ورود به بازار سرمایه با سرمایه اندک

یادگیری عادات و فرایندهای صحیح معاملاتی شما را خوشحال می‌کنند: یعنی منظم و صبور بودن و پیروی از فرمان‌های استراتژی معاملاتی‌…

برخی از واقعیت‌ها در معاملات:

تعداد معاملات را در ابتدای راه زیاد نیست؛
یک حساب معاملاتی با سرمایه حداقلی شروع کار شماست. نکته مهم اینکه هرگز تک سهم نشوید تا ریسک به‌درستی مدیریت شود و باعث می‌شود تا هم سرمایه را اندک‌اندک بیشتر سازید و درعین‌حال بتوانید مهارت‌های صحیح معاملاتی را بیاموزید.

در ابتدای راه ورود به بازار سهام، سرمایه نمی‌تواند به شما انگیزه دهد؛ یادگیری عادات و فرایندهای صحیح معاملاتی شمارا خوشحال می‌کنند: یعنی منظم و صبور بودن و پیروی از فرمان‌های استراتژی معاملاتی‌.
شما نمی‌توانید به جبران ضررهایتان فکر کنید: این تفکر و ذهنیت اشتباه است و صرفاً منجر به تحمیل ضرر بیشتر و بیشتر می‌شود.
** ممکن است با انجام معاملات بیش‌ازحد، سودی که در معاملات قبلی به دست آورده‌اید، را در معامله بعدی هدر بدهید. در حال حاضر و تا زمانیکه سرمایه شما افزایش چشمگیری پیدا نکرده است فکر خود را معطوف به فرایند و تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر بهتر معطوف کنید.

نتیجه‌گیری

در ابتدای ورود به بازار سرمایه معامله کردن با یک حساب معاملاتی کوچک، یک حسن است. منطقا اگر سرمایه بیشتری در اختیارتان بود، ممکن بود موقعیت‌هایی با اندازه بزرگ‌تر اتخاذ کنید و سود بیشتری به دست آورید البته عکس این داستان هم صادق است و ممکن بود ضرر بیشتری هم بدست آورید. اما نکته اصلی و مهم این است در هر صورت اگر اصول معامله‌گری در بازار سهام را ندانید، تمامی سرمایه دنیا هم کمکی به شما نخواهد کرد.پس، در ابتدا‌، معامله کردن را بیاموزید، روی روش کاریتان متمرکز شوید. ذهنتان را درگیر افکار دور و دراز نکنید؛ به یک فرایند صحیح معاملاتی فکر کنید.

فرهنگ سازی بورس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *