برای فعالیت در بازار بورس، هر فرد سرمایه‌گذاری نیازمند داشتن کد بورسی منحصر بفردی می‌باشد. به طوری که فعالیت‌های وی در بازار بورس با این کد بورسی صورت گرفته و ثبت خواهد شد. حال در این راستا، این سوال پیش می‌آید که چگونه کد بورسی را می‌توانیم تهیه کنیم؟

برای تهیه کد بورسی، هر فرد سرمایه‌گذاری باید از واسطه‌ای به نام کارگزاری بورس استفاده نماید. در واقع در این حالت، کارگزاری‌های بورس به عنوان واسطه‌ای بین فرد سرمایه‌گذار و بازار بورس هستند و کارهای مربوط به احراز هویت سرمایه‌گذار و گرفتن کد بورسی را برای وی انجام می‌دهند.

حال با توجه به این موارد، باید گفت که در حالت کلی دو روش برای دریافت کد بورسی وجود دارد. روش حضوری و روش غیر حضوری؛ در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی هر یک از این روش‌ها و نیز شرح چگونگی عملکرد آن‌ها بپردازیم.

اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مند هستید، لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انواع روش‌های ممکن برای دریافت کد بورسی

دریافت حضوری کد بورسی

برای دریافت حضوری کد بورسی، هر فردی می‌تواند به صورت مستقیم به یک کارگزاری بورس مراجعه نماید. در این مراجعه حضوری صورت گرفته، فرد باید مدارک مورد نیاز برای شرکت در فعالیت‌های بورس را در اختیار کارگزاری قرار دهد.

حال بعد از ارائه اطلاعات و نیز تکمیل فرم‌های مربوطه، کارگزاری اطلاعات سرمایه‌گذار را به شرکت بورس و شرکت سپرده‌گذاری ارسال می‌نماید. در واقع در این وضعیت، شما به عنوان فرد علاقه‌مند برای حضور در بورس، تمامی کارهای مورد نیاز را انجام داده‌اید و از این به بعد باید منتظر تأیید مدارک ارائه شده باشید.

اگر همه مدارک ارائه شده و نیز شرایط طبق قانون، درست باشد؛ حداکثر در عرض چند روز کد بورسی فرد سرمایه‌گذار صادر خواهد شد. این بازه زمانی تا صدور کد بورسی، معمولاً در حدود ۲ روز کاری می‌باشد.

دریافت غیر حضوری کد بورسی

اگر از فرصت کافی برای اقدام حضوری در راستای دریافت کد بورسی برخوردار نیستید؛ می‌توانید عملیات دریافت کد بورسی خود را به صورتی غیر حضوری و از طریق اینترنت انجام دهید. در این روش، شما باید برخی از اطلاعات پایه و شخصی خود را از طریق پلتفرم اینترنتی یکی از کارگزاری‌ها، در اختیار کارگزاری قرار دهید.

اطلاعات خواسته شده در این پروسه، معمولاً به صورت اطلاعات شخصی (شناسنامه یا کارت ملی)؛ مشخص کردن اطلاعات یک حساب بانکی (برای استفاده در فعالیت‌های خرید و فروش بورس) و برخی از اطلاعات شغلی و تحصیلی فرد سرمایه‌گذار می‌باشد.

اگر همه این موارد را به طور کامل تهیه کرده و در پلتفرم اینترنتی کارگزاری بورس آپلود کرده باشید، حال برای دریافت کد بورسی خود، فقط باید احزار هویت شوید.

احزار هویت

در این راستا نیز چندین گزینه و روش برای احزار هویت شما ارائه شده است؛ به طوری که می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

· شما که پروسه ارائه مدارک خود را به صورت غیر حضوری انجام دادید؛ در این روش برای انجام عملیات احراز هویت خود باید به صورت حضوری به یکی از شعب کارگزاری‌ای که در آن ثبت نام کرده‎اید، مراجعه نمایید.

در این حالت، احراز هویت شما در کارگزاری انجام شده و بعد از گذشت مدت مشخصی، کد بورسی خود را دریافت خواهید نمود.

· روش دیگری از احراز هویت، مراجعه به یکی از دفاتر پیش‌خوان دولت می‌باشد. در این روش می‌توانید به آن دسته از دفاتر پیش‌خوانی که مورد تأیید بورس هستند، مراجعه کرده و بعد از سپری نمودن پروسه‌‌هایی مشخص، احراز هویت خود را به صورت کاملی انجام دهید.

ولی اگر از فرصت کافی برای انجام هیچ یک از دو روش قبلی برخوردار نیستید، می‌توانید از روش سوم یعنی در خواست مراجعه یک نماینده از کارگزاری به محل کار شما و یا درب منزل شما، استفاده نمایید.

برای دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *