گزارش هفتگی بازار بورس :

در اولین روز هفته نماد تازه وارد شفا در همان اولین روز حضورش در بورس با عرضه صف خرید متعادل شد. اکثر تحلیلگران بازار سرمایه این عرضه اولیه را گران می دانستند و اعتقاد داشتند که این سهم بالاتر از NAV به بازار عرضه شد.

در گروه خودرویی، نماد خودرو پس از به حد نصاب نرسيدن مجمع عادی بطور فوق العاده، با افت حدود ۲ درصدیبه گردونه دادوستدها بازگشت. سایر نمادهای گروه خودرو هم هفته ای پرنوسان را تجربه کردند به طوری که خزامیا و خکاوه در روز یکشنبه صف خرید را تجربه کردند اما در روز دوشنبه با افزایش عرضه ها این دو سهم به صف فروش هم رسیدند.

گروه حمل و نقل، این هفته، هفته‏ای سبز را پشت سر گذاشتند. نمادهای حتوکا و توریل در همان ابتدای بازار سه شنبه، با رشد قیمتی و صف خرید شروع شدندو در ادامه بازار، نمادهای حریل، حپترو و حاسانیز با معاملاتی پرحجم، به جمع صف نشینان گروه حمل و نقل پیوستند.

در گروه استخراج کانی های فلزی، نماد كاما پس از انصراف از خرید بلوک کروی، با افت حدود ۲ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

شاید مهم ترین اتفاق سال ۹۶ را آخرین چهارشنبه کاری سال رقم زد. دو نماد مهم بانکی بانک پارسیان (وپارس) و بانک صادرات (وبصادر) پس از یک سال و اندی بازگشایی شدند و سهامداران خسته این دو بانک معاملاتی منفی را برای این دو سهم رقم زدند. بانک صادرات با بازگشایی ۵۰%- و بانک پارسیان با بازگشایی ۱۴%- به ترتیب تاثیر منفی ۷۱۷ واحدی و منفی ۶۹ واحدی بر روی شاخص بورس تهران در روز چهارشنبه گذاشتند.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع ۵۲۵,۹۵ واحدی قرار گرفت تا به نسبت به هفته قبل با کاهش ۱۳۰۰ واحدی مواجه شود .

#گزارش_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *