معرفی شرکت

شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۱۳۷۸ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس گردید. در حال حاضر شرکت پتروشیمی غدیر جزء شرکت هاي فرعی شرکت سرمایه گذاري پتروشیمی نفت وگاز تامین بوده و واحد تجاري نهایی گروه شرکت سرمایه گذاري تامین اجتماعی میباشد. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در منطقه ویژه اقتصادي پتروشیمی بندر امام خمینی  واقع است.

موضوع فعالیت

شرکت پتروشیمی غدیر در سه ماهه اول سال جاري با ظرفیت حدود ۹۳ % اسمی فعالیت کرده و در کنار پتروشیمی بندر امام، اروند و آبادان تامین کننده PVC داخل کشور بوده است. این شرکت داراي محصول PVC با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزارتن در سال و VCM با ظرفیت ۱۵۰ هزارتن در سال می باشد. محصول PVC تولیدي با گرید ۵۶S در حال تولید میباشد و از لحاظ کیفی از درجه بالایی برخوردار است. سهم اسمی تولید شرکت حدود ۱۶ درصد کل تولیدات داخل و سهم عملیاتی شرکت پتروشیمی غدیر در بازار حدود ۱۸ درصد می باشد.

شرکت پتروشیمی غدیر در زمینه فروش محصول PVC در داخل کشور با شرکت هاي پتروشیمی بندرامام، اروند و آبادان رقابت دارد . خریداران در داخل کشور از طریق بورس کالاي ایران اقدام به خرید این محصول می کنند، طبق بودجه پیش بینی شده حدود ۵۰ درصد محصولات خود را به کشورهاي عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، آفریقا، حوزه CIS ، ترکیه و اروپاي شرقی و … صادر می نماید.

همچنین این شرکت در ساخت انواع لوله ها، شیلنگ ها، عایق هاي الکتریکی، چهارچوب درب و پنجره، کابینت و صنایع خودروسازي و … کاربرد دارد.

سرمايه و سهامداران شرکت

سرمايه شرکت در بدو تأسيس مبلغ ۱۰۰۰ ريال بوده که طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ ۳۰۰،۰۰۰،۱  ميليارد ريال افزايش يافته است.

شرکت سرمایه گذاري نفت وگاز و پتروشیمی تامین با ۶۸ درصد مالکیت، بزرگترین سهامدار شرکت میباشد.

تولیدات شرکت

براي تولید PVC ، ابتدا ترکیب اتیلن و کلر، EDC را به وجود میآورد. در مرحله بعدي EDC به VCM تبدیل شده و در آخرین مرحله این ماده به PVC تبدیل میگردد. فرآیند تولید به صورت شماتیک در شکل
زیر نشان داده شده است:

نو اندیشان بازار سرمایه

در مطلب بعدی صورتهای مالی شرکت مورد بررسی قرار میگیرد.

 

تحلیل تصویری تکنیکال را در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: aparat.com/kargozari.org

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

برای دریافت کد بورسی روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید:

کد بورسی ( کد بورس ) - دریافت کد بورسی رایگان و غیر حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *