درباره پینوست سؤال داری؟

    • می‌خواهم بدانم سازوکار پینوست به صورت کلی چگونه است؟

      پینوست در واقع یک دستیار هوشمند برای کاربران است که امکانی را فرآهم کرده است تا کاربران بدون نیاز به مراجعه هر روز و مداوم، بتوانند نقدینگی خود را به گردش انداخته و سودآور کنند. پینوست از طریق ارتباط با کارگزاران برتر بورسی، وجوه نقد کاربران را در صندوق‌های سرمایه گذاری، به نام خود کاربران واریز کرده و عملیات سرمایه گذاری را برای آنها انجام می‌دهد. صندوق‌های معرفی شده در پینوست تماما صندوق‌های معتبر و شناخته شده‌ای است که سالهای سودآوری آنها اثبات شده است.

    • من چطور می‌توانم به پینوست اعتماد داشته باشم؟

      محصول پینوست توسط شرکت «سها سرمایه هوشمند آینده» توسعه داده شده است و تحت نظارت سازمان بورس اوراق و بهادار می‌باشد. هم‌چنین تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به نام شما ثبت خواهد شد.

    • برای استفاده از پینوست به چه مواردی نیاز دارم؟

      برای اینکه بتوانید در پینوست ثبت‌نام کنید باید کد ملی معتبر و یک شماره موبایل با مالکیت خود داشته باشید تا کد احراز هویت ثبت‌نام به این شماره موبایل ارسال شود. همچنین اطلاعات شما می‌بایست در سامانه سجام ثبت و تأیید شده باشد. در صورتی که کد احراز هویت به صورت صحیح توسط شما وارد شود، می‌توانید با مشخص کردن یک کلمه عبور، ثبت نام خود را در پینوست کامل کنید.

    • برای اینکه بتوانم حساب کاربری در پینوست ایجاد نمایم، احراز هویت سجام الزامی است؟

      بله. برای استفاده از تمامی خدمات و ابزارهای پینوست، می‌بایست در سامانه سجام ثبت نام خود را تکمیل کرده باشید و شماره موبایلی که در سامانه سجام نیز معرفی کرده‌اید را در اختیار داشته باشید تا مراحل احراز هویتی که از طریق این شماره موبایل می‌بایست انجام شود، به صورت کامل انجام پذیرد. در صورتی که در سامانه سجام ثبت‌ نام خود را تکمیل نکرده باشید، برای ورود به سامانه سجام می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

    • چطور می‌توانم در پینوست ثبت نام انجام بدم؟

      برای ثبت‌ نام در پینوست می‌توانید از قسمت ورود/ثبت‌ نام در صفحه اصلی وارد مراحل ثبت نام شوید.

    • هنگام ثبت نام چرا باید حساب بانکی خود را معرفی کنم و عملیات بانکی چگونه انجام می‌شود؟

      پینوست یک سامانه تحت نظارت بانک مرکزی و سازمان بورس است که طی فرآیندی شفاف به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد در صورتی که قصد دارند فرآیند واریز وجه سریع، دقیق و پرتکراری را انجام دهند، با معرفی حسابهای بانکی این ابزار را در پنل کاربری خود فعال کنند. برای اینکار شما می‌بایست از لیست بانک‌هایی که در پینوست ارائه می‌شود ابتدا بانک عامل خود را مشخص کنید و سپس سقف مبلغی که ممکن است نیاز به انتقال آن را داشته باشید را به همراه یک الگوی برداشت تعریف کنید.

    • آیا برای استفاده از پینوست، معرفی حساب بانکی الزامی است؟

      برای استفاده از پینوست معرفی حساب بانکی الزامی نیست هرچند که برای داشتن تجربه‌ای بهتر، پینوست به کاربران پیشنهاد می‌دهد حتماً حساب بانکی خود را تعریف کنند.

    • آیا می‌توانم حساب شخص دیگری را در حساب کاربری خود معرفی نمایم؟

      خیر. حساب بانکی معرفی شده در پینوست می‌بایست به نام شخص شما باشد. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده شما خواهد بود.

    • چطور می‌توانم از امنیت اطلاعات شخص و حساب بانکی خود در پینوست اطمینان حاصل کنم؟

      در نظر داشته باشید که سامانه پینوست تحت نظر سازمان بورس اوراق و بهادار تهران فعالیت دارد و تمامی اطلاعات شخصی و مالی شما نزد شرکت سها سرمایه هوشمند آینده محفوظ خواهد بود و در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد گرفت.

    • قوانین و مقررات و سیاست های حفظ محرمانگی چیست؟

      این قوانین و عبارت ها در واقع نحوه کارکرد سامانه پینوست را تشریح کرده و بیان می‌کند سازوکار دریافت اطلاعات کاربر و پردازش آنها به چه صورت خواهد بود. لازم است این قسمت توسط تمامی کاربران به صورت دقیق مطالعه شود. کاربران بعد از موافقت خود با این قوانین، به ابزارها و خدمات پینوست دسترسی پیدا می‌کنند.

درباره ایجاد حساب کاربری سؤال داری؟

  • برای استفاده از پینوست به چه مواردی نیاز دارم؟

    برای اینکه بتوانید در پینوست ثبت‌نام کنید باید کد ملی معتبر و یک شماره موبایل با مالکیت خود داشته باشید تا کد احراز هویت ثبت‌نام به این شماره موبایل ارسال شود. همچنین اطلاعات شما می‌بایست در سامانه سجام ثبت و تأیید شده باشد. در صورتی که کد احراز هویت به صورت صحیح توسط شما وارد شود، می‌توانید با مشخص کردن یک کلمه عبور، ثبت نام خود را در پینوست کامل کنید.

  • چه قدر زمان می‌برد تا حساب کاربری من در سامانه پینوست فعال شود؟

    در صورتی که ثبت نام شما در سامانه سجام تکمیل شده باشد، پس از اینکه ثبت نام خود را انجام دادید استعلام اطلاعات شما از سامانه سجام گرفته می‌شود و حساب کاربری شما فعال خواهد شد.

  • آیا ثبت نام سجام برای ثبت نام در پینوست الزامی است؟

    بله. ثبت نام و احراز هویت سجام شما باید تأیید شده باشد تا بتوانید در پینوست حساب کاربری ایجاد نمایید.

  • آیا اطلاعات شخصی و بانکی من در پینوست محرمانه خواهد بود؟

    بله. تمامی اطلاعات شخص و بانکی شما نزد پینوست و شرکت سها سرمایه هوشمند آینده محفوظ خواهد بود.

  • اگر رمز عبور خود را فراموش کردم چگونه می‌توانم وارد حساب کاربری خود شوم؟

    زمانی که در پینوست ثبت نام کرده‌اید، یک شماره موبایل از شما دریافت شده و در سیستم ذخیره شده است. در صورت فراموشی رمز عبور می‌توانید بعد از وارد کردن کد ملی در قسمت ورود، روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کنید و به صفحه مربوطه وارد شوید.
    در این صفحه یک کد احراز هویت برای شماره موبایل ذخیره شده این کد ملی ارسال می‌شود. در صورتی که کد ارسال شده توسط شما به صورت صحیح وارد شود به صفحه تنظیم کردن کلمه عبور جدید هدایت می‌شوید و می‌توانید با کلمه عبوری جدیدی که برای خود تنظیم می‌کنید به حساب کاربری وارد شوید.

  • آیا می‌توانم شماره موبایل ذخیره شده خودم را اصلاح کنم و شماره جدیدی رو ذخیره کنم؟

    راه ارتباطی اصلی پینوست با کاربران از طریق شماره موبایل آنها است. پس لازم است در صورتی که شماره موبایل شما تغییر کرد این شماره به روزرسانی شود. برای انجام این کار، شما می‌بایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و از طریق صفحه پروفایل که در قسمت گوشه بالا سمت چپ پنل نمایش داده می‌شود وارد پروفایل خود شده و از فیلد شماره موبایل، گزینه ویرایش را کلیک کنید. در این صفحه شما می‌توانید شماره موبایل جدید برای خود وارد کنید. شماره موبایل وارد شده توسط شما می‌بایست حتماً تحت مالکیت و به نام خودتان باشد. فرآیند احراز مالکیت شماره موبایل وارد شده توسط پینوست از طریق ارسال کد انجام می‌شود. در صورتی که کد ارسال شده، توسط شما به صورت صحیح وارد شود این شماره موبایل برای شما ذخیره و جایگزین شماره موبایل قبلی می‌شود.

  • برای ایجاد حساب کاربری در پینوست محدودیت خاصی وجود دارد؟

    خیر. هر شخصی دارای کد ملی معتبر، شماره تماس با مالکیت خود داشته باشد و احراز هویت سجامی وی انجام شده باشد می‌تواند در سامانه پینوست حساب کاربری داشته باشد.

درباره واریز و برداشت در پینوست سؤال داری؟

  • حداقل مبلغ لازم برای اینکه در پینوست شروع به سرمایه‌گذاری کنم چه‌قدر است؟

    شما می‌تونید به اندازه قیمت یک واحد سرمایه‌گذاری که حدود هزارتومان می‌باشد، سرمایه‌گذاری را شروع کنید.

  • حداکثر مبلغ روزانه که می‌توانم واریز کنم چه قدر است؟

    شما می‌توانید در هر روز از هر کارت بانکی ۵۰ میلیون تومان و از هر کد ملی تا ۱۰۰ میلیون تومان به حساب پینوست خود واریز وجه داشته باشید.

  • واریز وجه خود را به چه روش‌هایی می‌توانم انجام دهم؟

    شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سامانه پینوست از سه روش معرفی حساب بانکی از قسمت میز کار، واریز سریع، پرداخت آنلاین و ثبت فیش واریزی، واریز وجه انجام دهید.

  • آیا می‌توانم چند حساب در پینوست معرفی کنم؟

    بله. شما می‌توانید از حساب کاربری خود وارد قسمت حساب‌های من شوید و با کلیک بر گزینه افزودن حساب،حساب‌های مد نظر خود را اضافه نمایید.

  • آیا می‌شود برخی از حساب‌های بانکی خود را که معرفی کرده‌ام غیرفعال (فعال) کنم؟

    شما می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری و بخش حساب‌های من، حساب مورد نظر خود گزینه غیرفعال یا فعال را انتخاب نمایید.

  • الگوهای زمانی واریز وجه به حساب پینوست به چه صورت است؟

    الگوهای برداشت پینوست از حساب بانکی شما به گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید از طریق آن یک برنامه زمانبندی واریز از حساب بانکی خود به حساب کاربری پینوست تعریف کنید.
    این الگوها شامل:
    بر اساس درخواست
    روزانه
    هفتگی
    ماهانه
    است. در صورتی که الگوی برداشت، با آیتم «بر اساس درخواست» تعریف شود، تنها بعد از درخواست شما عملیات انتقال انجام می‌شود.
    الگوهای روزانه، هفتگی و ماهانه امکانی ارائه می‌دهد تا بدون مراجعه به حساب کاربری پینوست، شما می‌توانید وجه مورد نظر خود را به گردش انداخته و سودآور کنید.
    آیتم حداقل مبلغ سرمایه گذاری در دوره، دقیقا مبلغی است که توسط پینوست در الگوهای زمانی به بانک اعلام می‌شود تا عملیات انتقال پول به نیابت از شما انجام شود.

  • در صورتی که نخواهم در تاریخ‌های خاصی برداشت وجه از حساب بانکی من به صورت خودکار انجام شود، آیا امکان‌پذیر است؟

    بله. کافیست شما با مراجعه به حساب کاربری و قسمت حساب‌های من، ویرایش حساب مربوطه از تقویمی که نمایش داده می‌شود تاریخی که درخواست دارید تا برداشت انجام نشود را مشخص نمایید. فقط توجه فرمایید که حتماً می‌بایست تاریخ‌های مورد نظر را در صورت تکرار در هر هفته و هر ماه مشخص نمایید.

  • چگونه می‌توانم پس از تعریف حساب بانکی، در زمان‌های دیگر الگوی زمانی واریز وجه به حساب پینوست و سقف برداشت از حساب را تغییر دهم؟

    شما می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری و بخش حساب‌های من، با انتخاب حساب مورد نظر خود، دوره‌ی زمانی مورد نظر و سقف برداشت از حساب خود را تغییر نمایید.

  • چه زمانی پس از واریز وجه در پینوست واحدهای سرمایه‌گذاری برای من خریداری می‌شود؟

    یک روز کاری پس از واریز وجه به هر سه روش معرفی شده، سرمایه‌گذاری شما تأیید خواهد شد. هم‌چنین می‌توانید در حساب کاربری خود قسمت میز کار، از طریق نمودارهای قسمت دارایی‌های من، بررسی نمایید که واریز وجه شما در چه مرحله‌ای قرار دارد؛ نمودار نارنجی رنگ نشان می‌دهد که چه مبلغی از واریز شما در حال انتظار می‌باشد و به محض تأیید شدن، مبلغ واریز شده به نمودار سبز رنگ در تاریخ مربوطه اضافه خواهد شد.

  • آیا می‌توانم از حسابی که به نام شخص دیگری است واریز وجه انجام دهم؟

    خیر. در صورتی که واریز وجه شما از حساب شخص دیگری انجام پذیرد مسئولیت ادعاهای احتمالی شخص ثالث با شما می‌باشد.

  • چگونه می‌توانم میزان سرمایه‌گذاری خود را مشاهده کنم؟

    شما می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری و قسمت گزارشات سرمایه‌گذاری، میزان سرمایه‌گذاری خود و مشخصات صندوق مربوطه را مشاهده نمایید.

  • چگونه می‌توانم گزارشات واریز و برداشت و سودهای تعلق گرفته خود مشاهده کنم؟

    شما می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری و قسمت گزارشات سرمایه‌گذاری تراکنش‌های واریز و برداشت خود و سودهای دوره‌ای تعلق گرفته به خود را مشاهده نمایید.

  • در صورتی که به کل یا بخشی از دارایی خود نیاز داشته باشم چه کاری می‌بایست انجام دهم؟

    زمانی که شما نیاز داشته باشید، کل یا بخشی از دارایی را مجدد به حساب بانکی خود برگردانید لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده، از قسمت میزکار، بخش دارایی‌های من، گزینه مورد نظر خود را که قبلا در آن سرمایه گذاری کرده‌اید را انتخاب کرده و زمانی که گزارشات سرمایه خود در این صندوق را مشاهده کردید، از منوی « برداشت سریع» که در همین صفحه قرار دارد، تعداد واحد مورد نظر خود را وارد کنید. سامانه ارزش تعداد واحد وارد شده توسط شما را محاسبه کرده و نمایش می‌دهد. در صورتی که از تعداد واحد و ارزش نهایی نمایش داده مطمئن شدید دکمه «برداشت» که به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود را کلیک کرده و عملیات برداشت خود را نهایی کنید.

  • پس از درخواست برداشت وجه از پینوست حداکثر چند روز زمان می‌برد تا وجه به حساب بانکی من واریز شود؟

    حداکثر تا ۳ روز کاری پس از درخواست برداشت از پینوست، وجه مورد نظر به حساب بانکی شما واریز خواهد شد. هم‌چنین می‌توانید در حساب کاربری خود قسمت میز کار، از طریق نمودارهای قسمت دارایی‌های من، بررسی نمایید که برداشت وجه شما در چه مرحله‌ای قرار دارد؛ نمودار نارنجی رنگ نشان می‌دهد که چه مبلغی از برداشت شما در حال انتظار می‌باشد و به محض تأیید شدن، مبلغ برداشت شده از نمودار سبز رنگ در تاریخ مربوطه کسر و به نمودار قرمز رنگ اضافه خواهد شد.

  • در صورتی که درخواست برداشت کل یا بخشی از دارایی خود را در پینوست وارد کردم، پول به کدام حساب بانکی من واریز می‌شود؟

    زمانی که شما نسبت به برداشت دارایی خود اقدام کنید، پول به حسابی که در سامانه سجام معرفی کرده‌اید و در قسمت پروفایل شما نمایش داده می‌شود، واریز خواهد شد.

  • وجه باقی مانده از خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری من چه می‌شود؟

    اختلاف بین مبلغ واریز شده و مبلغ سرمایه‌گذاری، حداکثر تا ۳ روز کاری بعد به حساب شما واریز خواهد شد. و هم-چنین می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری و قسمت واریزی‌های پینوست به من، تراکنش مورد نظر را مشاهده نمایید.

  • آیا می‌توانم شماره حسابی که پول حاصل از برداشت دارایی‌های من به آن واریز می‌شود را تغییر دهم؟

    بله. شما می‌توانید از طریق حساب کاربری خود، صفحه پروفایل (بالای صفحه، سمت چپ)، شماره حسابی که با عنوان «شماره حساب سجامی» مشخص شده است را بررسی کنید. این شماره حساب مقصد تمام درخواست‌های برداشت از پینوست برای شما خواهد بود. از طریق آیکن ویرایشی که کنار این شماره حساب طراحی شده است، شما می‌توانید نسبت به تغییر شماره حساب بانکی خود اقدام کنید.

  • اگر درخواست تغییر و یا لغو واریز و برداشت وجه از پینوست را داشته باشم چه کاری می‌بایست انجام دهم؟

    امکان لغو درخواست‌های واریز و برداشت برخط در پینوست وجود ندارد و در صورت نیاز شما به تغییر در واریز و برداشت از طریق تماس با ۱۵۶۱ اقدام نمایند.

  • پینوست با کدام بانک‌ها همکاری دارد؟

    در حال حاضر سامانه پینوست برای ارائه خدمات با بانک‌های سامان، انصار، دی، سینا، سرمایه، ایران ‌زمین، مهر ایران، پست بانک، ملت، کشاورزی، اقتصاد نوین، شهر و ملی همکاری دارد. شما می‌توانید با حساب خود در هر یک از این بانک‌ها از خدمات سامانه پینوست استفاده نمایید.

 

درباره نحوه سرمایه گذاری در پینوست سؤال داری؟

  • صندوق‌هایی که پینوست با آن‌ها مشارکت دارد در چه زمینه‌ای فعالیت دارند؟

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که شما برای کسب اطلاعات جامع می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

درباره صندوقهای سرمایه گذاری سؤال داری؟

  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری را برای من توضیح می‌دهید؟

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهای مالی هستند که تحت نظارت سازمان بورس اوراق و بهادار توسط یک تیم متخصص و حرفه‌ای با جمع‌آوری منابع پولی کوچک، در سبد متنوعی از اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری می‌کنند و بدین وسیله بازده مناسب و کاهش ریسک را رقم می‌زنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به نوع فعالیت و میزان ریسک و بازده انواع مختلفی دارند. صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های سهامی، صندوق‌های مختلط، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا از پرمخاطب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند.

  • سازوکار صندوق درآمد ثابت چگونه است؟

    ۹۰ درصد از دارایی‌های این نوع صندوق‌ها در اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، گواهی‌های سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. صندوق درآمد ثابت نیز انواع متفاوتی دارد که برای شما سود روزشمار محاسبه می‌کنند که نرخ سود سالیانه هر صندوق نیز متفاوت خواهد بود.

  • ساز و کار صندوق سهامی چگونه است؟

    صندوق‌های سهامی حداقل ۷۰درصد از دارایی‌های خود را در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. معمولا سوددهی این صندوق‌ها بالاتر و به طبع ریسک بالاتری نیز خواهد داشت بنابراین برای افراد که ریسک‌پذرتر هستند مناسب خواهد بود.

  • ساز و کار صندوق مختلط چگونه است؟

    صندوق‌های مختلط دارایی‌های خود را با نسبت ۴۰ تا ۶۰ درصد در بازار سهام و ۴۰ تا ۶۰ درصد در اوراق با درآمد ثابت مانند سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت و … سرمایه‌گذاری کنند.

  • ساز و کار صندوق سرمایه‌گذاری در طلا چگونه است؟

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا، مبالغ سرمایه‌گذاری شده توسط افراد را به معاملات طلا در بورس اختصاص می-دهند. فعالیت اصلی این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده سکه طلا می‌باشد؛ بنابراین عملکرد سکه طلا ر عملکرد صندوق نیز تأثیر خواهد داشت. مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق طلا ریسک خرید، جمع‌آوری و نگه‌داری فیزیکی طلا و سکه از بین خواهد رفت.