سنگان از زیر مجموعه های فولاد مبارکه کلید خورد.

۱۵) لری کودلاو مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد علیرغم ریسک های موجود، احتمال وقوع رکود در اقتصاد ایالات متحده ناچیز است و فاکتورهای فعلی برای اقتصاد این کشور امیدبخش است. این واکنش ها پس ازان صورت گرفت که فاصله بازده اوراق بلند مدت و کوتاه مدت آمریکا منفی شد.

۱۶) سه فولادساز برتر ژاپن نتایج عملکرد سه ماهه دوم امسال خود را منتشر کردند که حاکی از افت شدید سودآوری دو فولادساز و ضرردهی یکی دیگر از آنها می باشد. چینی ها نیز وارد زیان در تولید فولاد شده اند و این مساله ای است که باعث می شود قیمت جهانی جای افت نداشته باشد.

موفق باشید . ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *