۱) طی روز جاری سهام شرکت های بازار پایه بازگشایی می شود. روزهای دوشنبه دامنه نوسان دوبرابر حالت عادی است. طی روز جاری درج سفارش برای بازار پایه ای ها از ساعت ۱۲ آغاز می شود و معاملات آن ساعت ۱۲:۳۰ انجام می گردد. از فردا معاملات در ساعت عادی بازار انجام خواهد شد و هر دوشنبه حراج با دوبرابر دامنه نوسان عادی انجام می شود.

۲) امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفته است که در جریان ساقط کردن پهپاد آمریکا در “یک افسر جزء” سپاه “آتش به اختیار” عمل کرده و وی “بعد از زدن پهپاد متوجه” چنین کاری شده است. این مساله یک پالس به آمریکا است که نشان بدهد ایران قصد قبلی برای اینکار نداشته و تصمیم در سطح بالا گرفته نشده است.

۳) عراق اعلام کرده که حمله به تاسیسات عربستان از خاک این کشور اتفاق نیوفتاده است اما پایگاه خبری میدل ایست آی به نقل از یک مقام اطلاعاتی ‎عراق مدعی شده که حملات پهپادی به عربستان ‎سعودی از خاک عراق و در واکنش به مشارکت سعودیها در حملات پهپادی اسرائیلیها به مواضع الحشد الشعبی انجام شده است. 

۴) اتحادیه اروپا می گوید بازار انرژِی جهان در خطر جدی قرار گرفته است. این اتحادیه در بخشی از بیانیه می گوید: در زمانی که تنش ها در منطقه روبه افزایش است. این گونه حملات تلاش های موجود برای کاهش تنش ها و همچنین گفتگوها در این زمینه را تحت الشعاع قرار می دهد. این جملات اشاره غیرمستقیم به ایران است.

۵) حسن روحانی، رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به آنکارا، پایتخت ترکیه رفت.

۶) از فردا انتخابات در اسرائیل آغاز می شود. احتمال حذف یکی از دیگر از اعضای تیم “ب” وجود دارد البته موضع آن ها در مقابل ایران، همیشه ثابت است.

۷) آمریکا می گوید متوجه شده که این عملیات بر علیه عربستان از طریق چه گروهی و از چه نقطه ای انجام شده است. ترامپ در توئیتی گفته منتظر تایید عربستان است اما پاسخ متقابلی به این حمله خواهد داشت.

۸) نشریه های ژاپنی می گویند این کشور قصد دارد به ایران پیشنهاد همکاری پزشکی – دارویی بدهد.

۹) شرکت انرژی انگلیسی Aspect در تحلیل خود در زمینه اختلال در صادرات نفتی عربستان سعودی اعلام کرده است که ۱۸ درصد از تولیدات گاز طبیعی و حدود ۵۰ درصد از تولیدات نفت مایع عربستان سعودی بعد از این حملات دچار تعلیق و اختلال شده است.

۱۰) مقامات سازمان بورس می گویند، علت متوقف ماندن نماد بانک ملت عدم افشای اطلاعات در زمینه رای دادگاه در خصوص غرامت است.

۱۱) ترامپ لحظاتی قبل: رسانه‌های جعلی می‌گویند که من به دنبال دیدار با (مقامات) ایران هستم، بدون شروط. این یک توضیح نادرست است.مثل همیشه!

۱۲) گازوئیل شبریز ۵۶۷دلار، بنزین اصفهان ۶۴۰ دلار، بنزین ستاره خلیج فارس ۵۶۰دلار با اکتان ۹۱

۱۳) ایران و روسیه بر سر مکانیزمی مشابه اینستکس به توافق رسیده اند. طی روزهای اخیر مقامات روس بارها مواضعی گرفتند که نشان دهد اینستکس هیچ امتیازی برای ایران نیست. آن ها می گویند ایران باید به مکانیزمی بپیوندد که منافع بلند مدتی داشته باشد. حالا روسیه شاید، خواب جدیدی برای ایران دیده باشد که منافع آن در عدم توافق ایران با غرب است.

موفق باشید. ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *