كفرا در بهار ۴۸۰ ریال سود ساخت و مجموعا ۸۵۰۴ تن محصول فروخت. در تیرماه نرخ فروش به طور متوسط ۲۰ درصد در مقایسه با بهار افزایش یافت ضمن اینکه متوسط مقدار فروش ۱۵ درصد ماهانه افزایش یافت و در گزارش ۳ماهه شرکت نیز پیش بینی شد که در ۹ ماه باقی مانده ۴۴٫۵۲۰ تن محصول به فروش برسد یعنی ۷۵ درصد بالاتر از میانگین بهار. برخی هزینه های شرکت نیز تحت تاثیر رشد دلار نیمایی و تورم انتظاری افزایش یافته است به شکلی که میانگین رشد نرخ مواد اولیه تا ۳۰ درصد قابل محاسبه است.

در صورتی که فرض کنیم مقدار فروش تیرماه تکرار شود، ۲۵۰۰ ریال eps محقق می شود. در صورتی که مقدار فروش پیش بینی شده شرکت محقق گردد آنگاه ۳۲۰۰ ریال سود محقق می گردد. ازین جهت گزارش ماهانه های بعدی بسیار مهم است، شرکت باید به طور متوسط هر ماه ۵۰۰۰ تن محصول بفروشد که نسبت به واقعی ماه های اخیر فاصله بسیاری دارد و با مقدار تولید ماهانه نیز فاصله دارد. منطقی نگاه کنیم، با داده های فعلی سود ۲۵۰۰ ریال است، افزایش مقدار و افزایش نرخ می تواند به کمک کفرا بیاید.

کفرا در سه ماه بهار ۴۸۰ ريال سود ساخته اما نرخ و مقدار فروش روند صعودی دارد. تحلیلی نگاه کنیم بالای ۲۵۰۰ ريال eps می سازد.

یک پیشبینی هم شرکت داده که تقریبا همین اعداد تحلیلی ما است اما در مقدار گفته ۴۴٫۵۲۰ تن محصول در ۹ماه بعد از بهار بفروشد، اگر چنین شود، سود از ۳۰۰۰ ريال عبور می کند لذا مقدار فروش را در گزارش های بعدی دنبال کنید.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *