شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در صورت‌های مالی شش ماهه از رشد ۴۳هزار و ۶۳۱ میلیارد و ۹۰۱میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در اطلاعات و صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را ۵۲۵ ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴۵درصد افزایش یافته است.

این شرکت در این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته سود عملیاتی با رشد ۳۲۰درصدی به سه هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال رسید. علاوه بر این سود خالص آن نیز با رشد ۳۴۴درصدی به مبلغ ۳هزار و ۶۷۶میلیارد ریال و سودانباشته پایان دوره با رشد ۸۳درصدی به مبلغ هشت هزار و ۲۷۴میلیارد ریال بالغ شده است.

«ونیکی» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس مبلغ ۴۳هزار و ۶۳۱میلیارد و ۹۰۱میلیون ریال افزایش یافت. این شرکت بهای تمام شده این پرتفوی را با افزایش دو هزار و ۲۳۰میلیارد ریالی مبلغ ۱۶هزار و ۷۰۷میلیارد ریال اعلام کرد، همچنین ارزش بازار آن را با افزایش ۲۴هزار و ۴۲۲میلیارد ریالی مبلغ ۶۰هزار و ۳۳۹میلیارد ریال اعلام کرده است.

این شرکت با توجه به صورت ریز معاملات سهام واگذار شده در دوره مورد گزارش مبلغ کل واگذاری را چهار هزار و ۹۷۷میلیارد و ۶۳میلیون ریال اعلام کرد که به سود دو هزار و ۳۲۸میلیارد و ۲۷۲میلیون ریالی رسیده است؛ از سوی دیگر در این دوره مبلغ تمام شده سهام بورسی خریداری شده آن به چهار هزار و ۸۶۴میلیارد ریال رسیده است.

«ونیکی» در تشریح اهداف و برنامه های خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که قصد دارد شرکت را به هلدینگ چند رشته‌ای برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت تبدیل کند. همچنین بازدهی دارایی های شرکت از طریق تبدیل سرمایه گذاری ها کم بازده به پربازده افزایش دهد و دارایی های ارزشمند و پربازده با شرایط اقساطی (با توجه به الزام بانک ها به فروش دارایی ها و عرضه های سازمان خصوصی سازی) تحصیل دهد.

علاوه بر این «ونیکی» قصد دارد رویکردی فعال در مدیریت پرتفوی کوتاه مدت و استفاده از فرصت های بازار داشته باشد و تعداد شرکت‌های سرمایه پذیر شرکت را بهینه سازی کند؛ این شرکت در نظر دارد طی سال جاری اقدام به افزایش سرمایه به میزان ١٠٠درصد از محل مطالبات و سود انباشته کند که در این رابطه سرمایه شرکت از مبلغ هفت هزار میلیارد ریال به مبلغ ١۴هزار میلیارد ریال تغییر خواهد کرد.

پایگاه خبری بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *