۱) ایران خودرو قصد دارد یک خودروی دیزلی سبک معرفی کند اما سازمان محیط زیست سخت در مقابل آن ایستاده و می گوید منجر به افزایش آلایندگی می شود. کیفیت گازوئیل ایران چندان تعریفی ندارد اما ایران خودرو می گوید مشکل آلایندگی را حل کرده است.

۲) در حالی که ایران از یک موشک جدید رونمایی کرده، کره شمالی هم یک موشک جدید تست کرده است. در یمن نیز حوثی ها از یک سامانه دفاع هوایی جدید رونمایی خواهند کرد. روسیه و چین هم آزمایش موشکی آمریکا را به شورای امنیت برده اند.

۳) بازار بازداشت کردن ها داغ داغ است. چند مدیر کارخانه مربوط به کالاهای اساسی به علت دپوی محصول خود بازداشت شده اند. خبر بازداشت دو نماینده مجلس هم تایید شد. هر دو نماینده در اوین تشریف دارند.

۴) رئیس جمهور فرانسه با بازنگری در توافق قبلی برگزیت مخالفت کرد. طرف مقابل هم حاضر نیست این شرایط را بپذیرد. فضا اگر به همین شکل پیش برود، خروج بدون توافق توسط بریتانیا صورت میگیرد.

۵) نفتکش ایرانی پس از آزادی در آب های بین المللی دچار مشکل و نقص فنی شد. حالا آمریکا این نفتکش را محاصره خدماتی کرده و به کلیه شرکت های خصوصی هشدار داده اگر به این نفتکش امداد رسانی کنند آن ها را تحریم می کند.

۶) نخست وزیر اسرائیل بار دیگر ارتباط آن کشور با حمله به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عراق را مورد تایید قرار داده است. گفته می شود نیروهای سپاه ایران نیز در این منطقه حضور داشته اند.

۷) اقای ظریف پس از دیدار مهم با مکرون، حالا به پکن، توکیو و کوالالامپور می رود. ظریف می گوید وقتی مذاکرات به نتیجه برسد، آنرا برای مردم افشا خواهد کرد. فعلا تنها گفته که این مذاکرات سازنده است اما نگفته که ایران گام سوم را بر نمی دارد. ظریف می گوید اروپا به تعهد خود عمل کند تا گام سوم را بر نداریم. ۱۶ شهریور، همه چیز شفاف می شود.

۸) اجلاس G7 از امروز آغاز می شود. ازین مهمتر، اجلاسی نداریم. در حاشیه آن در خصوص ایران و کاهش تحریم ها صحبت خواهد شد. فرانسه در این اجلاس پیام ایران را به آمریکا می دهد. همچنین جنگ تجاری هم که وارد مرحله جدیدی شده، پس این اجلاس جای مهمی برای ادامه تنش ها است.

۹) انجمن جهانی آمارهای فلزی در تازه ترین گزارش خود از کمبود ۴۱ هزار تنی عرضه جهانی مس طی ماه های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۹ خبر داده است. تولید مس تصفیه شده در این مدت با افت شدیدی در هند (۱۱۱ هزار تن) و چین (۱۹۱ هزارتن) روبرو شده است.

۱۰) در حالی که شاخص های اخیر منتشر شده نشانگر ضعف بیشتر اوضاع اقتصادی منطقه یورو است، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در نشست جولای آمادگی خود را برای اتخاذ تدابیر خاص محرک پولی برای تقویت اقتصاد کشورهای اروپایی اعلام کرده اند.

۱۱) چین اعلام کرد بسته های محرک مالی و پولی در نظر خواهد گرفت. کند شدن رشد اقتصادی باعث شده تا اقتصادهای بزرگ برای جلوگیری ازان تلاش هایی کنند.

۱۲) رئیس فدرال رزرو آمریکا: ما برای حفظ توسعه اقتصادی که هم اکنون با ریسک های قابل توجهی مواجه است اقدامات مناسبی را انجام خواهیم داد. کاهش رشد جهانی ، عدم قطعیت سیاسی در بحث تنش های تجاری و کُند تر شدن رشد تورم ، چشم انداز مطلوب اقتصادی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. (برداشت شد که سخنان پاول ملایم است لذا آماده کاهش نرخ بهره بوده و اونس جهانی با رشد با اهمیتی همراه شد)

۱۳) انجمن جهانی فولاد (WSA) انتظار دارد كه تقاضای فولاد به دلیل بازار نامطمئن جهانی، یک دوره رشد کند را دنبال كند. گفته می شود هند با غلبه بر آمریکا به دومین مصرف کننده بزرگ فولاد جهان تبدیل می شود .

۱۴) چین و آمریکا بر علیه یکدیگر تعرفه هایی وضع کردند. فضا به سمتی نیست که توافقی حاصل شود، مذاکرات سخت و پیچیده بوده و قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ مذاکرات قطعا به نتیجه نمی رسد. این فضای درگیری به نفع ایران است چون چین بر علیه انرژی وارداتی از آمریکا تعرفه بسته در حالی که انرژی وارداتی از ایران، ارزان است.

۲ شهریور . موفق باشید

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *