۱) افراد مسن که برای سوزش معده از داروی Famotidine استفاده کرده اند، پس از ابتلا به کرونا شانس بالاتری برای بهبود داشته اند. در نیویورک و برخی مناطق چین قرص Pepcid برای تعداد زیادی از مبتلایان تجویز شده و نتیجه مثبتی داشته است.

۲) مخازن ذخیره سازی نفت امارات پر شده و همین خبر منجر به کاهش قیمت نفت در سطح جهانی شده است. نکته مهم این است که مخازن بنزین در حال پر شدن است و این مساله می تواند تولید گازوئیل را کاهش دهد.

۳) آمریکا قصد دارد قبل ازانکه تحریم تسلیحاتی ایران به پایان برسد، مجددا به برجام بازگشته تا با استناد به آن توجیه کند که ایران قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است و مکانیزم ماشه را فعال کند.

۴) بانک پاسارگاد می گوید هم تجدید ارزیابی می دهیم، هم هلدینگ انرژی را به بورس می آوریم.

۵) بانک صادرات قصد دارد سهام گروه مالی سپهر و تامین سرمایه سپهر را در بورس عرضه کند.

۶) روز گذشته ورود پول حقیقی به بازار رکورد جدیدی ثبت کرد. ۱۷۹۴میلیارد تومان ورود پول ثبت شد و ارزش معاملات خرد بالای ۱۳هزار میلیارد تومان بود. ارزش صفوف خرید باقی مانده نیز به نزدیکی ۵۰۰۰میلیارد تومان رسید!

۷) اکثر تحلیلگران معتقدند که وضعیت بازار را نمی توان با مبانی بنیادی و تکنیکال پیشبینی کرد و عمدتا باید مبنا را جریان نقدینگی و شدت و ضعف آن قرار دهیم.

۸) مرقام می گوید که از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه خواهد داد.

۹) قطعات لوازم خانگی از دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی کنار گذاشته شد!

۱۰) ستاد تنظیم بازار طی هفته جاری قیمت محصولات تولیدی خودروسازان را اعلام خواهد کرد.

۱۱) استاندار مرکزی می گوید واگن پارس حتما به مپنا واگذار می شود.

۱۲) محسن رضایی که چند کتاب در مورد اقتصاد خوانده و گفته می شود سایت TSETMC را از نزدیک دیده، می گوید که ” اگر موانع تولید رفع نشوند، سرمایه در بورس از دست می‌رود”

۱۳) سایپا دیزل می گوید در دعوا با بانک صنعت و معدن رای دادگاه را گرفته و حالا تسهیلات ارزی را به نرخ سال ۸۸ بازپرداخت می کند.

۱۴) فنوال می گوید ماشین نورد گرم دچار آتش سوزی شده و خط تولید متوقف است. سهامداران می گویند ” بورسی ها می گویند ما سوختشو می خریم”

۱۵) شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی معاون وزیر صمت و رئیس انجمن فولاد در خصوص ابطال ها در بورس کالا به بحث نشستند که نتایج نسبتا خوبی داشت.

۱۶) ترامپ می گوید دنبال اعمال جریمه‌هایی علیه چین هستیم!

۱۷) قیمت الکترود گرافیتی به ۳۴۰۰دلار در هر تن سقوط کرد! گریدهای دیگر زیر ۳۰۰۰دلار معامله می شوند. ( ماده مصرفی در فولادسازان ایرانی )

۱۸) نیپون استیل در حال کاهش تولید فولاد است و سومین کوره خود را خاموش کرد.

۱۹) سیاسیون می گویند ازدواج مصلحتی ایالات متحده و عربستان سعودی که از جنگ جهانی دوم تاکنون دوام آورده، دارد بر سر سقوط بازار نفت و اوج گیری بی اعتمادی دوجانبه از هم می پاشد.

۲۰) مشاور کاخ سفیدHasset می گوید ایالات متحده بدون یک لایحه محرک اقتصادی دیگر ریکاوریV شکل اقتصاد را مشاهده نخواهد کرد.

۲۱) سخنگوی کاخ سفید می گوید دونالد ترامپ خواهان تصویب بسته کمکی چهارم مقابله با کروناویروس توسط کنگره می باشد.

۲۲) بزرگترین بانک چین بانک صنعتی و بازرگانی این کشور تمامی موقعیت های باز مرتبط با فیوچرز تولیدات نفت خام، گاز طبیعی، مس و دانه سویا را از ۲۸ آوریل به حالت تعلیق در می آورد.

۲۳) «مصطفی الکاظمی»،احتمالا نخست وزیری عراق را رها می کند.

۲۴) پنتاگون در توصیف اولین ماهواره نظامی ایران: دوربین وب‌کم غلتانی در فضاست و تهدید محسوب نمی شود.

۲۵) نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسما از جو بایدن،‌ اعلام حمایت کرد.

۲۶) سخنگوی دولت می گوید دولت از تداوم شادابی و نشاط بورس غفلت نخواهد کرد!

موفق باشید. ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *