گزارش هفتگی بازار بورس :

ابتدای هفته با اعلام خبر تمدید مجدد تعلیق تحریم های هسته ای بینی اکثر بازار با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت دنبال شدند که در این میان گروه خودرویی داد و ستد های مثبت را تجربه کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان از حذف ارز مبادله‌ای بخش اعظمی از صنعت قطعه‌سازی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: طبق اطلاعات کسب شده از بانک مرکزی، ارز مبادله‌ای کل صنعت قطعه‌سازی طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده قطع خواهد شد.

خبرساز ترین سهم این هفته را به جرات می توان نماد انرژی۳ نامید که از روز ۱۶ دی ماه تا به امروز ۱۰۰ درصد رشد کرده است.

حادثه تلخ کشتی سانچی هم نمادهای بیمه ای بورس را تحت تاثیر قرار داد. مدیرعامل بیمه البرز ضمن ابراز تاسف از حادثه نفتکش ایرانی گفت: خسارت ۴۰۰ هزار دلاری این نفتکش تاثیری در عملکرد مالی بیمه البرز ندارد. همچنین مدیر عامل بیمه البرزاذعان داشت: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد طی روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن اقدام به واگذاری دو بلوک ۱۷٫۳۴ . ۱۸٫۸۴ درصدی بیمه البرز و آسیا در بورس (۳۰ درصد نقد و باقی اقساط ۴ ساله به ترتیب با قیمت های پایه ۱۶۳ و ۱۹۲ تومان) نمایند.

سه شنبه عرضه اولیه نماد زشگزا بود بر خلاف سایر عرضه اولیه ها که معمولا ۱۵۰ هزار نفر شرکت می کردند؛ در این عرضه اولیه چیزی در حدود ۱۱۲ هزار نفر درخواست خرید دادند که حتی به افرادی که سفارش در کف قیمت (۳۴۰۰ ریال) گذاشتند این سهم تعلق گرفت. البته عرضه اولیه این سهم کوچک با حاشیه هایی همراه بود. پس از تخصیص به افرادی بیشتر از تعداد مجاز که ۱۳۰ عدد بود تخصیص داده شود و که سازمان بورس خیال همه را راحت کرد: “مشتری گرامی به دلیل اختلال در سیستم معاملات بورس، برای برخی مشتریان عرضه اولیه دوبار تخصیص داده شده است. اصلاحات مربوطه و حذف معاملات تکراری از طرف هسته معاملات در حال انجام است و نهایتا تا فردا صبح اعمال خواهد شد.”

در شروع بازار روز سه شنبه نماد زنگان به دليل نوسان قيمت بيش از ۲۰ درصد طي ۵ روز معاملاتي متوالي متوقف شد و چهارشنبه به ۱۰ درصد مثبت به گردونه معاملات بازگشت.

در آخرین روز کاری این هفته هم اطلاعیه معامله بلوکی ایران خودروکه قرار است توسط سرمایه گذاری سمند خریده شود، معاملات این سهم را کمی تحت تاثیر قرار داد.

سرمایه گذاری سمند متعهد شده است که هر سهم خودرو را در ۱۱ بهمن با قیمت پایه هر سهم ۴٫۰۲۴ ریال خریداری کند.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع ۹۲۹,۹۵ واحدی قرار گرفت که نسبت به هفته قبل با افزایش ۲۷۰۰ واحدی مواجه شد .

منبع : بلاگ کارگزازی فارابی

#گزارش_بازار

تحریم های هسته ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *