شاخص کل در هفته گذشته با ۸۲۵۴۲ واحد کار خود را آغاز کرد و در روز چهارشنبه در رقم ۸۳۲۷۳ واحد به کار خود پایان داد . سبد پیشنهادی هفته دوم شهریور ماه ۱۳۹۶

شاخص هموزن نیز هفته را با ۱۷۷۳۳ واحد آغاز کرد و با ۱۷۸۹۵ واحد در روز چهارشنبه به کار خود پایان داد .

این دومین هفته پیاپی است که شاخص کل و هموزن با یکدیگر همسو بوده اند و از طرفی شاهد افزایش نسبس ارزش معاملات در بازار بوده ایم .شاخص کل به کانال ۸۳۰۰۰ واحد وارد شده است و بر اساس تکنیکال تا محدوده ۸۵۰۰۰ واحد مقاومتی پیش رو ندارد و بعید می رسد بتواند بدو ناصلاح به روند صعودی خود حتی با این شیب ملایم ادامه دهد .

بازار جهانی

در بازار جهانی و با توجه به عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا شاخص دلار کمی تضعیف شد و به ۹۲ واحد رسید و متعاقب آن شاهد رشد کامودیتی ها در بازار جهانی بودیم.

در هفته گذشته روی در بازار چین در محدوده ۳۱۰۰ دلار معامله شد که کمی گرانتر از بورس لندن بود .

مس اما بر خلاف روی در محدوده ۶۸۰۰ دلار در حال نوسان بود و در چین با کاهش تقاضا مواجه شد و اندکی ارزان تر از بورس لندن معامله شد .

بازار فولاد کماکان پر رونق است و با توجه به نکاتی که در هفته های گذشته به آن اشاره شد بعید به نظر می رسد قیمتها به زیر ۵۰۰ دلار باز گردد.

اما در هفته گذشته و در یک روز کاری متانول ۶% رشد را تجربه کرد .

اوره نیز با ۱% رشد قیمتی معامله شد .

می توان گفت بازار ایران به رشد بیشتر  قیمت ها به بالاتر ازحد فعلی نیاز ندارد و در صورت تثبیت قیمتهای فعلی ( حتی با کمی اصلاح ) می توان منتظر تعدیل مثبت های فراوان در صنایع مرتبط بود .

بازار بورس :

گروه هتل و رستوران : از این گروه عرضه اولیه هتل پارسيان كوثر اصفهان (گكوثر) را در این هفته و در روز یکشنبه پیش رو داریم که با توجه به استقبال خوب معامله گران در عرضه اولیه اوان ، به نظر می رسد هر چند ممکن است تقاضا در حداکثر قیمت برای این نماد کمی گران باشد اما با استقبال خوبی مواجه شود .

گروه انبوه سازي، املاك و مستغلات : در هفته گذشته شاهد تحرکات مثبت در این گروه بودیم و ارزش معاملات در این گروه کمی بالاتر از میانگین هفته های گذشته بود. در این گروه می توان به سه سهم ثپردیس و ثالوند و آ اس پ اشاره کرد که از لحاظ بنیادی  پتانسیل خوبی برای حرکت دارند .

گروه رايانه و فعاليت‌هاي وابسته به آن : در این گروه پرداخت در قیمت های جذابی معامله می شود و با نزدیک شدن به محدوده ۲۰۰۰۰ ریال می توناد حرکت جدیدی را شروع کند . شنیده ها حاکی از تعدیل مثبت این نماد در مهر ماه است .

گروه محصولات كاغذي : چکاپا مدتی است در محدوه ۳۴۰۰ ریال در حال نوسان است. متوسط فروش مرداد ماه این شرکت نسبت به ماه گذشته ۱۵% رشد داشته است .

گروه پالایشی : پیش بینی تعدیل مثبت در نماد های این گروه از محل برگشت ذخایر : شتران – شبریز – شراز – شپنا

گروه محصولات شيميايي : متانولی ها ( زاگرس – فناوران ) با توجه به رشد ۶% متانول در هفته گذشته و افزایش نرخ ارز ، پتانسیل تعدیل مثبت دارند .

گروه خودرو و ساخت قطعات  : شنیده ها حاکی از باز شدن نماد خساپا در روز ۱۵ شهریور ماه است .باید منتظر ماند و رفتار بازار را در قبال این سهم و گروه مشاهده کرد .خساپا و خپارس سهام ارزشمند گروه خودرو در قیمت های خوبی معامله می شوند وکم رسیک به نظر می رسند . قطعه سازان نیز با تحرکات مثبت معامله می شوند و می توانند سیگنال خوبی برای حرکت گروه خودرو باشند .

گروه حمل ونقل، انبارداري و ارتباطات : حسینا ( کم ریسک و ارزشمند در میان مدت )

گروه فلزات اساسي : فملی با توجه به مس ۶۸۰۰ دلاری و امکان افزایش تولید تا ۸۰% سطح فعلی ، پتانسیل تعدیل مثبت سنگین را داراست . از دیگر نماد های این گروه که پتانسیل رشد خوبی دارند می توان از فولاد – فولاژ – فخور و هرمز نام برد که به نظر  با اصلاح زمانی و نه اصلاح قیمتی همراه خواهند بود .

گروه خدمات فني و مهندسي : رمپنا سهم بلند مدت و  کاملا بدون ریسک ویژه سهام  داری

در هفته گذشته سه سهم برای خرید پیشنهاد شد : سبد پیشنهادی هفته دوم شهریور ماه ۱۳۹۶  سبد پیشنهادی هفته دوم شهریور ماه ۱۳۹۶

غالبر : پیشنهاد خرید در محدوده ۲۳۰۰ ریال با حد ضرر ۲۱۹۰ ریال ( بازه هفته ۲۲۵۳ الی ۲۳۹۵ ریال – پایانی چهارشنبه ۲۳۶۳ ریال )

کنور : خرید در محدوده ۲۹۰۰ ریال با حد ضرر ۲۷۵۰ ریال ( بازه هفته ۲۸۶۵ الی ۳۱۶۷ ریال – پایانی چهارشنبه ۳۰۷۳ ریال )

حسینا : خرید میان مدتی در محدوده ( ۶۵۰۰ تا ۶۹۰۰ ریال ) با حد ضرر ۶۰۰۰ ریال( بازه هفته ۷۱۰۰ الی ۸۰۵۲ ریال – پایانی چهارشنبه ۷۸۳۵ ریال )

 

سبد پیشنهادی هفته دوم شهریور ماه ۱۳۹۶

سشرق : خرید در محدوده ۱۰۵۰ ریال با حد ضرر  ۹۸۰ ریال

فملی : خرید در محدوده ۲۱۰۰ تا ۲۰۰۰ ریال با حد ضرر ۱۸۵۰ ریال (( میان مدت ))

 

راهنمای دریافت کد بورسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *