چرا دای جایگزین بهتری از تتر برای کاربران ایرانی است؟

این روزها خبرها و هشدارهای نگران کننده‌ای در دنیای رمزارزها درباره رمزارز تترUSDT و احتمال مسدود شدن دارایی‌های تتر کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها به گوش می‌رسد.
با افزایش اقدامات نظارتی نهادها روی صرافی‌های ارزهای دیجیتال و اطلاع رسانی‌ شرکت سایفرتریس درباره رهگیری و بلوکه کردن دارایی‌های تتر در آدرس کیف پول‌های کشورهای تحریم شده نگرانی و دغدغه بزرگی برای معاملات ارزهای دیجیتال با این رمزارز به وجود آمده است.

تتر با نماد اختصاری USDT یک استیبل کوین متمرکز با قیمت ثابت و برابر با یک دلار است. نوسانات رایج در بازار رمزارزها روی قیمت تتر تاثیری ندارد بنابراین تتر یک رمزارز باثبات به حساب می‌آید و این یکی از ویژگی‌های مهم این رمزارز است. اما از آنجائیکه نحوه صدور و تنظیم قیمت این توکن، توسط شرکت توسعه‌دهنده آن کنترل می‌شود بنابراین نمی‌توانیم تتر را یک رمزارز غیرمتمرکز بدانیم و از آنجائیکه در اسمارت کانترکت تتر نیز قابلیتفریز کردن و بلاک کردن یک آدرس وجود دارد، این رمزارز با این شرایط دیگر گزینه‌ی خوبی برای معاملات کاربران ایرانی به حساب نمی‌آید.

طبق ادعای شرکت سازنده و توسعه دهنده تتر، پشتوانه هر یک تتر یک دلار آمریکا است.

در واقع به ازای هر توکن تتری که این شرکت صادر می‌کند باید توسط یک شخص یا یک نهاد یک دلار واقعی به عنوان پشتوانه تتر به حساب شرکت تتر در یک حساب بانکی واریز و سپرده شود. اما این ادعا تاکنون ثابت نشده است و درباره آن ابهامات و بحث‌های زیاد وجود دارد، برای مثال شرکت تتربه صدور توکن‌های بدون پشتوانه برای خود و دستکاری قیمت متهم شده است. همچنین این شرکت یک بار به صورت تصادفی میلیاردها دلار تتر به وجود آورد، گرچه به سرعت آنها را از بین برد.

با همه این موارد، در کنار مسئله نگران کننده تحریم و احتمال بلوکه شدن ذخایر تتر برای ما ایرانی‌ها وجود یک راه حل اساسی ضروری است. راه حلی که بتوان با آن بدون دغدغه در بازار رو به رشد کریپتوکارنسی به راحتی معامله انجام داد.

بدون شک بهترین راه‌حل و جایگزین برای این مشکل معامله با رمز ارز دایDai است. داییک توکن بر بستر بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC20 است که با مزیت‌هایی که دارد می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای معاملات روزانه محسوب شود.این رمزارز، استیبل کوین غیرمتمرکز با قیمت ثابت است که ارزش آن تقریبا برابر با یک دلار آمریکا است.

بر عکس تتر برای پشتوانه رمزارز دای در هیچ بانک و نهادی حسابی با ارزهای فیزیکی (فیات) وجود ندارد، بنابراین هیچ شخص، دولت‌ و یا نهاد‌ی نمی‌تواند روی آن نظارت و دخالتی کند و مشکلاتی که از بابت تتر به وجود می‌آید را تکرار کند. از آنجائیکه هیچ کسی نمی‌تواند در این رمزارز دخل و تصرفی داشته باشد، کاربران زیادی طرفدار معامله با این رمزارز هستند.
توسعه دهنده این رمزارز انجمن میکر است. میکر روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و با استفاده از این شبکه و قراردادهای هوشمند استیل کوین دای را توسعه داده است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که اگر دای پشتوانه دلاری ندارد پس چه چیزی پشتوانه این رمزارز است؟

پاسخ شما سبدی از ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم،BAT ، USDC و… است.
با اینکه قیمت اتریوم نوسان دارد و همیشه در حال تغییر است، اما قیمت دای معمولا برابر یک دلار است.همین ثبات قیمت دایDai، این رمزارز را برای معاملات روزانه به خصوص برای ایرانی‌ها که دغدغه مسئله تحریم و بلوکه شدن تتر را دارند جایگزین خوبی کرده است.رمزارز دای علاوه بر ثبات قیمت و غیرمتمرکز بودن دارای ویژگی‌های مهم دیگری نیز هست. عنصر کلیدی سیستم وثیقه گذاری مِیکر دائو و ساز و کار کاملا شفاف دایاز مزیت‌های مهم این استیبل کوین است.

اخیرا با توجه به مسائلی که برای رمزارز تتر به وجود آمده است، پیشنهاد می‌کنیم

برای ادامه معاملات روزانه خود در صرافی‌‌های رمزارز از دای استفاده کنید. صرافی داخلی مزدکس، یکی از پیشرفته‌ترین صرافی‌هایی هست که امکان معامله با استیبل کوین دای را فراهم کرده است.
اکسچنج مزدکس، پلتفرم حرفه‌ای مبادلات دارایی‌های دیجیتال است که امسال با تیمی حرفه‌ای و متخصص در بازارهای مالی ایران شروع به کار کرده است و توانسته در مدتی کوتاه در مارکت کریپتوکارنسی ایران به جایگاه خوبی دست پیدا کند. تیم توسعه‌دهنده مزدکس، تیمی شناخته‌ شده در بازار مالی ایران است که روی معاملات رمزارز به رمزارز تمرکز کرده اس

ت.
از آنجایی که رویکرد این تیم برای کاربران ایرانی فراهم کردن امکان معامله در سطح جهانی است، همواره به دنبال راهکارهای حرفه‌ای برای برطرف کردن نیازهای تریدرهای ایرانی هستند.

برای معامله در مزدکس با دای می‌توانید:

این رمزارز را در صرافی‌های رمزارز ایرانی خرید کنید و به کیف پولتان در مزدکس انتقال دهید تا ترید دلخواه‌تان را انجام دهید.

صرافی مزدکس برای کارمزد کمتر تراکنش‌های شما، امکان انتقال دای را روی شبکه بایننس اسمارت چین BSC فراهم کرده است. بنابراین دقت کنید برای انتقال دای از صرافی‌های دیگر به مزدکس از شبکه بایننس اسمارت چینBSC استفاده کنید.

مقایسه دو استیبل کوین دای و تتر:

رمزارز تتر USDT  رمزارز دای Dai
نیمه متمرکز غیرمتمرکز
احتمالا با پشتوانه دلار با پشتوانه سبدی از کریپتوکارنسی‌ها
معامله با امنیت ضعیف  معامله با امنیت کامل

 

نام صرافی

موقعیت

لینک ثبت نام

صرافی کوکوین

کوکوین

بین المللی

صرافی کوینکس

کوینکس

بین المللی

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس

ایران

مزدکس

بین المللی /ایران

 

آموزش ثبت نام و خرید ارز دیجیتال در ۴ صرافی معتبر ایرانی و بین المللی
صرافی کوکوین

کوکوین

صرافی کوینکس

کوینکس

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس

مزدکس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *