۱) عرض سلام و وقت بخیر 

۲) بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه از تمامی رهبران قدرت‌های جهان درخواست کرد تا باب گفت‌وگو را با ایران باز نکنند. او به همین منظور به بریتانیا سفر کرد اما با پاسخ سرد بوریس جانسون مواجه شد.

۳) تحلیلگران سیاسی می گویند برای اولین بار سیاست ترامپ و نتانیاهو در قبال ایران در تضاد قرار گرفته است. نتانیاهو از رویکرد جدید ترامپ انتقاد کرده و این نشان می دهد که فضای ذهنی ترامپ تغییر کرده است.

۴) اعضای اتحادیه اروپا نسبت به اجرای گام سوم توسط ایران واکنش منفی نشان دادند. تقریبا عموم اعضا معتقدند که گام سوم به معنای نقض برجام است اما بعید است که بخواهند از برجام خارج شوند چون نفعی برایشان ندارد. به طور مثال وزارت خارجه بریتانیا اقدام ایران در نقض برجام را مایوس کننده خواند.

۵) به گفته مقام‌های آمریکایی، این کشور با هدف پایان دادن به بحران یمن، مذاکراتی را با حوثی های یمن آغاز کرده است.

۶) ترکیه هشدار داده که اگر برای ایجاد یک ناحیه امن در شمال سوریه از حمایت بین المللی بیشتری برخوردار نشود، ممکن است راه عبور پناهجویان سوری برای ورود به اروپا را دوباره باز کند.

۷) محمود واعظی،‌ رئیس دفتر حسن روحانی میگوید که رئیس جمهور دستور داده که تا هر چه سریع‌تر مدیرعامل کارخانه هپکو انتخاب شود.

۸) نشریه آلمانی اشپیگل می‌گوید میشائیل بوک،‌ یک دیپلمات مجرب آلمانی به عنوان رئیس جدید اینس‌تکس، سازوکار مالی ویژه تجارت ایران و اروپا، انتخاب شده است.

۹) رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به تازگی در اظهار نظری بی سابقه بیان داشت که قبول نخواهد کرد کشورهای دارای سلاح هسته‌ای، ترکیه را از دستیابی به این قبیل سلاح ها منع کنند.

۱۰) آدریان دریا، محموله خود را در سوریه تخلیه کرد!

۱۱) توافق چین و آمریکا برای برگزاری دور جدید مذاکرات تجاری در ماه اکتبر باعث شد تا فضای بازارهای جهانی بهبود یابد و کامودیتی ها رشد کنند.

۱۲) براى اولين بار طى پنج سال اخير ، فدرال رزرو امريكا وارد خريد سنگين در اوراق قرضه خزانه دارى امريكا شده و همین عاملی برای تقویت شاخص دلار شده است.

۱۳) بانك مركزى خلق چين از ١٥ اكتوبر الى ١٥ نوامبر هم نرخ بهره ذخاير راهبردى خود را كاهش بيش از ۱٫۰% خواهد داد. بانك مركزى روسيه هم به جمع بانكهاى داويش پيوست و نرخ بهره خود را از ۷٫۲۵% به ۷٫۰۰% كاهش داد.

۱۴) آمار اشتغالزایی آمریکا جالب نبود اما در بخش درآمدزايى بر خلاف انتظارات بازار شاهد عملكرد خوبى بود! این مساله در کنار آمارهایی از چین به مثبت شدن کامودیتی ها منجر شد.

۱۵) لرى كودلاو (مشاور اقتصادى كاخ سفيد) : تماس تلفنى آخر هفته با مقامات چينى خوب پيش رفت.مذاكرات در سطوح كارشناسى طى ما سپتامبر بر قرار خواهند بود.

۱۶) گزارش انستيتوهاى تحقيقاتى در بانكهاى مريللينچ و بانك امريكا نشان ميدهد با توجه به ورود اكثر بانكهاى مركزى دنيا به سياستهاى داويش ، طلا در سطح جهانى خريدار سنگينى دارد.

موفق باشید. ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *