خبرهای موثر بورسی دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶

خبر های موثر بورسی
#قند #شکر

الهام خلیلی کارشناس بازار، شرایط صنعت قند و شکر را بررسی کرده است. وی در ابتدا با اشاره به افزایش تولید شکر نسبت به سال گذشته بیان کرد: بررسی صورت های مالی شرکت های قند و شکر حاکی از آن است که شرکت های چغندری در سال جاری با افزایش تولید ۴۰ تا ۵۰ درصدی نسبت به قبل شرایط مطلوبی را رقم زده اند. خلیلی همچنین بیان کرد: با تولید ۸ میلیون تن چغندر از ابتدای سال به نظر می رسد تولید شکر از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن نیز عبور می‌کند که رکورد خارق‌العاده‌ای خواهد بود. در این زمینه به نظر می رسد فاصله چندانی تا خودکفایی در این محصول نمانده است.

#پتروشیمی

در جلسه کارگروه محصولات پتروشیمی با رئیس جمهوری، درباره کاهش نرخ سود وام ارزی صندوق توسعه ملی از ۸ به ۶ درصد برای مجتمع های پتروشیمی توافق شد همچنین رئیس جمهوری تاکید کرده که وزارت نفت تلاش لازم برای تامین کافی خوراک واحدهای پتروشیمی را انجام دهد تا این واحدها، دچار کمبود خوراک نشده و بتوانند از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

#اوره

ﺩﺑﯿﺮﮐﻞﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺎﻥ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ گفت اکنون، دولت، اوره را با نرخ یارانه ای از مجتمع های پتروشیمی دریافت می کند و به کشاورزان می دهد، در واقع، یارانه از جیب مجتمع های پتروشیمی پرداخت می شود. این مقام مسئول، افزود: دیوان عدالت اداری تاکید کرده است که دولت باید، اوره را بر اساس قیمت عرضه در بورس کالا خریداری کند.

#سیمان
یک کارشناس صنعت سیمان با اشاره به گذشت ۲ ماه از برگزاری جلسه تولیدکنندگان سیمان با وزیر صنعت، گفت:

قرار بود مشکلات این صنعت بررسی و راهکارهایی برای حل آن ارائه شود، ولی تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.وی با بیان اینکه در این مورد با مسئولان شرکت راه‌آهن صحبت‌هایی داشته‌ایم، گفت: آنها به ما می‌گویند برای صادرات و حمل و نقل ریلی در ابتدا ۳۰ درصد بالاتر از هزینه حمل با کامیون را بپردازید و در صورتی که این صادرات به ۵۰۰ هزار تن رسید، به شما در حمل ریلی تخفیف خواهیم داد. این در حالی است که صنعت سیمان برای افزایش صادرات نیازمند حمایت است نه اینکه هزینه بالاتری را برای حمل پرداخت کنند.

#ذوب

سرلک با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان در حال مذاکره با خریداران انگلیسی برای قراردادهای بیشتر است، گفت: اولین بار است که میلگرد تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان به بازارهای یک کشور معتبر اروپایی راه می یابد و این حاصل تلاش یکسال اخیر صنعتگران ذوب آهن اصفهان است که توانستند زمینه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را افزایش و استانداردهای مورد نظر کشورهای اروپایی را به دست آورند.

#فایرا

استاندار مرکزی گفت:

۷۲ دیگ خط پنج واحد صنعتی آلومینیوم ایران(ایرالکو) از ابتدای بهمن ماه امسال در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک از مدار تولید خارج می شود. معاونت بهره برداری واحد تولیدی آلومینیوم ایران (ایرالکو) با یادآوری پیشرفت ۳۵ درصدی کارگاه جدید آندسازی گفت:

۲ سوم آند مورد نیاز خطوط جدید این شرکت از خارج کشور وارد می شود که اتمام این کارگاه، نقش مهمی در کاهش واردات به همراه دارد.
وی خروج کارگاه آند سازی شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) از کلانشهر اراک را از دیگر مطالبات مردم و سازمان های مردم نهاد این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: خروج این کارگاه از این کلانشهر نیازمند ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار و تجهیزات است که تاکنون ۲۵ میلیون یورو از تجهیزات مورد نیاز، این شرکت مستقر شده است.

#شاراک

پلی اتیلن سنگین CRP100 پتروشیمی شازند مشکی شده با دوده آلمانی گرید پلاستیک از پانزدهم دی ماه تولید شده و احتمالا در هفته آینده در بورس کالا عرضه خواهد شد. گرید پایپ مشکی در پتروشیمی شازند روزانه به میزان ۲۶۰ تن تولید و در بازارهای داخلی و صادراتی عرضه می شود. قیمت نفتا حدودا ۶۰۰ دلار در هر تن است، در حالیکه قیمت گاز طبیعی حدود ۱۵۰ دلار بر تن و قیمت گاز اتان حدود ۲۶۰دلار بر تن می باشد.

#بیمه

سازمان خصوصی سازی در نظر دارد تا بلوک ۱۷.۳۴ درصدی بیمه البرز را در روز ۱۶ بهمن، بلوک ۱۸.۸۴ درصدی بیمه آسیا را در روز ۱۷ بهمن و بلوک ۱۱.۴۴ درصدی اتکایی امین را در روز ۱۸ بهمن در بورس واگذار می شود.

#زشگزا

مقرر شده عرضه اولیه ۲۰ درصد این شرکت با نماد “زشگزا” فردا سه شنبه ۲۶ دی در بازار دوم معاملات فرابورس انجام شود. این عرضه شامل ۱۶میلیون سهم است که با دامنه نوسان ۳۴۰ تا ۳۵۰ تومانی هر سم و سهمیه حداکثر ۱۳۰ سهمی، توسط کارگزاری بورس بهگزین انجام خواهد شد. این شرکت با سرمایه ۸ میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را ۴۸۲ ریال پیش بینی و در عملکرد نیمه اول سال هم ۲۰۵ ریال را پوشش داده است. با این حساب P.e عرضه اولیه ۷٫۲ است.

ولید هلالات

کد بورسی بگیرید

راهنمای دریافت کد بورسی به صورت آنلاین و غیر حضوری

خبرهای موثر بورسی /خبرهای موثر بورسی/خبرهای موثر بورسی/خبرهای موثر بورسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *